Beantwoord

PlayStation 5 verbind niet met wifi

  • 29 November 2022
  • 4 reacties
  • 1634 Bekeken

Goedemiddag,

Helaas ervaar ik een probleem dat de PlayStation 5 niet verbonden kan worden met internet. Hij geeft aan dat de verbinding mogelijk te zwak is. Foutcode: nw102379-2.

Internet is niet te zwak omdat ik overal in huis volle internet verbinding heb. Alles heb ik al geprobeerd en ben helaas ten einde raad omdat niks blijkt te werken. De router is gereset, instellingen van de PlayStation en router zijn veranderd, de PlayStation naast de router gezet etc. maar helaas. Er wordt wel verbinding gemaakt met de PlayStation via de internetkabel in de woonkamer, alleen is het niet de bedoeling dat ik de PlayStation in de woonkamer neerzet. Tevens kan er wel verbonden worden met hotspot via de telefoon. Het lijkt dus echt aan de router te liggen.

 

Is er iemand die het zelfde probleem heeft ervaren en hoe dit op te lossen is?

 

Met vriendelijke groeten,

icon

Beste antwoord door Jason_marijn 29 November 2022, 13:51

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jason_marijn 

Welke router heb je van T-Mobile en je ziet het WiFi netwerk dus wel in de lijst?

Indien je een Zyxel-T50 of Zyxel-T54 hebt dan kan je misschien proberen om 5 GHz uit te schakelen en dan kijken of je kan verbinden.

Dit doe je door in een browser naar 192.168.1.1 te gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, en in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.

Indien je de Zyxel-T54 hebt dan kan je ook nog in het menu naar netwerkinstelling gaan, draadloos, algemeen, selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

Hallo @Jason_marijn 

Welke router heb je van T-Mobile en je ziet het WiFi netwerk dus wel in de lijst?

Indien je een Zyxel-T50 of Zyxel-T54 hebt dan kan je misschien proberen om 5 GHz uit te schakelen en dan kijken of je kan verbinden.

Dit doe je door in een browser naar 192.168.1.1 te gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, en in het overzicht bij de WiFi instellingen 5 GHz uitschakelen.

Indien je de Zyxel-T54 hebt dan kan je ook nog in het menu naar netwerkinstelling gaan, draadloos, algemeen, selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en klik op toepassen.

 

Ja inderdaad dat heeft geholpen heel erg bedankt 😱🥳

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Jason_marijn, altijd kicken om een naamgenoot te zien, welkom op de Community! 😁🙋‍♂️

Fijn dat Waqqas je direct zo goed geholpen heeft, dat is precies waarom deze Community zo ontzettend handig is; we hebben overal deskundige users die van allerhande informatie aanreiken. Top om te zien!

Heel veel plezier met jouw PS5 en de verbinding en indien je nog eens tegen iets aanloopt, wees gerust en plaats je vraag in een topic. 

Reputatie 7
Badge +15

@Jason_marijn 

Heeft nu 5 GHz uitschakelen geholpen of WPA2-PSK? Indien je 5 GHz uitgeschakeld hebt dan raadt ik je aan om 2,4 en 5 GHz te splitsen zodat je ook van het 5 GHz netwerk gebruik kan maken 🙂

Reageer