Modem/router probleem zyxel

  • 11 April 2022
  • 19 reacties
  • 1109 Bekeken

  • is een Top Poster
  • 9 reacties

Goedenavond,

 

ik heb nou al geruime tijd een probleem met mijn router,

deze heeft namelijk GEEN wifi.

het gaat om de zyxel router van T-Mobile thuis zelf.

 

ik heb zelf al meerdere dingen geprobeerd, 

Fabrieks reset.
kanalen veranderen
2,4 GHz uitschakelen  5Ghz uitschakelen en om en om inschakelen.
ook het “gelijk houden van “ heb ik aan en uit gehad.

ik heb contact gehad met de Chat hulp maar tot mijn spijt loopt het hier uit op  “ja u moet uw router opnieuw opstarten”  wat natuurlijk super goed werkt aangezien je via de PC de chathulp aan hebt staan.
“de wacht tijden bedragen maar 5 minuten”
terwijl je eerst weer door dezelfde vervelende vraaglijst moet gaan van de Chatbot en tegen de tijd dat je weer een persoon zou kunnen spreken krijg je de melding  “Het is helaas te druk en we kunnen u nu niet te woord staan” 

nou dan maar de telefoon erbij pakken.
hier ben ik heel vriendelijk geholpen maar ook hier weer,  “probeert u eens dit, dat of zo”
uiteraard werkt dit niet helaas.

de telefoniste stuurde mij daarom door naar het forum om hier eventueel nog hulp te krijgen

 

ik maak gebruik van een wifi mesh van TP link en dat werkt allemaal prima maar ik heb voor bepaalde dingen gewoon het wifi van mijn Zyxel router nodig. maar dit netwerk is niet alleen onzichtbaar maar bestaat gewoon helemaal niet.

 

als ik in log op de router en daar de QR code gebruik dan slaat mijn telefoon, tablets dit netwerk wel op maar omdat het niet uitgezonden wordt doet het dus helaas niks.

 

ook een gast netwerk aan zetten heeft geen nut.

wat kan ik nou in vredesnaam nog proberen om het werkende te krijgen? want het enige dat ik mij kan bedenken is een nieuwe router.

 

graag hoor ik tips of wat dan ook, het wordt enorm gewaardeerd 


This topic has been closed for comments

19 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Mooze,

Branden de 2.4 en 5 ghz lampjes op je Zyxel modem wel? Begin i.i.g. weer met een goede fabrieksreset. Zorg dat het reset knopje lang genoeg ingedrukt wordt. Daarna moet je de WiFi gewoon kunnen zien met de gegevens die achterop staan.

Mvg. Marcel

De lampjes branden gewoon, hier heb ik oon mee lopen spelen met de knoppen. 

Fabrieksinstellingen op meerdere manieren uitgevoerd, reset knop of in de router dashboard zelf maakt helaas geen verschil.

 

Wel heel erg bedankt voor je reactie! 

Reputatie 3

Ik heb ook zo’n soort opstelling met een mesh systeem van tp-link, maar waarom zou je de WiFi dan nog nodig hebben van je modem zelf? Ik gebruik van de modem alleen de utp poorten en WiFi staat gewoon uit, omdat de mesh beter bereik heeft.

vreemd dat ze het niet richting de technisch afdeling hebben gespeeld. Staat je modem ook niet in bridge modus?

Dankjewel voor je reactie. 

 

Nee de modem staat niet in bridge modus. En ik heb voor bepaalde apparaten thuis gewoon het zycel netwerk nodig  om overzicht te creëeren. 

 

Ik vond het ook erg vreemd en als ik eerlijk ben wel erg slecht van t-mobile dat ik naar een forum moet om ook maar enigzins de kans op een vervangende modem kan krijgen.  

 

Aan de telefoon kunnen ze dat niet want je wordt gewoon hierheen verwezen. 

 

Misschien eventjes de modem van de muur halen en er op gaan dansen... Misschien dat dat sneller werkt 🤣🤣🤣

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Mooze 

Als het goed is staat er een TP-LINK station bekabeld naast het modem of met een langere kabel op een andere plek?

Zie je het Zyxel netwerk ook niet wanneer je die TP-LINK even verwijderd?

Hallo @Mooze 

Als het goed is staat er een TP-LINK station bekabeld naast het modem of met een langere kabel op een andere plek?

Zie je het Zyxel netwerk ook niet wanneer je die TP-LINK even verwijderd?

 

Ook jij heel erg bedankt voor de suggestie.

