Beantwoord

Na WIFI naamswijziging is oude netwerk nog steeds zichtbaar en internet onstabiel

  • 20 June 2022
  • 5 reacties
  • 653 Bekeken

Reputatie 2

Goede avond,

Ik heb een aantal weken geleden de WiFi een naamswijziging gegeven. Sindsdien doet het internet vervelend, is onstabiel en blijft de oude naam nog steeds zichtbaar in het netwerk overzicht. Apparaten gaan nog steeds automatisch op het ‘oude’ netwerk, die dus eigenlijk niet meer bestaat… iemand enig idee hoe dit kan? En.. hoe krijg ik dit oude netwerk uit het netwerk overzicht? Want dit is best vervelend aan het worden.. :)

 

Alvast bedankt!

 

Zie screenshots hieronder:

• WI believe I can FI is de oude naam, dus ook het ‘oude netwerk’

• W.I.F.I is de nieuwe naam

 

icon

Beste antwoord door Timo78 20 June 2022, 21:43

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @rensx.ox 

Welke modem heb je van T-Mobile en is 2,4 en 5 GHz misschien gesplitst waarvan je van 1 de naam veranderd hebt? Het gastnetwerk zou ook aan kunnen staan.

Reputatie 3

@rensx.ox,

de apparaten waarover je het hebt zijn Android of iOS?

Voor Android, ga naar Instellingen->Verbindingen->Wi-Fi->3 stipjes rechts bovenaan (hamburgermenu) en dan ->Geavanceerd.
Onder Netwerktoegang zie je “Netwerken beheren”. Daar zie je dan een overzicht van de door jouw opgeslagen Wi-Fi netwerken. 

Klik het betreffende netwerk aan wat je wenst te vergeten/verwijderen en haal het schuifje weg bij “Automatisch opnieuw verbinden” en klik onderaan op de knop “Vergeten”.

 

Voor iOS zullen forumleden hiermee moeten reageren hoe een netwerk te vergeten, heb geen Appels hier.

ps: Na alle aanpassingen geniet het wel de voorkeur om je modem/router even van de stroom te halen zodat alle juiste gegevens naar jouw apparaten gestuurd kunnen worden. Let wel: kan rustig een 10 tot 15 minuten duren eer deze verwerkt zijn. 

Reputatie 2

Volgens mij is het antwoord van @Waqqas correct, alleen kan ik momenteel niet meer inloggen in de T-Mobile Thuis. Er staat een melding dat ze er mee bezig zijn en via de link die ze adviseren kom ik in een loop terecht. 

Ik kan daarom momenteel niks bekijken of aanpassen…
Hoop dat dit snel klaar is zodat ik mijn WIFI kan aanpassen.

Reputatie 7
Badge +15

@rensx.ox 

De WiFi instellingen kan je ook controleren en wijzigen via de web interface, ga in je webbrowser naar 192.168.1.1 en log in met admin en het wachtwoord dat achter de modem staat bij Login Password (indien je de Zyxel hebt).

Reputatie 2

Ah, oke! Dat ga ik vanavond eens checken. Bedankt!