Beantwoord

Problemen t-mobile thuis

  • 8 juli 2021
  • 1 reactie
  • 76 Bekeken

Hallo, 

Rond half april de overstap gemaakt van KPN naar T-mobile thuis, maar tot nu toe helaas nog weinig tevreden. Ik hoop dat het te verhelpen/verbeteren is, dus graag jullie tips! Anders is het na het "verplichte” jaar snel weer terug vrees ik want de lol gaat er zo wel een beetje af.   

WiFi: wisselende verbinding zelfs naast een wifi punt die goed bereik aangeeft of verbinding die helemaal wegvalt. Af en toe de melding op de laptop van geen internet wel wifi, ook na herstart. Daarnaast heb ik (met mobiel abo t-mobile) soms wel volle wifi terwijl mijn vriend die dan naast bij zit (met andere provider) dat niet heeft? 

Cloud opnemen: beeld en geluid lopen niet altijd synchroon. Geluid valt soms ineens weg tijdens terugkijken. Bij starten van terugkijken springt het meteen naar het einde van de opname en is alleen handmatig terugspoelen een optie om het alsnog te kunnen kijken. Als je dan per ongeluk weer helemaal naar het begin van de opname spoelt gebeurt hetzelfde opnieuw. Daarnaast verschil in snelheid van terugspoelen/doorspoelen, lijkt zenderafhankelijk. Melding tijdens terugkijken dat er fout is opgetreden, waardoor je moet afsluiten en opnieuw proberen. De verschillende problemen komen bij verschillende opnames voor. (kortom geen fan van deze dienst, waar we wel veel gebruik van willen maken) 

Streamen: streamen van tablet of mobiel naar de chromecast geeft bijna altijd problemen. Beeld hapert, geluid valt ineens weg terwijl beeld wel doorloopt. Dan moet je programma pauzeren, verbinding verbreken en opnieuw verbinden en weer starten om geluid terug te krijgen. Dit gebeurt met name bij gebruik van de smart view functie waarbij je het scherm van de tablet of smartphone spiegelt met je tv (omdat rechtstreeks streamen niet mogelijk is vanuit het programma). Al overgestapt op een hogere snelheid, maar zonder succes. 

Kortom: tips om dit soort “leed” te verzachten en het kijkplezier te vergroten zijn welkom! 

Groetjes!

 

icon

Beste antwoord door Boris 13 juli 2021, 11:44

Hoi @Mary_1986 ,

Welkom op de Community en dank je wel voor het delen van je ervaring! Ik geef je graag meer duidelijkheid betreft de verschillende issues die je ondervindt. Ik hoop daarmee het kijkplezier te vergroten. Laten we ze per punt bekijken!

Wat betreft je wifi-verbinding, wil ik graag kijken of de tips van onze Wiki (link is klikbaar) helpen. Mochten deze tips nog niet het gewenste resultaat geven, kunnen we aan de hand van genoemde template ervoor zorgen dat we de wifi-verbinding kunnen verbeteren of eventueel een expert kunnen laten meekijken.

Wat betreft die issues met de opnames en het streamen; deze zijn bij ons bekend en er wordt momenteel gewerkt door onze specialisten aan een oplossing. Mocht er een update komen, dan laat ik je dat graag weten. 

Ik hoor graag de uitkomsten van het resultaat, zodat we dit voor je kunnen oplossen. We houden contact! 

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Mary_1986 ,

Welkom op de Community en dank je wel voor het delen van je ervaring! Ik geef je graag meer duidelijkheid betreft de verschillende issues die je ondervindt. Ik hoop daarmee het kijkplezier te vergroten. Laten we ze per punt bekijken!

Wat betreft je wifi-verbinding, wil ik graag kijken of de tips van onze Wiki (link is klikbaar) helpen. Mochten deze tips nog niet het gewenste resultaat geven, kunnen we aan de hand van genoemde template ervoor zorgen dat we de wifi-verbinding kunnen verbeteren of eventueel een expert kunnen laten meekijken.

Wat betreft die issues met de opnames en het streamen; deze zijn bij ons bekend en er wordt momenteel gewerkt door onze specialisten aan een oplossing. Mocht er een update komen, dan laat ik je dat graag weten. 

Ik hoor graag de uitkomsten van het resultaat, zodat we dit voor je kunnen oplossen. We houden contact! 

Reageer