mijn wifi punten doen het niet

  • 8 February 2023
  • 12 reacties
  • 144 Bekeken

Sinds kort ben ik verhuisd naar een nieuw appartement. Ik heb gekozen voor T-Mobile omdat ik in mijn vorige woning hier zeer tevreden mee was. Na een week in mijn appartement ben ik er achter gekomen dat de verbinden hier ontzettend slecht is… Als ik een speedtest uitvoer boven de modem haal ik een snelheid van rond de 700mb (perfect), maar loop ik 7 meter verder naar mijn kantoor… geloof het of niet, haal ik een snelheid van 4mb… Uren aan de lijn gehangen met de klantenservice, verschillende kanalen geprobeerd, echt van alles gedaan maar het werd niet beter.

Er is mij toen een wifi punt aangeraden. Wifi punt opgestuurd gekregen en geprobeerd aan te sluiten. Alle stappen via de website uitgevoerd maar bij stap 2 krijgt het wifi punt geen verbinding. Het middelste lampje gaat niet branden… Weer gebeld met de klantenservice, samen alle stappen nog een keer uitgevoerd maar het wifi punt krijgt gewoon geen verbinding, het middelste lampje gaat niet branden.

Mijn ouders hebben thuis ook T-Mobile en hadden nog een wifi punt liggen die ik even kon testen of die wel werkte. Ik weer aan de lijn met de klantenservice om de stappen na te lopen, maar zonder succes. Wifi punt krijgt weer geen verbinding en het middelste lampje gaat weer niet branden…

Lang verhaal kort, ik heb 2 wifi punten die het alle 2 niet doen…Help…


12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Miikkaa21, ik help je hier graag mee! Ik ben meteen gaan kijken, kan alleen je modem niet uitlezen. Kan het kloppen dat deze uit staat? Welke stappen heb je allemaal ondernomen om verbinding te krijgen met het modem? Ik hoor graag van je terug, talk soon!

Hoi Tommie,

Modem staat altijd aan, is ook niet uit geweest. Ik heb alle stappen gevolgd die vermeld staan op jullie website, ook samen met een van je collega’s al die stappen doorgelopen, daar kan het dus niet aan liggen ;)

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Miikkaa21 

Gebruik je anders misschien een eigen modem/router? Hier nogmaals een handleiding die zou moeten helpen :

https://community.t-mobile.nl/wifi-535/installatie-en-gebruik-van-wifi-plus-voor-het-zyxel-modem-324622

Werkt het WiFi punt bedraad ook niet?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Miikkaa21, ik kan het modem niet uitlezen raar genoeg. Kan je het moden een powerflip geven? Als je dit gedaan hebt kan je dat mij laten weten, dan kijk ik of ik het modem dan kan uitlezen. Alvast bedankt voor de moeite.

Hallo @Miikkaa21 

Gebruik je anders misschien een eigen modem/router? Hier nogmaals een handleiding die zou moeten helpen :

https://community.t-mobile.nl/wifi-535/installatie-en-gebruik-van-wifi-plus-voor-het-zyxel-modem-324622

Werkt het WiFi punt bedraad ook niet?

Ik gebruik gewoon de router die is opgestuurd vanuit T-Mobile.

Bedraad werkt het wifi punt wel!

Reputatie 7
Badge +15

@Miikkaa21 

Als je de handleiding stap voor stap volgt dan zou de WiFi Plus punt ook draadloos moeten werken, begin eventueel met een reset.

@Miikkaa21

Als je de handleiding stap voor stap volgt dan zou de WiFi Plus punt ook draadloos moeten werken, begin eventueel met een reset.

Dat is dus het hele probleem, dat doet hij dus niet. En een reset heb ik bij beide wifi punten meerdere keren gedaan.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Miikkaa21, zou je een aantal acties willen uitvoeren?

  • Zou je een Powerflip kunnen uitvoeren op het modem
  • Wifi punt opnieuw verbinden 

Als de WAP uitvalt, is het middelste lampje dan helemaal uit? Of brandt hij oranje of rood. Hoor graag van je terug. 

 

Hi @Miikkaa21, zou je een aantal acties willen uitvoeren?

  • Zou je een Powerflip kunnen uitvoeren op het modem
  • Wifi punt opnieuw verbinden 

Als de WAP uitvalt, is het middelste lampje dan helemaal uit? Of brandt hij oranje of rood. Hoor graag van je terug. 

 

Hi,

Powerflip gedaan,

Wifi punt opnieuw verbonden, middelste lampje is helemaal uit…

Reputatie 7
Badge +8

@Miikkaa21 Heb je het wifi-punt alleen opnieuw verbonden of eventueel ook helemaal een fabrieksreset gegeven? Mocht je geen volledige fabrieksreset gedaan hebben, zou je dit dan willen uitvoeren? Geef het wifi-punt een fabrieksreset door met een pinnetje het knopje aan de achterkant van het wifi-punt 5 seconden in te drukken. Verbind het wifi-punt handmatig opnieuw met het modem. Let hier wel bij op dat je tijdelijk een internetkabel nodig hebt om het wifi-punt weer opnieuw te configureren aan het modem na de fabrieksreset voor je deze weer op een andere locatie plaatst.

@Miikkaa21 Heb je het wifi-punt alleen opnieuw verbonden of eventueel ook helemaal een fabrieksreset gegeven? Mocht je geen volledige fabrieksreset gedaan hebben, zou je dit dan willen uitvoeren? Geef het wifi-punt een fabrieksreset door met een pinnetje het knopje aan de achterkant van het wifi-punt 5 seconden in te drukken. Verbind het wifi-punt handmatig opnieuw met het modem. Let hier wel bij op dat je tijdelijk een internetkabel nodig hebt om het wifi-punt weer opnieuw te configureren aan het modem na de fabrieksreset voor je deze weer op een andere locatie plaatst.

Hi!

Ook allemaal al gedaan…

Reputatie 7
Badge +4

Hi!

Ook allemaal al gedaan…

Zou je je eigen wifi punt eens bedraad willen aansluiten en aangesloten laten zou we er naar kunnen kijken. 

(btw, dat is van je ouders niet werkt moet jouw modem is omdat die nog een hele oude fw heeft. Er is een nieuwere fw nodig om het te laten werken met de T54)

Reageer