Beantwoord

Nieuwe router wel wifi geen internet

  • 1 December 2022
  • 24 reacties
  • 263 Bekeken

  • Doet lekker mee
  • 15 reacties

Hai,

Ik heb een betere router gekocht van Asus, van alles geprobeerd. Na instellen wel wifi verbinding, maar geen dataverbinding. Wat doe ik fout?

icon

Beste antwoord door Waqqas 2 December 2022, 16:27

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Vroem 

Kun je eens een foto van het LAN > IPTV tab maken en heb je de mediaconverter ook voor even van het stroom gehaald?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Vroem, kun je uit de voeten met onze eigen modem topics? Eigen modem: wat zijn de vereisten? | T-Mobile Community en Eigen modem: veelgestelde vragen | T-Mobile Community

Werkt het met de tip van @Waqqas hierboven? Zo niet, geef een seintje, dan pakken wij het verder met je op!

@Waqqas ja ik heb dat kleine kastje van de stroom gehad. Ik neem aan dat je die bedoeld.

Wat bedoel je met LAN > IPTV tab?

@Jason dit weekend ga ik weer proberen of het lukt, heb al 2 zondagmiddagen er mee lopen stoeien, maar nog niet gelukt.

Reputatie 7
Badge +15

@Vroem

Je logt in een browser in op de web interface van de Asus, links klik je op LAN en dan IPTV. Achter internet vul je 300 in en opslaan.

Stap 6 kan je overslaan (leeglaten). Je hebt hem op de mediaconverter aangesloten ipv de T-Mobile router toch?

Goedemiddag,

Eindelijk weer tijd om verder te gaan met het instellen. Ik heb gedaan wat hierboven wordt besproken, maar geen succes. 

Na instellen: Due to hardware limitations, IMGP proxy cannot co-exist with IPTV function.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Vroem 

Zou je eens een foto kunnen delen van het hele scherm en wat gebeurt er als je voor IGMP proxy inschakelen kiest?

Sorry, maar in welk scherm doe ik dat?

@Jason ik ben bang dat het mij zelf niet lukt 🤨🫢

Reputatie 7
Badge +15

Goedemiddag,

Eindelijk weer tijd om verder te gaan met het instellen. Ik heb gedaan wat hierboven wordt besproken, maar geen succes. 

Na instellen: Due to hardware limitations, IMGP proxy cannot co-exist with IPTV function.

 

@Vroem 

Dit scherm heb je boven bij internet VID 300 staan? En je hebt beneden uitschakelen staan. Als je voor inschakelen kiest werkt het dan?

Werkt internet wel met de T-Mobile router?

Moest het wat bijsnijden, vanwege te groot bestand. Dit zijn de opties.

Reputatie 7
Badge +15

@Vroem 

Kan je eens voor Microsoft kiezen, opslaan en de mediaconverter herstarten (apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router)?

Als ik alleen bij internet 300 invul, dan krijg ik deze melding niet.

Als ik bij LAN Port 4 ook 640 invul, dan krijg ik de melding wel.

In beide gevallen werkt het niet.

Ik heb naar de vereisten gekeken voor de router, maar daar kom ik ook niet uit. Veel benamingen zijn net weer even anders. 

Reputatie 7
Badge +15

@Vroem

LAN port 4 kan je leeg laten, je hebt geen VLAN 640 nodig en dit dus :

@Vroem

Kan je eens voor Microsoft kiezen, opslaan en de mediaconverter herstarten (apparaat tussen glasvezelaansluitpunt en router)?

 

Dit heb ik gedaan. Nu krijg ik meer opties als ik bijvoorbeeld voor inschakelen kies.

 

Ik heb ze allemaal geprobeerd, maar geen resultaat. Kan het zijn dat deze modem niet geschikt is?

Netwerkkabel losgekoppeld?? Zit er gewoon aan, net als bij de Tmobile router.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Vroem 

Welke Asus heb je precies? De internetkabel vanaf de mediaconverter gaat in de WAN poort van je router.

Via de orginele router van Tmobile werkt het wel gewoon 🤔 Zou er iets mis zijn met de Asus router?

Dit is hem.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Vroem 

De Asus is iig geschikt en zou moeten werken.

Wat je kan doen is de Asus een fabrieksreset geven en opnieuw links op LAN klikken en dan IPTV, internet vid 300 en daaronder Microsoft en uitschakelen zoals hier :

Dit heb ik gedaan. Nu krijg ik meer opties als ik bijvoorbeeld voor inschakelen kies.

Daarna alles even herstarten.

@Waqqas alles gedaan zoals je zei, maar geen succes. Sinds ik begonnen ben met deze nieuwe router heb ik steeds perfecte wifi, maar geen internet. Alsof het signaal van de modem niet binnenkomt.

 Wat ik me nog afvraag: na fabrieksreset kun je het zaakje gaan instellen. De router detecteert een en ander. Het eerste wat je daarna moet doen is kiezen voor: PPPoe, Statische IP, Automatische IP, DDHC en nog iets. Wat moet ik hier doen?

 

Alvast bedankt weer voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +15

@Vroem 

Automatische IP is de connectie type.

Dan heb ik dat wel goed gedaan. 

Goedemiddag @Waqqas,

 

Kan het zo zijn dat ik in originele router eerst iets moet aan of uitzetten, of aanpassen voordat ik de nieuwe ga installeren? 

Verder vraag ik me af wat ik nu zou kunnen doen, om het voor elkaar te krijgen. Een plaatselijk  computerzaak misschien?

Mijn zoon is veel op internet vanwege zijn aandoening/beperking en ik zou graag voor hem de boel draaiende willen hebben.

 

Ik hoor het graag.

Reputatie 7
Badge +15

@Vroem 

De Zyxel heb je zo niet nodig dus daar hoef je dan ook niks uit te zetten, voor nu zou je dan de Zyxel kunnen gebruiken totdat er een oplossing is.

Reageer