Beantwoord

Pc verbind met andere wifi’s maar niet mijn eigen

  • 20 February 2022
  • 9 reacties
  • 79 Bekeken

Hi, ik had een vraagje mijn pc verbind wel met de wifi van de buren en met de hotspot van mijn telefoon maar niet met mijn eigen wifi. Elke keer als ik opnieuw probeer te verbinden staat er “kan geen verbinding maken met dit netwerk” weet iemand misschien hoe dit kan komen of heeft iemand hetzelfde probleem gehad? (andere apparaten kunnen wel gewoon 1 keer verbinden)

icon

Beste antwoord door Waqqas 20 February 2022, 17:19

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Akram0923 

Welke modem heb je en gebruik je verder nog een versterker? Indien je de Zyxel hebt kan je dan eens 5 GHz uitschakelen en dan kijken of je kan verbinden?

Ik gebruik geen versterker en heb de Zyxel router. Ik ga proberen 5ghz uit te zetten en dan proberen te verbinden. Bedankt voor het reageren. 

Bedankt het is gelukt. Eindelijk kan ik op m’n eigen wifi.

Reputatie 7
Badge +15

@Akram0923 

Mijn advies is om in de Zyxel in te loggen en 2 WiFi netwerken maken van 2,4 en 5 GHz, verbind vervolgens elk apparaat met het juiste netwerk.

Dat wou ik ook doen maar er staat elke keer iets met “meshes” waardoor het niet lukt. “Houd 2.4 en 5ghz hetzelfde kan niet worden uitgeschakeld zolang mesh actief is”

Reputatie 7
Badge +15

@Akram0923 

Wanneer je bent ingelogd ga naar naar het menu, netwerkinstellingen, draadloos, tabblad easymesh, schakel deze uit en klik op toepassen.

Nu kun je het vinkje weghalen bij houd instellingen voor 2,4 en 5 GHz hetzelfde en de 2 bands splitsen 

Ah, ja heb ik gedaan het is gelukt alleen nu werkt 2.4ghz niet zo goed meer maar 5ghz juist heel goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Akram0923 

Bij netwerkinstellingen, draadloos, op het eerste tabblad algemeen kun je voor band 2,4 GHz ook nog een andere kanaal en frequentie kiezen, kwestie van kijken welke instellingen het beste zijn.

Bedankt voor het helpen