 

Het mesh systeem staat door mijn hele woning op verschillende plaatsen. Dit is uiteraard bekabeld aangesloten om toch wel een WiFi te hebben maar dit staat los van het wifi wat de zyxel router zelf zou uit moeten zenden en heeft ook een heel andere naam en kanaal dan waar de zyxel op ingesteld staat.

 

Ongeacht of het mesh systeem aangesloten en aan staat is het wifi van zyxel niet werkende. 

 

Ook is het niet hidden want dat heb ik ook al allemaal uitgesloten. 

Het enige dat ik kan bedenken is dat de WiFi module op de router zelf naar de klote is. 

Reputatie 7
Badge +5

 

Het enige dat ik kan bedenken is dat de WiFi module op de router zelf naar de klote is. 

 

Dus i.p.v. allerlei verhalen over mesh en dergelijke Tmobile bellen of via dit forum melden dat de door hen geleverde modem geen wifi verbinding mogelijk maakt.

Oh, het wifi schakelaartje aan de achterzijde van de Zyxel staat op aan? (Onbekend of dan de lampjes op het front aan of uit gaan. (kan nu ff niet bij de zyxel)

 

Het enige dat ik kan bedenken is dat de WiFi module op de router zelf naar de klote is. 

 

Dus i.p.v. allerlei verhalen over mesh en dergelijke Tmobile bellen of via dit forum melden dat de door hen geleverde modem geen wifi verbinding mogelijk maakt.

Oh, het wifi schakelaartje aan de achterzijde van de Zyxel staat op aan? (Onbekend of dan de lampjes op het front aan of uit gaan. (kan nu ff niet bij de zyxel)

Je reactie is een beetje onduidelijk voor mij maar ik vermoed dat je het behulpzaam bedoeld. 

 

Naar aanleiding van een chat gesprek met een t-mobile agent en een telefoon gesprek werd mij verteld dat ik mijn probleem verder moest op lossen op de "Community" wat ik al frustrerend genoeg vond.

 

Fysieke knopjes op de router zelf gebruiken maakt geen verschil.

Deze zitten er inderdaad op en als je dan naar je dashboard gaat van je router kan je ook zien dat het schakelt. Maar er wordt gewoonweg niks uitgezonden ondanks dat dat ding zegt van wel

Reputatie 7
Badge +5

@Mooze 

Inderdaad was mijn reactie onduidelijk door het ontbreken van een PUNT. (of komma)

Ik duid aan dat je alleen moet aangeven dat je geen wifi hebt op je Zyxel en een andere toegestuurd wil krijgen. (punt)

Al de verdere informatie over jouw interne netwerk is niet van belang.

Ik mag aannemen dat je de wifi van de Zyxel getest hebt met het daarachter liggende netwerk uitgeschakeld. Draadloze signalen willen elkaar nogal eens dwarsliggen, interferentie genaamd. Met een dergelijke test elimineer je de mogelijkheid dat er een storing ontstaat als beide wifi's aanstaan.

Van de draadloze netwerkmodule kan het radio (zend-ontvang) gedeelte gestorven zijn maar de bijbehorende chips de status aan of uit toch terug melden aan de software.

Succes met de aanvraag van een volledig werkende modem.

Hartelijk dank voor je reacties,

 

En ik bedoelde mijn bericht goed hoor, ik was niet van plan een nare situatie te creëeren op iets waar je je hulp bij aan bood.

 

Ik ga ze vanmiddag inderdaad gewoon weer bellen en net zo lang tot ze een nieuwe toe sturen maar de dame die ik toendertijd aan de lijn had gaf aan dat zij dit soort dingen niet mogen doen en het enkel nog via dit Community opgelost mag worden. 

 

Dit deed mijn bloed doen koken, maar om nou te gaan schreeuwen tegen iemand aan de andere kant van de lijn vind ik ook weer nutteloos want dan kon ze gewoon ophangen haha! 

Reputatie 4
Badge

Hartelijk dank voor je reacties,

 

En ik bedoelde mijn bericht goed hoor, ik was niet van plan een nare situatie te creëeren op iets waar je je hulp bij aan bood.

 

Ik ga ze vanmiddag inderdaad gewoon weer bellen en net zo lang tot ze een nieuwe toe sturen maar de dame die ik toendertijd aan de lijn had gaf aan dat zij dit soort dingen niet mogen doen en het enkel nog via dit Community opgelost mag worden. 

 

Dit deed mijn bloed doen koken, maar om nou te gaan schreeuwen tegen iemand aan de andere kant van de lijn vind ik ook weer nutteloos want dan kon ze gewoon ophangen haha! 

