Playstation 5 verbinding doet het niet met wifi punt

  • 26 April 2023
  • 7 reacties
  • 346 Bekeken

Ik heb laatst een nieuwe playstation 5 gekocht en wil hem aansluiten aan de wifi. Nu heb ik boven een wifi punt waar aan ik hem bekabeld wil aansluiten. Dat lukt niet. Ik krijg dan de tekst: “Kan geen IP-adres verkrijgen binnen de tijdslimiet” met de error code CE-109503-8. Wil ik de playstation draadloos verbinden, dan kan dat, maar schommelt de snelheid tussen 1mbps en 200mbps wat lag veroorzaakt in spelletjes. Ik heb de zyxel-t50 modem. Wanneer ik deze rechtstreeks aan de modem aansluit, doet deze het wel, maar dat ik heb liever een oplossing voor naar het wifipunt. Ik hou er namelijk niet van dat er een 15 meter lange netwerkkabel door de gangen helemaal naar beneden loopt.

Tommie van Odido 11 maanden geleden

Hoi @Jeandro, je hebt hier al eerder een topic over gestart. Graag wil ik je vragen om het bij één topic te houden als het gaat om één zelfde vraag. Dit is namelijk niet volgens onze huisregels, neem uiteraard een kijkje als je hier niet bekend mee bent! 

 

 

De ideale verbinding is rechtstreeks op het modem. De situatie wat je schetst is niet echt ideaal om "goed” te kunnen gamen. Als het wifi punt al niet bedraad verbonden is, heeft deze al moeite om een snelle verbinding door te geven, laat staan via een draadloze verbinding naar de PS5 toe. Houd er ook rekening mee dat muren, deuren, vloeren of platen de verbinding kunnen verstoren. Is er een mogelijkheid om een kabel door te trekken? Dan zou je de PS5 of het wifi punt bedraad aan kunnen sluiten. Ik gok dat als je de PS5 werkend krijgt op een draadloos verbonden wifi punt, dat hij ook niet hoger dan 200 Mbp/s zal gaan halen.

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Jeandro

Zo te zien is je wifi punt niet meer verbonden met je modem. Brand het middelste lampje je nog op het Wifi punt? 

if not:

  • Herstart je Wifi punt 
  • Sluit het wifi bedraad aan op je modem voor 5 minuten om deze opnieuw te koppelen met het modem. 
  • Zet je Wifi punt dichterbij het modem
Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Jeandro, je hebt hier al eerder een topic over gestart. Graag wil ik je vragen om het bij één topic te houden als het gaat om één zelfde vraag. Dit is namelijk niet volgens onze huisregels, neem uiteraard een kijkje als je hier niet bekend mee bent! 

 

 

De ideale verbinding is rechtstreeks op het modem. De situatie wat je schetst is niet echt ideaal om "goed” te kunnen gamen. Als het wifi punt al niet bedraad verbonden is, heeft deze al moeite om een snelle verbinding door te geven, laat staan via een draadloze verbinding naar de PS5 toe. Houd er ook rekening mee dat muren, deuren, vloeren of platen de verbinding kunnen verstoren. Is er een mogelijkheid om een kabel door te trekken? Dan zou je de PS5 of het wifi punt bedraad aan kunnen sluiten. Ik gok dat als je de PS5 werkend krijgt op een draadloos verbonden wifi punt, dat hij ook niet hoger dan 200 Mbp/s zal gaan halen.

hoi @Sven-TMT hij is verbonden, want mijn pc doet het bedraad wel maar alleen mijn ps5 niet.

hoi @Tommie ik heb helaas geen aansluiting op het wifi punt waar die bedraad in kan. Ik heb er maar 2 poorten op. Zouden jullie dan zo vriendelijk willen zijn om eentje op te sturen die wel bedraad verbonden kan worden, met dat het 2 poorten overhoud? :)

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Jeandro, dat klopt inderdaad. Het wifi punt heeft twee LAN poorten, één van die poorten kan naar het modem toe voor een bedrade verbinding. Dan kan je nog één apparaat bedraad verbinden met het wifi punt.

Hoi @Tommie , kan ik dan gewoon een lan splitter gebruiken? En weet u een bedrijf of iemand die langs kan komen die een kabel doortrekt?

Reputatie 7
Badge +14

Nee, voor het trekken van kabels in en door je huis kun je een lokale PC of elektra installateur benaderen. Een LAN splitter werkt niet, een switch wel.

Reageer