mobiel netwerk en wifi werken niet samen

  • 25 May 2023
  • 7 reacties
  • 61 Bekeken

Hallo, ik heb simpel abbo op mijn telefoon en dan T-Mobile thuis, maar als ik dan op mijn telefoon de wifi en netwerk  heb aanstaan is mijn verbinding erg slecht.. Ik ben pas over van mobiel netwerk, had voorheen Vodafone en had daarbij dezelfde problemen, 


7 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als het niet uitmaakt of je t-mobile of Vodafone gebruikt dan zou je vermoeden dat je telefoon niet helemaal lekker is. Heb je wel eens een andere geprobeerd?

ja heb ik, dezelfde problemen

 

Reputatie 7
Badge +14

Dan moet je even je vraag beter uitleggen.  Als je telefoon verbinding heeft met een wifi netwerk zal het dat als preferred gebruiken. Wel zijn er instellingen in je telefoon mogelijk, z.g. wifi assist, waarbij de telefoon naast wifi ook mobiele data zal gebruiken.  B.v. als het wifi signaal te zwak is. Is dat bij jou de vraag? 

oké Eric, het probleem is dit als ik op mijn mobiel netwerk ben bijv. als ik met mijn hond wandelen ben dan niets aan de hand, kom ik echter thuis en mijn telefoon overschakelt naar de wifi, dan niet, dan moet ik mijn telefoon opnieuw opstarten en daarna duurt het nog +/- 3 min voor ik weerverbinding heb. 

Mijn eerste gedachte was ook zwakkere wifi dus wifi analyser erop losgelaten, Resultaat hele sterke wifi.
Heb ookal contact gehad met de providers van mobiele netwerken, deze kunnen niets vinden. Mijn telefoon laten nakijken, doormeten en dergelijke, niets aan de hand. Dit probleem heb ik alleen bij T-Mobile thuis

Reputatie 7
Badge +8

@BertMoes Ik probeer ook hier met je mee te denken. Heb je hier met andere apparaten ook last van of is het echt alleen op jouw mobiel? Welke telefoon heb je precies? Kan het anders zo zijn ook dat jouw mobiel er langer over doet om verbinding te maken? Want zodra je verbonden bent, lukt het dan wel? Je zou eventueel ook nog het wifi-netwerk kunnen vergeten op jouw mobiel en dan opnieuw verbinden. Hopelijk geeft dit ook verbetering!

@BertMoes Ik probeer ook hier met je mee te denken. Heb je hier met andere apparaten ook last van of is het echt alleen op jouw mobiel? Welke telefoon heb je precies? Kan het anders zo zijn ook dat jouw mobiel er langer over doet om verbinding te maken? Want zodra je verbonden bent, lukt het dan wel? Je zou eventueel ook nog het wifi-netwerk kunnen vergeten op jouw mobiel en dan opnieuw verbinden. Hopelijk geeft dit ook verbetering!

 

 

ik heb ook dit probleem ook met mijn tablet met een sim kaart, dit is de nieuwste Lenovo.
Mijn telefoon is een Samsung S20, ik heb een tijdje een Samsung S22 geleend en geprobeerd, ook met dat toestel had dit probleem.
Dit probleem heb ik ook als ik gewoon thuis ben, dan is ineens mijn internet verbinding weg.
Dat met de wifi vergeten heb ik ookal geprobeerd, geen verbetering

 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @BertMoes, zoals je het zo omschrijft, klinkt het of de wifi niet helemaal optimaal werkt. Ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat het modem al een tijdje niet opnieuw opgestart is, vaak kan dit zulke problemen al oplossen! Ook wil ik je aanraden om de stappen uit dit topic (link is klikbaar) te volgen, mocht je dit nog niet gedaan hebben. Hiermee kan je jouw wifi netwerk optimaliseren en zorgt dit er hopelijk voor dat de mobiele apparaten verbinding blijven maken met het wifi netwerk! 

Reageer