Beantwoord

Router instellen op bg.mixed?

  • 20 October 2021
  • 28 reacties
  • 925 Bekeken

Ik heb een standaard router van T-mobile. We hebben een 2.4 en een 5 Ghz netwerk. We hebben een Philips apparaat dat we willen koppelen met een Philips app om het te bedienen. Als we deze koppeling doorlopen krijg ik onderweg de melding dat het niet lukt omdat de router niet compatible zou zijn of niet goed staat ingesteld. We zouden de instellingen moeten zetten op “bg.mixed”. Ik heb gegoogeld en in de instellingen van de router gekeken, maar ik zie niets wat hierop lijkt. Kan iemand mij verder helpen? 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 29 October 2021, 11:35

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

28 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Georgette1984

Welkom op de community en goed dat je hier aanklopt voor hulp!
Ik hoop dat we je binnen de community verder op weg kunnen helpen.
Alvast een paar vragen: 

1 Gaat het hier om een glasvezel of ADSL-abonnement?
2 Welk Philips-apparaat probeer je te koppelen aan je netwerk?


We horen het graag van je :) 

Hoi, dank je wel voor je reactie. Het gaat om een ADSL abonnement. Glasvezel ligt hier (nog) niet. Het Philips apparaat is een luchtreiniger met type 4000i. 

Reputatie 7
Badge +14

Even gokje, zet de 5ghz frequentie even uit in het modem tijdens het koppelproces. Als de unit eenmaal gekoppeld is kun je het weet aanzetten.

Dank je wel voor je reactie. Het is helaas niet gelukt. Als het 5Ghz netwerk uitstaat, krijg ik nog dezelfde melding. Even wat meer info: 

Hij doorloopt een proces met de volgende stappen: 

  • Verbinding maken met het toegangspunt van het apparaat V
  • Wi-Fi-beveiliging naar apparaat verzenden V 
  • Verbinding maken met het thuisnetwerk V
  • Bezig met zoeken naar apparaat in Wi-Fi-thuisnetwerk V
  • En dan gek genoeg nog een keer dezelfde stap: Bezig met zoeken naar apparaat in Wi-Fi-thuisnetwerk, maar daar loopt hij vast. Ik krijg dan een scherm met de tekst: 

Oeps er iets misgegaan

 

Error: Time-ut voor SoftAP-detectie

 

Dit betekent dat de Wifi verbinding thuis wel is ingesteld, maar niet is gevonden tijdens het zoeken naar een LAN. Dat kan zijn veroorzaakt door de volgende redenen: 

  • Uw telefoon is verbonden met een ander Wifi Netwerk dan uw thuisnetwerk (dit is niet het geval)
  • De router is niet compatible of het wordt veroorzaakt door de routerinstellingen. Probeer de draadloze modus van de router in te stellen op bg.mixed””

Iemand die dit weet misschien? Zitten op dit forum ook medewerkers van T-mobile of moet ik dan op een andere manier contact opnemen? 

  • Verbinding maken met het toegangspunt van het apparaat V
  • Wi-Fi-beveiliging naar apparaat verzenden V 
  • Verbinding maken met het thuisnetwerk V
  • Bezig met zoeken naar apparaat in Wi-Fi-thuisnetwerk V
  • En dan gek genoeg nog een keer dezelfde stap: Bezig met zoeken naar apparaat in Wi-Fi-thuisnetwerk, maar daar loopt hij vast. Ik krijg dan een scherm met de tekst: 

 

Worden deze stappen weergegeven in de app, of op het apparaat zelf??

 

Oeps er iets misgegaan

 

Error: Time-ut voor SoftAP-detectie

Dit probleem komt voor zover ik heb gezien vaker voor, 4 maanden geleden was er een zelfde probleem bij de grote glasvezel-concurrent van T-Mobile. Ook daar werd gesproken over het betreffende probleem en heeft de persoon die problemen ondervond contact opgenomen met Philips.

Terugkomende op B/G-Mixed, in principe zijn de modems die T-Mobile levert minstens B/G-Mixed zei het dat de laatste versies zelfs van B/G/N-Mixed voorzien zijn. Ieder apparaat kan hierdoor op de hoogst mogelijke methode verbinding maken met het modem/router van T-Mobile. Als jou Philips 4000i dus maximaal B/G aan kan dan zal worden getracht om te verbinden via 802.11G.

Goedendag Georgette, 

Helaas heb ik precies hetzelfde probleem en inmiddels alle stappen doorlopen. 

Heb jij inmiddels een oplossing gevonden?

Merci

@Gerrit078 Dank je voor je reactie. De stappen worden weergegeven in de app op mijn telefoon. Je geeft aan dat de modem B/G-Mixed aan moet kunnen, maar weet jij of dit een instelling is in het menu? Ik kan het namelijk nergens vinden als ik in de instellingen van de modem zit. 

 

@Sijbrand83 Ik zoals je ziet ook nog geen oplossing helaas. 

