Beantwoord

RSSI drempel

  • 19 May 2023
  • 3 reacties
  • 46 Bekeken

Reputatie 2
  • is een King Poster
  • 47 reacties

Is het mogelijk om op een Zyxel t-50 een RSSI drempel in te stellen.

Onze devices blijven te lang plakken  aan het modem en schakelen niet naar de Fritz repeater boven.

Als we de wifi uitzetten op het device en opnieuw aan connect deze wel direct via de repeater.

icon

Beste antwoord door eric 19 May 2023, 09:29

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Nee, in de Zyxel routers kun je weinig aanpassen. Je kunt wel de hele wifi uitzetten en altijd aan je Fritz netwerk verbonden blijven. Maar als het alleen maar een repeater is, en geen Access Point,  dan gaat dat ook niet echt helpen. 

Je hebt eigenlijk een Mesh systeem nodig. Die node communiceren actief over signaal en wie welke device bedient.. je kunt met het toevoegen van een t-mobile wifi punt dit al mogelijk maken en bij een groter huis gewoon 2 installeren.

Reputatie 2

Nee, in de Zyxel routers kun je weinig aanpassen. Je kunt wel de hele wifi uitzetten en altijd aan je Fritz netwerk verbonden blijven. Maar als het alleen maar een repeater is, en geen Access Point,  dan gaat dat ook niet echt helpen. 

Je hebt eigenlijk een Mesh systeem nodig. Die node communiceren actief over signaal en wie welke device bedient.. je kunt met het toevoegen van een t-mobile wifi punt dit al mogelijk maken en bij een groter huis gewoon 2 installeren.

Bedankt voor de reactie.

 

De fritz is een access point.

Ik heb een utp kabel naar de slaapkamer liggen, echter de locatie is niet echt geschikt om een device neer te zetten of aan de muur te hangen. 

Vandaar dat we toen de gekregen fritz in een stopcontact hebben gedaan. 

Zou de zyxel wre6605 kunnen werken als ik die als accesspoint aansluit? Of moet het echt een mesh device zijn?

Want het Huawei modem en de fritz hadden ook geen mesh en daarbij schakelde een telefoon wel over als ik boven kwam.

Reputatie 7
Badge +14

Zie het andere topic waarin je reageerde en Forumlid Marcel hetzelfde antwoord als ik gaf:

" Dus de Fritz gebruiken als accesspoint met een andere wifinamen als de modem wifi. Je kan er dan zelf voor kiezen met welke wifi je verbindt.

Wil je dit automatisch laten verlopen is de Fritz niet geschikt. Vraag dan een Zyxel repeater aan, deze kan je koppelen met het mesh netwerk van het modem. Zie info over Wifi plus:

 

 

Mvg. Marcel

"

Reageer