Beste @Mooze 

De laatste zin is zo herkenbaar helaas ….

Ik bel wel vaker met T-Mobile voor mijzelf en meerde mensen in mijn omgeving, elke keer is er spijtig genoeg altijd drama aan de andere kant van de lijn. (niet meedenkend en muren opwerpen enzovoort)
De ene doorverwijzing naar de andere (kastje naar de muur effect)
Wat ik geleerd hebt is, nooit met technische termen gaan gooien en vooral niet het hele verhaal uitleggen (eigen netwerk e.d.) alle extra informatie brengt ze blijkbaar spijtig genoeg enkel in verwarring?
Dus eigenlijk gewoon van Modem defect > geen wifi mogelijk > reset helpt niet > Wifi komt niet online > Modem wissel.

Ik heb een mogelijke tip voor je!
Pak een moment dat je even geen TV/Internet nodig hebt en haal hem gewoon van het stroom en plug hem gelijk weer erin.
Doe dit 2x op verschillende momenten en bel daarna T-Mobile op.
Zeg dan gewoon je modem is defect.
Al tijden problemen met WiFi die niet werkt en nu sinds kort dat hij ook nog eens uitvalt.
Bovenstaande heeft in het verleden bij mij wel geholpen om een modem wissel (bij andere mensen) voor elkaar te krijgen 😛

 

Ik wil je toch graag heel veel succes wensen en ik hoop van harte dat de modem wissel snel gebeurt!
 

Hartelijk dank voor je reacties,

 

En ik bedoelde mijn bericht goed hoor, ik was niet van plan een nare situatie te creëeren op iets waar je je hulp bij aan bood.

 

Ik ga ze vanmiddag inderdaad gewoon weer bellen en net zo lang tot ze een nieuwe toe sturen maar de dame die ik toendertijd aan de lijn had gaf aan dat zij dit soort dingen niet mogen doen en het enkel nog via dit Community opgelost mag worden. 

 

Dit deed mijn bloed doen koken, maar om nou te gaan schreeuwen tegen iemand aan de andere kant van de lijn vind ik ook weer nutteloos want dan kon ze gewoon ophangen haha! 

Beste @Mooze 

De laatste zin is zo herkenbaar helaas ….

Ik bel wel vaker met T-Mobile voor mijzelf en meerde mensen in mijn omgeving, elke keer is er spijtig genoeg altijd drama aan de andere kant van de lijn. (niet meedenkend en muren opwerpen enzovoort)
De ene doorverwijzing naar de andere (kastje naar de muur effect)
Wat ik geleerd hebt is, nooit met technische termen gaan gooien en vooral niet het hele verhaal uitleggen (eigen netwerk e.d.) alle extra informatie brengt ze blijkbaar spijtig genoeg enkel in verwarring?
Dus eigenlijk gewoon van Modem defect > geen wifi mogelijk > reset helpt niet > Wifi komt niet online > Modem wissel.

Ik heb een mogelijke tip voor je!
Pak een moment dat je even geen TV/Internet nodig hebt en haal hem gewoon van het stroom en plug hem gelijk weer erin.
Doe dit 2x op verschillende momenten en bel daarna T-Mobile op.
Zeg dan gewoon je modem is defect.
Al tijden problemen met WiFi die niet werkt en nu sinds kort dat hij ook nog eens uitvalt.
Bovenstaande heeft in het verleden bij mij wel geholpen om een modem wissel (bij andere mensen) voor elkaar te krijgen 😛

 

Ik wil je toch graag heel veel succes wensen en ik hoop van harte dat de modem wissel snel gebeurt!
 

Fantastisch! Dit is een perfect plan!

Dankjewel voor mijn oplossing! 

Reputatie 7

Hi @Mooze ,

Dank je wel voor het signaal en duidelijke omschrijving. Hier op de Community helpen we je graag! Rot om te horen dat de fabrieksresetten niet hebben geholpen, maar geen zorgen - tot een oplossing moeten we komen en wellicht is daarvoor een ruil van het modem de juiste handeling. Daarvoor is het wel verstandig om eerst ook de instellingen op het modem te checken. Heb je kunnen inloggen op het modem om de wifi-settings te bekijken? Inloggen via het modem kan je via de stappen op onze Wiki: 

Zou je deze instellingen met ons kunnen delen? Mocht daar nog niet een oplossing uit voortkomen, dan kunnen we kijken naar een andere insteek en mogelijk een ruil van het modem. Ik hoor het graag van je! 

