Beantwoord

robotstofzuiger verbindt niet met wifi

  • 9 May 2023
  • 9 reacties
  • 565 Bekeken

Reputatie 1

Hoi! Ik heb een Blaupunkt BlueBot XBOOST stofzuiger die wel wil verbinden met de WiFi van de buurman maar niet met mijn T mobile wifi. Ik las online dat hij enkel kan verbinden met een 2,4GHz netwerk en in de app wordt ook voorgesteld om mijn WiFi netwerk te splitsen door ze verschillende namen te geven. Helaas werkt het hierna nog steeds niet. Ik zie wel in hetzelfde scherm dat omwille van ‘easymesh’ dat ingeschakeld is, je de netwerken ‘hetzelfde moet houden’. En dit krijg ik niet uitgeschakeld. Kan iemand mij helpen alstublieft? 
dankjewel ᵕ̈ ♡ 

icon

Beste antwoord door CharissaR 9 May 2023, 13:22

Bekijk origineel

9 reacties

Als je inlogt op je modem kun je daar 5 ghz uitzetten zodat je wifi alleen nog op 2.4 ghz werkt. Heb ik ook moeten doen voor mijn slimme stekkers.

Reputatie 1

Dankjewel voor het antwoord. Ik heb je tip geprobeerd maar nog steeds geen succes :(

ik zie wel dat het vinkje ivm de netwerken ‘hetzelfde houden’ nu uitgeschakeld is. Maar zowel als ik de netwerken enkel splits als wanneer ik de 5G uitschakel kan de stofzuiger niet verbinden. 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CharissaR 

Om 2 netwerken aan te maken moet je inloggen op het mode en in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh gaan, daar kun je dat uitschakelen en opslaan. Nu kun je in het overzicht dat vinkje uitvinken en 2 netwerken maken.

Welke modem heb je verder van T-Mobile?

Reputatie 1

H

Hallo @CharissaR 

Om 2 netwerken aan te maken moet je inloggen op het mode en in het menu naar netwerkinstellingen, draadloos, Easymesh gaan, daar kun je dat uitschakelen en opslaan. Nu kun je in het overzicht dat vinkje uitvinken en 2 netwerken maken.

Welke modem heb je verder van T-Mobile?

Hoi Waqqas! Dankjewel! Dit is me gelukt maar de verbinding lukt nog niet. Ik heb een Zyxel T-54 Modem 

 

Reputatie 7
Badge +15

@CharissaR 

Wat je ook kan doen is in de Zyxel-T54 interface naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen gaan, bij band 2,4 kiezen en bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen, toepassen en lukt het verbinden met 2,4 GHz dan wel?

Reputatie 1

@CharissaR

Wat je ook kan doen is in de Zyxel-T54 interface naar netwerkinstellingen, draadloos, algemeen gaan, bij band 2,4 kiezen en bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen, toepassen en lukt het verbinden met 2,4 GHz dan wel?

Nee nog steeds geen succes. :/

Reputatie 7
Badge +15

@CharissaR 

Als laatst zou je WiFi 6 nog kunnen uitschakelen. Ga naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, selecteer 2,4 GHz en kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd bijvoorbeeld.

Reputatie 1

@CharissaR

Als laatst zou je WiFi 6 nog kunnen uitschakelen. Ga naar netwerkinstellingen, draadloos, andere, selecteer 2,4 GHz en kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd bijvoorbeeld.

Het werkt!!!! Heel erg bedankt!! Moet ik één van de vorige aanpassingen weer wijzigen of laat ik alles hoe het nu is?

 

Reputatie 7
Badge +15

@CharissaR 

Super om te horen!

Andere apparaten kunnen gewoon met 5 GHz verbinden die wel WiFi 6 heeft dus je hoeft niks te wijzigen 🙂

Reageer