problemen ip zyxel t54

  • 6 January 2023
  • 14 reacties
  • 862 Bekeken

Reputatie 1

Eens in de zoveel tijd heb ik problemen met wifi van Zyxel T54. Soms kan ik helemaal niet verbinden, terwijl het netwerk zichtbaar is. Ik krijg dan een foutmelding te zien bij elke poging om te verbinden. Soms ben ik verbonden en heb ik geen internet. Er is een monteur voor gekomen en na wat onderzoek bevestigde hij wat ik dacht en dat is namelijk dat bij toekennen van automatische Ipadressen soms conflicten ontstaan. Alleen bedrade apparaten blijven werken. Hij zei ook dat het probleem met toekennen van Ipadressen ook vanuit de centrale kan worden veroorzaakt, omdat steeds meer klanten de modem van T-mobile in bridge modus zetten en een eigen modem gebruiken. Hierbij gebruiken zij een statisch Ipadres. Is dit probleem bekend en is er een oplossing hiervoor behalve het omruilen van de T54 voor de T50?


14 reacties

Hallo,

Ik heb nieuwe modem merk zyxel T-54 maar kan geen verbinding maken met bepaalde apparaten zoals mediabox setbox iptv  wifi pakt m niet  ik heb alles geprobeerd wifi 6 uitgezet zonder resultaat daar voor had ik een andere modem van tele2 nooit last van gehad  kan iemand mij helpen? 

Reputatie 7
Badge +14

Mocht je echt meer dan 3 nodig hebben, er bestaan immers hele grote huizen, dan kun je ook gewoon een losse Mesh set kopen en uitbreiden. Zie hier wat voorbeelden.

Reputatie 7
Badge +8

@anoniemanoe Mijn excuses, het advies dat we geven is maximaal drie wifi-punten. Dit is ook het maximale aantal dat je kunt bestellen in My T-Mobile Thuis. Wat je eventueel wel kunt doen met de wifi-punten is deze zo verplaatsen dat je optimaal gebruikmaakt van het bereik. Als je bij de wifi-punten zo wat meters kunt uitbreiden, heb je grote kans dat dit ook reikt tot op de zolder! Let hierbij wel goed op de lampjes of deze aangeven dat het wifi-punt op een goede plaats staat.

Reputatie 1

Hi @anoniemanoe, ik wil je graag laten weten dat mijn collega de firmware bij jou heeft geüpgraded. Kun je aangeven of je na deze aanpassing probleemvrij bent? Ook zien we dat je drie wifipunten in gebruik hebt. Dat is eigenlijk één te veel dan officieel is toegestaan. Kun je er wellicht eentje uitzetten om te testen of je hierna een verbetering opmerkt als je merkt dat de aanpassing het issue niet heeft opgelost. 

Dank je wel, Lisa. Ik ga het in de gaten houden. Drie wifi-punten teveel?. Je kan bij T-mobile ook 3 bijbestellen. Ik was van plan om een 4de op zolder aan te sluiten. Het betreft een bedrade mesh netwerk.

Reputatie 7

Hi @anoniemanoe, ik wil je graag laten weten dat mijn collega de firmware bij jou heeft geüpgraded. Kun je aangeven of je na deze aanpassing probleemvrij bent? Ook zien we dat je drie wifipunten in gebruik hebt. Dat is eigenlijk één te veel dan officieel is toegestaan. Kun je er wellicht eentje uitzetten om te testen of je hierna een verbetering opmerkt als je merkt dat de aanpassing het issue niet heeft opgelost. 

Reputatie 7

Hi @anoniemanoe, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Heb jij hier nog verdere adviezen voor @TMTV of @TechRacing93? 💪

Reputatie 1

Nu is het probleem ook met bekabelde apparaten. Ik heb een PS5, TV en een IPTV-ontvanger bekabelde aangesloten. Gisterenavond viel internet in het hele huis uit. Nadat ik stroomkabel af heb gehaald van de modem en een minuut had gewacht, werkte wifi wel, maar de bekabelde apparaten niet. Die kregen geen IP-adres. Ik heb bij alle drie apparaten in netwerkinstellingen gekeken en er kon geen ipadres worden verkregen. Vanochtend werkt alles weer gewoon en hebben alle apparaten weer een Ipadres. 

De Zyxel 50 is vervangen door de T54, maar de mediabox is ook omgeruild voor de Huwaei. Kan dit niet het probleem zijn?

