Beantwoord

router log codes betekenis

  • 19 July 2021
  • 4 reacties
  • 156 Bekeken

Wie weet wat deze foutmeldingen betekenen? Router weigert te verbinden.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 July 2021, 19:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @denise0201 

Geen idee wat het precies betekent maar verbind een apparaat niet met de modem of verbind de modem niet met het internet?

Kan je de modem eens eens een fabrieksreset geven door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld.

Het gaat om modem - internet (externe omgeving voor werk) op één apparaat. 

Reset heb ik gedaan, werkte ook niet..

 

Dank voor je reactie though, je bent de eerste die uberhaupt de moeite neemt ernaar te kijken. T-Mobile klantenservice doet niks met mijn vraag en de werkgever verwijst me doodleuk door naar... T-Mobile 🥴 😭

 

Reputatie 7
Badge +15

@denise0201

Heb je trouwens internet via glasvezel of DSL?

Bij glasvezel kan je de mediaconverter ook nog voor ongeveer 20 seconden van het stroom halen (lost wel eens problemen op).

En welke lampjes branden er op de mediaconverter?

Ik heb al geruime tijd geen modem of router van T-Mobile meer in gebruik, maar toch reageer ik even;

In principe is dit alles geen foutmelding, een foutmelding wordt ook wel alert genoemd, debug is informatie die (mogelijk) wat meer informatie toont over zaken die plaatsvinden. Een warning is niets meer dan een waarschuwing.

Geen van dat alles zou echt invloed mogen hebben op het niet functioneren van je internet.

 

qWie weet wat deze foutmeldingen betekenen? Router weigert te verbinden.

 

Van links naar rechts;

  • Er schijnt door een apparaat een verzoek te zijn ingediend om een IP-Adres e.d. te verstrekken of te verlengen.
  • Het verzoek wordt beantwoord aan een apparaat met MAC-Adres a4:6b:b6🇧🇩73:10 en ip-adres 192.168.1.105 toegewezen door de router.
  • Gegevens van hierboven worden verzonden.
  • Waarschuwing dat domein dat via DHCP (dnsmasq wordt verzonden) wordt genegeerd.

dnsmasq zorgt ervoor dat apparaten binnen je eigen netwerk een IP-Adres in 192.168.xxx.xxx toegewezen krijgt.

 

 

Die laatste geeft aan dat de router van T-Mobile een verzoek indient bij T-Mobile (DHCP Server) om een IP-Adres. Dit kan een gewone request zijn (wanneer de router net is ingeschakeld) of een renewal. Deze laatste wordt eens in de zoveel uren gedaan.

 

 

1e is het zelfde 2e afbeelding hierboven, blijkbaar is er dus geen reactie gekomen vanaf T-Mobile en wordt er een nieuwe poging gedaan om het IP-Adres te verkrijgen of verlengen. De overige zijn weer gelijkwaardig aan de eerste afbeelding.


Vraag rondom de foutmeldingen is hiermee hopelijk beantwoord (?), het zijn eigenlijk dus geen foutmeldingen maar waarschuwingen of informatie berichten wat het modem zoal doet.

 

Voor wat betreft het niet hebben van internet, sluit ik mij aan bij @Waqqas … gaat het om DSL of glasvezel en welke kleuren branden de lampjes op de eventuele mediaconverter (en de router).

 

Reageer