Hi @Mooze ,

Dank je wel voor het signaal en duidelijke omschrijving. Hier op de Community helpen we je graag! Rot om te horen dat de fabrieksresetten niet hebben geholpen, maar geen zorgen - tot een oplossing moeten we komen en wellicht is daarvoor een ruil van het modem de juiste handeling. Daarvoor is het wel verstandig om eerst ook de instellingen op het modem te checken. Heb je kunnen inloggen op het modem om de wifi-settings te bekijken? Inloggen via het modem kan je via de stappen op onze Wiki: 

Zou je deze instellingen met ons kunnen delen? Mocht daar nog niet een oplossing uit voortkomen, dan kunnen we kijken naar een andere insteek en mogelijk een ruil van het modem. Ik hoor het graag van je! 

 

 

Goede dag Boris. Hartelijk dank voor je bericht. 

Echter heeft de telefoniste zelf ook het 1 en ander aangepast op mijn modem maar tevergeefs. 

 

Als ik straks thuis ben wil ik je best wat instellingen laten zien maar als het de telefoniste (in overleg met een collega) zelf ook dingen geprobeerd heeft weet ik niet of het wel effect heeft om dit nog te delen. 

 

Mvg

Reputatie 7

Hi @Mooze,

Toch lijkt me het handig om enkel nog eens de instellingen door te lopen, ook omdat ik niet direct terug kan zien welke instellingen er door de collega zijn aangepast of veranderd. Ik kijk graag dan nog even mee samen met onze toppers hier op de Community. Ik hoor het graag van je! 

@Boris 

 

het heeft eventjes wat langer geduurd dan verwacht maar hier als volgt wat instellingen:

2,4 en 5 GHz altijd het zelfde : Check
wachtwoord is niet eens aanpasbaar en is dus onbeveiligd.
kanaal staat op automatisch
bandbreedte is 20 MHz

SSID verbergen staat uit
MAC restrictie staat uit

 

mocht je iets anders willen weten dan hoor ik dat graag van je en zal ik het opzoeken.

 

mvg

Nick

Reputatie 7
Badge +8

@Mooze Wat bedoel je precies met wachtwoord is niet aanpasbaar en dus ook onbeveiligd? Je kan het wachtwoord van de wifi-netwerken ook altijd aanpassen in My T-Mobile Thuis. Het modem dient hiervoor dan wel aangesloten te staan zoals bij de installatie. Ik kan voor nu dan ook niet de instellingen uitlezen van het modem/de wifi. Mocht het jou wel lukken om in te loggen in het modem, dan zou je ook hier het wachtwoord aan kunnen passen en eventueel de naam van het netwerk aanpassen. Gek genoeg wil de naam aanpassen ook vaak werken om het netwerk zichtbaar te krijgen.

Mocht ook dit niet werken, laat het dan even weten, dan kijk ik of ik het modem voor je kan laten omwisselen en of dit inderdaad de oplossing voor jou is! 😊

Reputatie 7
Badge +5

@Mooze 

Bevinden er zich vreemde karakters in het SSID  _ @ of dergelijke?

@Mooze Wat bedoel je precies met wachtwoord is niet aanpasbaar en dus ook onbeveiligd? Je kan het wachtwoord van de wifi-netwerken ook altijd aanpassen in My T-Mobile Thuis. Het modem dient hiervoor dan wel aangesloten te staan zoals bij de installatie. Ik kan voor nu dan ook niet de instellingen uitlezen van het modem/de wifi. Mocht het jou wel lukken om in te loggen in het modem, dan zou je ook hier het wachtwoord aan kunnen passen en eventueel de naam van het netwerk aanpassen. Gek genoeg wil de naam aanpassen ook vaak werken om het netwerk zichtbaar te krijgen.

Mocht ook dit niet werken, laat het dan even weten, dan kijk ik of ik het modem voor je kan laten omwisselen en of dit inderdaad de oplossing voor jou is! 😊


hartelijk dank voor je hulp.
het veranderen van de naam helpt ook de zichtbaarheid niet 

ik kan het wachtwoord niet veranderen omdat je er gewoon niet kan typen. 

het enige wachtwoord dat ik kan aanpassen is dat als ik een factory reset heb gedaan en ik probeer voor het eerst in te loggen op de router.

dus buitenom een andere modem zie ik geen oplossing meer.

 

mvg

Nick

@Mooze

Bevinden er zich vreemde karakters in het SSID  _ @ of dergelijke?



dankjewel voor je reactie, echter is het SSID zonder rare leestekens waardoor het niet zichtbaar zou zijn . dit is gewoon standaard zoals ze vanuit de fabriek komen.

 

mvg

Nick