Reputatie 7
Badge +6

@anoniemanoe Er zijn inderdaad apparaten die moeite hebben met Wifi 6, maar gelukkig kun je dat uitzetten. Dat kan via Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar staat bij 802.11-modus 802.11a/n/ac/ax Mixed. Verander deze instelling naar 802.11a/n/ac Gemengd (dus zonder ax) en sla dat op. Verander vervolgens bovenaan 2.4GHz in 5GHz en herhaal deze stap. Vergeet niet op Opslaan te klikken. Nu staat WiFi 6 helemaal uit en blijven je apparaten hopelijk verbonden.

Het zou ook kunnen dat de problemen worden veroorzaakt door een verkeerde landcode in de wifi-instellingen. T-Mobile is bezig met een structurele oplossing. Dat wordt met een toekomstige firmware-update aangepast.

Reputatie 1

Hi @anoniemanoe

Als ik het goed begrijp verliezen draadloze apparaten de verbinding en kunnen ze niet meer verbinden. Of blijven bestaande appareten wel verbonden maar kunnen nieuwe niet verbinden? 

Kan je alleen geen verbinding meer maken met de WAP6807 of ook niet met de T54? 

Het probleem doet zich voornamelijk voor bij de T54 met de WAP heb ik geen problemen. Dit vooral als wifi6 verschijnt.

Reputatie 6
Badge +3

Hi @anoniemanoe

Als ik het goed begrijp verliezen draadloze apparaten de verbinding en kunnen ze niet meer verbinden. Of blijven bestaande appareten wel verbonden maar kunnen nieuwe niet verbinden? 

Kan je alleen geen verbinding meer maken met de WAP6807 of ook niet met de T54? 

Reputatie 7

Hi @anoniemanoe, heel erg bedankt voor deze aanvulling! Ik wilde meteen een kijkje nemen achter de schermen, maar aan de hand van jouw e-mailadres kom ik op een abonnement uit die niet meer actief is. Kun je een privébericht sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? 

Heb jij daarnaast met deze extra informatie nog een tip/oplossing in petto @TechRacing93? 😊 Merci voor het meedenken! 

Reputatie 1

De foutmelding die ik krijg: "verbinden met draadloze netwerk mislukt". Het probleem doet zich voornamelijk voor als wifi6 zichtbaar is. Ik gebruik de zyxel t54 in combinatie met zyxel wap 6807 en die ondersteunt geen wifi 6. Het probleem doet zich voor bij alle draadloze apparten. Deze apparaten zijn nieuw en ondersteunen wifi6. Als ik de kabel van de modem en mediabox uit stroom haal en een minuut wacht en de stroom weer opzet dan werkt alles weer een weekje of twee zonder problemen. Met Zyxel T50 heb ik inbdrie jaar tijd nooit de modem opnieuw hoeven op te starten of resetten. Dit was ook in combinatie met wap 6807.

Reputatie 6
Badge +3

 

 Er is een monteur voor gekomen en na wat onderzoek bevestigde hij wat ik dacht en dat is namelijk dat bij toekennen van automatische Ipadressen soms conflicten ontstaan. Alleen bedrade apparaten blijven werken. Hij zei ook dat het probleem met toekennen van Ipadressen ook vanuit de centrale kan worden veroorzaakt, omdat steeds meer klanten de modem van T-mobile in bridge modus zetten en een eigen modem gebruiken. 

Sorry om te moeten zeggen maar dat klinkt als een monteur die of niet weet wat die doet, of snel klaar wilden zijn. Zoals @eric al aangeeft kan het Zyxel modem niet in Bridge modus, en als het al door het genaamde “conflict” komt werken bedraade apparaten ook niet. 

Maar oke, laten we eens kijken of we het kunnen oplossen. 

  • Is het op alle draadloze apparaten? Kan je een voorbeeld noemen van eentje.
  • Als je een foutmelding krijgt, welke medling is dat? 
Reputatie 7
Badge +14

Hij zei ook dat het probleem met toekennen van Ipadressen ook vanuit de centrale kan worden veroorzaakt, omdat steeds meer klanten de modem van T-mobile in bridge modus zetten en een eigen modem gebruiken. Hierbij gebruiken zij een statisch Ipadres. Is dit probleem bekend

Wat een onzin. De Zyxel kan helemaal niet in bridge modus gezet worden. Ook krijg je eenzelfde dynamisch IP adres,  geen statisch van het t-mobile netwerk als je een eigen router aansluit.

Reageer