Beantwoord

Regelmatig geen wifi

  • 4 October 2021
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Alweer geen Wi-Fi op onze telefoons en tablets.. Sowieso is het signaal heel zwak, bij de voordeur zijn we het Wi-Fi signaal normaal al kwijt, maar nu zitten we alweer de hele avond zonder Wi-Fi. Enkele maanden geleden hebben we een nieuw modem (zyxel) gekregen, dit zou het probleem moeten oplossen, helaas heeft dit niet gewerkt. Een WiFi repeater van TP-link ertussen gaf alleen maar meer problemen. Zo onderhand ben ik het wel zat dat ik elke maand nauwelijks meer uitkom met m'n mobiel internet bundel en ik vroeg me dus af of meer mensen dit probleem hebben en wat we eraan kunnen doen? 

icon

Beste antwoord door Waqqas 5 October 2021, 17:06

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tessa17 

Is de WiFi op de telefoons en tablets weer terug? Veel mensen ervaarden hier problemen mee door de Facebook storing van gisteren?

Hallo @Waqqas

De Wi-Fi is nu weer terug, maar dit probleem speelt al meer dan een jaar helaas. Het valt enorm vaak weg, een nieuw modem heeft het niet opgelost... Dus ik was benieuwd wat we zelf nog meer zouden kunnen doen waardoor de Wi-Fi stabiel blijft? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tessa17 

Betreft het glasvezel of DSL en staat je modem in de meterkast of op een open plek in de woonkamer bijvoorbeeld?

Is de snelheid bedraad wel goed? Hier heb je een aantal WiFi tips.

https://community.t-mobile.nl/wifi-535/info-hoe-verbeter-ik-mijn-wifi-276063

Hoi @Waqqas

Het modem staat in de woonkamer en het betreft een DSL aansluiting. Bedraad (naar de Xbox) zijn er geen problemen. We maken beiden gebruik van 5ghz omdat we in een appartementencomplex wonen en er veel gebruik wordt gemaakt van de 2,4ghz frequentie om ons heen. Toch blijft het vaak wegvallen.. Regelmatig maar een paar minuten, maar de laatste weken is het soms gewoon 30 minuten tot een uur weg. Zou de repeater, aangeraden in het topic wat je stuurde, de oplossing zijn? 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tessa17 

WiFi plus kan je bestellen om het wifi bereik in huis te vergroten, het zal werken in een mesh setup icm de Zyxel.

Maar het bedraad internet valt niet weg? Het bereik kan misschien wat slechter zijn in huis door betonnen muren en plafonds etc.

Als je de snelheid bedraad meet direct op de modem aangesloten kom je dan ook in de buurt van wat je hoort te behalen?