Beantwoord

Missende titels Netflix door Wifi

  • 11 August 2022
  • 5 reacties
  • 139 Bekeken

Sinds kort overgestapt naar T-mobile thuis. Alles leek goed te werken, tot gisteren. Als ik Netflix via wifi benader ontbreken er titels. Ik zag dat het probleem al eerder hier is gemeld, maar niet de oplossing. Netflix geeft aan dat het te maken kan hebben met de DNS, en adviseerde contact met de provider. Bij deze.
Voor de duidelijkheid, als ik via 4g de Netflix-app open gaat alles goed, maar doe ik dat via wifi missen er bepaalde titels. Op mijn smart tv via wifi precies hetzelfde.
Hoe kan dit opgelost worden?

icon

Beste antwoord door TechRacing93 12 August 2022, 08:41

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @salcocco

Zou je eens kunnen kijken via https://ipinfo.io/ of je ip adres wel geregisteerd staat als Nederland? Alleen het land is van belang, de plaats maakt niet uit. 

Heb je toevallig andere DNS server ingesteld op het modem of je apparaten? 

Hi @salcocco

Zou je eens kunnen kijken via https://ipinfo.io/ of je ip adres wel geregisteerd staat als Nederland? Alleen het land is van belang, de plaats maakt niet uit. 

Heb je toevallig andere DNS server ingesteld op het modem of je apparaten? 

Gekeken, maar die staat keurig op NL. Heb ook geen andere DNS server ingesteld. En het heeft ook een paar weken wel normaal gewerkt, tot eergisteren. En ik heb toen niets veranderd.

Groet, Salvatore

Net nog even gekeken in de Netflix app en, zonder dat ik ook maar iets heb veranderd of gedaan, als bij toverslag, zijn alle titels weer beschikbaar. Hoe dan?

En toch, ik zou wel willen weten, hoe dit nu kan. Maar ja, kom je daar ooit achter?

Groet, Salvatore

 

Reputatie 6

Hoi @salcocco, dat is inderdaad een klein raadsel! Heb je toevallig ook bij Netflix geïnformeerd of zij wellicht problemen hebben gehad waardoor er tijdelijk titels verdwenen waren?

Hoi @salcocco, dat is inderdaad een klein raadsel! Heb je toevallig ook bij Netflix geïnformeerd of zij wellicht problemen hebben gehad waardoor er tijdelijk titels verdwenen waren?

Ik ben bij Netflix begonnen. Die gaven aan dat er geen storing was, maar dat het te maken kon hebben met dat providers soms van DNS wisselen. Netflix adviseerde dan ook contact met de provider op te nemen en te melden dat ik al contact had gehad met Netflix zelf, wat ik in mijn initiële melding ook heb gedaan. Maar goed, het probleem ontstond vanzelf en is na drie dagen, zonder dat ik ook maar iets heb gedaan, op miraculeuze wijze weer hersteld.

Gr. Salvatore