Beantwoord

Probleem met VPN verbinding


Afgelopen vrijdag heb ik nog fijn en zonder problemen thuis gewerkt. Nu probeer ik vanmorgen weer in te loggen via de VPN, maar is de verbinding niet werkbaar traag, interne websites die niet laden en netwerk shares die niet bereikbaar zijn.

Zolang ik geen verbinding heb met de VPN, werkt mijn verbinding prima. Ook als ik via een mobiel hotspot met de VPN verbind is het (natuurlijk) wel iets langzamer, maar wel werkbaar, alleen is dat data-technisch niet echt handig. Alleen dus als ik verbind via mijn T-Mobile router heb ik problemen.

Ik heb al contact gehad met zowel de helpdesk van T-Mobile en mijn werk, Mijn modem heeft een factory reset gehad, en alles aan de kant van mijn werk is gecontroleerd, maar dit heeft tot nu toe niets opgeleverd. Zijn er meer mensen die dit probleem momenteel ervaren? Weet iemand wat ik nog meer kan proberen? 

icon

Beste antwoord door Paul_Waalwijk 10 March 2023, 21:16

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Als de internet dienst gewoon werkt, en alleen een specifieke verbinding met een VPN naar jouw werkgever niet , dan is het niet logisch dat er meer mensen problemen hebben. Je kunt daar niet veel aan doen. ALs je het IP adres van de VPN concentrator weet zou je eens een tracert kunnen doen om te zien waar eventueel een lange ping zit op de verbinding. Als er generiek iets op een vebrinding zit dit T-mobile gebruikt naar de bestemming van deze VPN concentrator wordt het vaak wel uiteindelijk gedetecteerd en opgelost. Ik zou vandaag gewoon even via die hotspot werken en morgen weer eens testen over de vaste lijn.

Reputatie 1

Afgelopen vrijdag heb ik nog fijn en zonder problemen thuis gewerkt. Nu probeer ik vanmorgen weer in te loggen via de VPN, maar is de verbinding niet werkbaar traag, interne websites die niet laden en netwerk shares die niet bereikbaar zijn.

Zolang ik geen verbinding heb met de VPN, werkt mijn verbinding prima. Ook als ik via een mobiel hotspot met de VPN verbind is het (natuurlijk) wel iets langzamer, maar wel werkbaar, alleen is dat data-technisch niet echt handig. Alleen dus als ik verbind via mijn T-Mobile router heb ik problemen.

Ik heb al contact gehad met zowel de helpdesk van T-Mobile en mijn werk, Mijn modem heeft een factory reset gehad, en alles aan de kant van mijn werk is gecontroleerd, maar dit heeft tot nu toe niets opgeleverd. Zijn er meer mensen die dit probleem momenteel ervaren? Weet iemand wat ik nog meer kan proberen? 

Ja! Precies hetzelfde probleem… sinds afgelopen maandag. Gebruik je ook de windows VPN PPTP verbinding?

Maar geen idee hoe dit op te lossen, helaas.

Reputatie 1

Als de internet dienst gewoon werkt, en alleen een specifieke verbinding met een VPN naar jouw werkgever niet , dan is het niet logisch dat er meer mensen problemen hebben. Je kunt daar niet veel aan doen. ALs je het IP adres van de VPN concentrator weet zou je eens een tracert kunnen doen om te zien waar eventueel een lange ping zit op de verbinding. Als er generiek iets op een vebrinding zit dit T-mobile gebruikt naar de bestemming van deze VPN concentrator wordt het vaak wel uiteindelijk gedetecteerd en opgelost. Ik zou vandaag gewoon even via die hotspot werken en morgen weer eens testen over de vaste lijn.

Hele week al aan het testen en factory resets aan het doen, nog steeds hetzelfde probleem.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Paul_Waalwijk, welkom op onze Community! DrayTek modems kunnen hier erg gevoelig voor zijn. Ik heb daarom een modem swap voor je in gang gezet. Ons nieuwe modem komt zo snel mogelijk jouw kant op! Dit moet het euvel verhelpen, zo niet? Laat het dan weten. 

Reputatie 1

Hi @Tommie 

 

jammer, al die jaren veel plezier van gehad en nu ineens is het over. Enig idee naar welke router er omgewisseld gaat worden? 
ik zie dat ik een afspraak met een monteur kan maken, goede service, maar uitwisselen kan ik eventueel zelf, scheelt jullie weer kosten. 
 

bedankt iig voor het in gang zetten!

Reputatie 7
Badge +9

@Paul_Waalwijk je ontvangt de Zyxel T-50. De monteur moet echter wel komen om dit te installeren. Er moet namelijk een Media Converter geïnstalleerd worden. Omdat glasvezel erg gevoelig is, moeten deze handelingen door een monteur gedaan worden.

Reputatie 3

Ik hoop dat het voor je werkt, maar wij hebben wel al een Zyxel router en ervaren exact hetzelfde sinds deze week… 2 laptops van twee verschillende bedrijven, exact dezelfde onwerkbare traagheid. Het valt me op dat de verbinding op beide laptops via ZScaler gaat, te zien als ik een Speedtest probeer uit te voeren (valt niet mee wat zelfs die pagina laadt amper). Ook collega’s met T-mobile thuis merken hetzelfde. Die met KPN hebben nergens last van. Het lijkt dus toch iets aan de kant van T-Mobile te zijn…

edit: Ik heb voor de zekerheid even mijn eigen topic over dit probleem geopend, en ook hier naartoe gelinkt Extreem traag internet op werklaptops sinds deze week | T-Mobile Community

Reputatie 1

Woensdag komt de monteur, ik zal mijn ervaring delen! Fingers crossed…

Reputatie 1

Exact hetzelfde probleem hier (Zscaler & T-Mobile).

Zie ook onderstaande topic:

Ben benieuwd of de monteur iets kan vinden!

Reputatie 1

Router is gewisseld, VPN PPTP probleem is opgelost en werkt weer normaal! Geen aanpassingen hoeven te doen, gewoon de standaard fabrieks (t-mobile) instellingen aangehouden. 

Good evening. We have the same problem, the company requires to use ZScaler and the internet speed on the work laptop drops to a few Kbs. On the other devices the speed is as expected. We called customer support and they told us to write here. @Tommie could you provide us some guidance? 

Reputatie 3

Hi @simc, I solved it an hour ago by doing a DNS flush. This solution was posted in this related topic:

https://community.t-mobile.nl/bekabeld%2Dinternet%2D492/zscaler%2Dmtu%2Dwerklaptop%2Ddownload%2Dtraag%2D350491?postid=1702429#post1702429
 

 

Hi @simc, I solved it an hour ago by doing a DNS flush. This solution was posted in this related topic:

https://community.t-mobile.nl/bekabeld%2Dinternet%2D492/zscaler%2Dmtu%2Dwerklaptop%2Ddownload%2Dtraag%2D350491?postid=1702429#post1702429
 

 

Thank you @KevinS, we tried that but it does not solve the issue.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @simc, I'm happy to look into it with you. I just can't find a subscription on this e-mail address. Can you send me your postcode, house number, date of birth and the last four digits of your account number in a private message? Then I'll check with you. Thanks in advance. 

Reageer