Reputatie 7
Badge +6

@Georgette1984 De instelling die je zoekt, zit onder Menu (de drie streepjes) > Netwerkinstelling > Draadloos > Andere. Daar zie je ‘802.11-modus’ staan. Die staat standaard op ‘802.11b/g/n Gemengd’ en kun je aanpassen naar ‘802.11b/g Gemengd’. Of het een oplossing voor het probleem is, weet ik niet, maar het is het proberen waard.

@TMTV Dank je wel voor je reactie. De stappen die je beschrijft, waar vind ik die? Ik ben ingelogd in de modem via 168.192.1.1 en daar zie ik niet iets van “menu”. Bedoel je daar, of via een app, of via My T-mobile thuis? 

Reputatie 7
Badge +6

@Georgette1984 Als je ingelogd bent via 192.168.1.1 zie je als het goed is rechtsboven dit icoontje: 

Dat is het menu. Als je daarop klikt, kun je de stappen volgen die ik hierboven beschreven hebt. Ik hoor graag of het hiermee lukt.

Ik zie iets anders denk ik. Als ik inlog kom ik in dit scherm. 

Reputatie 7
Badge +6

Excuses, ik ging er ten onrechte vanuit dat je het Zyxel-modem had, maar zo te zien heb je de Huawei. Die heb ik nu even niet paraat. Misschien dat er iemand anders is die kan kijken waar deze instelling zit. Als niemand me voor is, kijk ik binnenkort zelf even. Nogmaals sorry voor de verwarring.

Geeft niet hoor, ik ben al lang blij dat je meedenkt! Dank je wel ik ga zelf ook nog even door met zoeken. Als het me lukt, laat ik het weten, maar ik verwacht het niet. 

@TMTV Ik heb de instelling gevonden onder de geavanceerde WLAN instellingen. Hij stond op 802.11 b/g/n en ik heb hem op 802.11 b/g gezet. Maar dit heeft helaas niet geholpen, ik krijg nog altijd dezelfde melding. Ik hoop dat jij of iemand anders nog een idee hebt! Dank je wel zo ver. 

Reputatie 7

Hi @Georgette1984 ,

Zeker dat hier ook medewerkers zitten! 😀 Ik heb direct aan de achterkant meegekeken en zie dat de bovenstaande instellingen weer terug zijn gezet naar de b/g-variant. Klopt dit of is het schakelen misschien niet goed gegaan? Mocht het zo zijn, dan wil ik je graag helpen om deze op deze manier in te stellen. We denken met je mee.

Hoi @Boris, ik heb gekeken in de router onder de 2.4 GHZ instellingen. Ik heb opnieuw ingelogd op de pagina, dus hij moet ververst zijn. Hij staat op 802.11b/g/n. 

Zie jij iets anders? Ik probeer hem zo nog een keer op b/g te zetten en te koppelen. En als hij het dan nog steeds niet doet (zoals ik verwacht) zet ik hem weer terug op b/g/n. 

Heb je nog andere ideeën? 

Groetjes

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Georgette1984 

Probeer eens bij de WLAN instellingen onder WLAN encryptie de beveiligingsmodus aan te passen naar iets anders.

Ik heb hem even van WPA-PSK/WPA2-PSK naar WPA2-PSK gezet en dat maakte geen verschil. Toen ik hem even op “geen” zette kreeg ik allerlei foutmeldingen en kon ik geen verbinding meer maken. Ik kan ook nog kiezen voor WEP, 802.1x, WPA2-Enterprise of WPA-Enterprise+WPA2-Enterprise. Enig idee of ik een van de andere zou moeten hebben? 

@Boris in de foutmelding wordt ook genoemd dat de modem mogelijk niet compatible is. Zou hij dat wel moeten zijn? 

 

Reputatie 7
Badge +16

@Georgette1984 Ik kan een modemswap naar Zyxel voor je in orde maken, maar durf niet met 100 procent zekerheid te garanderen dat hiermee het probleem opgelost is - het is echter zeker wel het proberen waard. Indien je hiermee akkoord gaat, regel ik dit vandaag nog voor je. Dan heb je uiterlijk volgende week dinsdag het vervangende Zyxel modem in huis en kun je testen of dit helpt. Is dat een ideetje?

@Jason goed idee, heel graag! Heb ook niet meer het idee dat het in de instellingen zit, dus geef dit graag een kans.

Reputatie 7
Badge +16

@Georgette1984 Dan gaan we dat in orde maken voor je, bedankt voor je terugkoppeling!

De Huawei wordt omgeruild voor een Zyxel, deze ontvang je normaliter binnen maximaal vijf dagen. Je kunt de Huawei straks naar een milieustraat brengen, of bij het grofvuil zetten, deze hoeft niet langer teruggestuurd te worden.

Laat me weten hoe de verbinding straks werkt en als je hulp kunt gebruiken bij configureren/installeren, let me know! 😄

Bedankt, ik laat het hier nog even weten. 

@Jason @TMTV @Sijbrand83 Vandaag de nieuwe modem binnen gekregen en hij doet het! Dus @Sijbrand83 misschien zou dat bij jou ook de oplossing kunnen zijn? Hartelijk bedankt voor het meedenken allemaal en voor het toezenden van de nieuwe modem. 

 

Groetjes en een fijne avond

@Jason moet ik het topic nog sluiten oid? Zie nergens die optie. Groetjes