Beantwoord

Range extender problemen

  • 8 June 2022
  • 5 reacties
  • 86 Bekeken

Ik probeer een oude range extender aan te sluiten op mijn netwerk. Op zowel de handleiding van mijn Zyxel VMX8825-T50 als online instructies zie ik dat ik onder Netwerkinstellingen een Breedband optie zou moeten hebben. Deze optie heb ik niet, net als 50+% van alle andere opties die ik zou moeten hebben volgens de handleiding.

Hoe kan ik deze instellingen weergeven zodat ik ze aan kan passen?

 

Mijn range extender is een Linksys WRE54G.

 

Alvast bedankt!

 

icon

Beste antwoord door Folkert 8 June 2022, 18:37

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedenavond @nevalwald 

Mijn advies is om deze range extender niet meer te gebruiken. Is dermate verouderd waardoor je geen hoge snelheden gaat halen maar nog erger is het feit dat je geen WPA2 beveiliging kunt gebruiken en je een serieus veiligheid risico loopt.

Groeten,

Folkert 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @nevalwald,

Meer dan het goede advies van @Folkert onderschrijven kan ik eigenlijk niet.

Wel zou ik je graag nog op weg willen helpen met een alternatief, namelijk Wifi Plus. Het voelt een beetje ongepast om een uitgebreid verkooppraatje te houden, maar mocht je er geïnteresseerd in zijn dan is het wel een optie die heel goed samengaat met het Zyxel modem.

Succes in ieder geval met je keuze! 🙂

Bedankt @Folkert & @Cal !

Dan zal ik deze range extender niet gebruiken. Weten jullie toevallig wel hoe ik bij de breedband opties van mijn router kan komen?

En weten jullie toevallig ook een alternatief op Wif Plus? Ik wil gewoon een eenmalige aanschaf doen en niet vast zitten aan een abonnement dat op termijn veel duurder is maar het moet dan wel werken met mijn router.

Reputatie 7
Badge +3

Beste @nevalwald 

Bedraad kun je ieder accesspoint aansluiten naar keuze. Je bepaalt zelf hoeveel je wilt uitgeven. Ga wel voor minimaal de 802.11ac Wifi standaard en persoonlijk zou ik voor WPA3 beveiliging gaan dan kun je er lang mee doen. Je komt dan wel in een prijsklasse dat je je kunt afvragen of die 2,50 per maand van T-Mobile geen betere optie is. Dan heb je ook meteen ondersteuning en is alles optimaal op elkaar aangepast.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @nevalwald,

T-Mobile gebruikt eigen software op hun routers. De breedband-optie is, zoals meerdere opties, door TM afgeschermd. Als je deze instellingen zou wijzigen, werkt je verbinding niet meer. Bovendien hebben ze betrekking op de WAN-kant (binnenkomende verbinding) en niet op de LAN-kant (je eigen netwerk) waar je vraag over gaat.