Beantwoord

Sinds nieuwe router Zyxel T50 geen verbinding met chromecast, google nest hub en thermostaten

  • 10 augustus 2021
  • 12 reacties
  • 151 Bekeken

Enige tijd geleden is bij ons de nieuwe router aangesloten, helaas heb ik toen niet aan de chromecast gedacht. Daarnaast kom ik er nu achter dat mijn thermostaten ook niet meer bereikbaar zijn.

Wat ik her en der lees heeft het te maken met de 5ghz mogelijkheid. Ik heb al aparte netwerken aangemaakt maar desondanks blijf ik de melding krijgen dat ik niet op hetzelfde netwerk zit.

Router opnieuw starten, apparaten opnieuw starten enz heb ik allemaal gedaan. 2,4 Ghz en 5Ghz zijn aparte tenaamstellingen, dat is allemaal gelukt, maar de apparaten met elkaar in verbinding brengen en het simpelweg kunnen streamen naar de chromecast is teveel moeite.

Hiernaast heb ik 2 verbindingspunten (wellicht is dat ook relevant).

 

De chromecast en de google nest hub 2 die zouden 5 Ghz moeten kunnen. De thermostaten die ik heb kunnen dat niet, ik denk dus dat ik naar de 2,4 Ghz moet gaan maar dat gaat me net even te ver om dat zelf even te doen en ik weet niet wat voor consequenties dat heeft.

Mijn ps4 en mijn mobiel hebben namelijk sinds de nieuwe router een super snelle en stabiele verbinding.

icon

Beste antwoord door Waqqas 10 augustus 2021, 18:41

@Forace1 

Oke dus even vanaf het begin :

Geef het modem een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, laat ook de verbindingspunten nog even weg.

Na het inloggen in je modem door 192.168.1.1 in te typen in de adresbalk en inloggen met de gegevens achterop je modem.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > draadloos > tabblad Easymesh, schakel deze uit en klik op toepassen.

Onder het tabblad algemeen selecteer bij band 5 GHZ, zet bijvoorbeeld 5G achter de SSID, geef het netwerk een ander wachtwoord en klik op toepassen.

Je hebt nu 2 netwerken en je kan elk apparaat verbinden met het netwerk dat jij wilt.

Probeer nu eens alles werkend te krijgen op de WiFi van het modem.

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Forace1 

Voordat je de Zyxel modem had werkte het toen allemaal wel? En was dat een mesh netwerk of 2 netwerken voor 2,4 en 5 GHz?

Heb je ook eens de Google home app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Hallo @Forace1 

Voordat je de Zyxel modem had werkte het toen allemaal wel? En was dat een mesh netwerk of 2 netwerken voor 2,4 en 5 GHz?

Heb je ook eens de Google home app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd?

Toen werkte alles wel, maar ik had een oudje die alleen 2,4 Ghz had. Dat mesh netwerk enz heb ik geen idee. Nooit mee bezig gehouden. Ik heb inmiddels een nieuwe chromecast die ook 5Ghz ondersteunt en de google nest hub zou dat ook moeten kunnen. Mijn thermosstaten kunnen dat sowieso niet aan ben ik al achter, los daarvan lukt het allemaal niet. 

Heb google home app al een paar keer opnieuw erop gezet, maar niks lijkt vooralsnog te helpen

Reputatie 7
Badge +19

@Forace1

Zijn de verbindingspunten van T-Mobile of niet? Probeer het ook eens met alleen de WiFi van de modem dus de verbindingspunten loskoppelen.

Is allemaal via T mobile, ook door T mobiel installateur ingesteld, alleen ik heb verzuimd om de chromecast te benoemen, omdat ik daar nog nooit een probleem mee heb gehad. Inmiddels is het dus een nieuwe chromecast geworden die ook 5 Ghz compatible is. 

Kort samengevat is het bij mij zo dat ik alle tips and tricks al heb gedaan, maar naast een snelle en stabiele wifi, krijg ik met geen mogelijkheid contact met mijn google home nest of met mijn google chromecast omdat ik telkens de melding krijg dat we niet op hetzelfde netwerk zitten en dan voer je alle stappen weer opnieuw uit, maar het lukt gewoonweg niet.

Reputatie 7
Badge +19

@Forace1 

Oke dus even vanaf het begin :

Geef het modem een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, laat ook de verbindingspunten nog even weg.

Na het inloggen in je modem door 192.168.1.1 in te typen in de adresbalk en inloggen met de gegevens achterop je modem.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > draadloos > tabblad Easymesh, schakel deze uit en klik op toepassen.

Onder het tabblad algemeen selecteer bij band 5 GHZ, zet bijvoorbeeld 5G achter de SSID, geef het netwerk een ander wachtwoord en klik op toepassen.

Je hebt nu 2 netwerken en je kan elk apparaat verbinden met het netwerk dat jij wilt.

Probeer nu eens alles werkend te krijgen op de WiFi van het modem.

@Forace1

Oke dus even vanaf het begin :

Geef het modem een fabrieksreset door het resetknopje achter de modem voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld, laat ook de verbindingspunten nog even weg.

Na het inloggen in je modem door 192.168.1.1 in te typen in de adresbalk en inloggen met de gegevens achterop je modem.

Ga naar het menu > netwerkinstellingen > thuisnetwerk > draadloos > tabblad Easymesh, schakel deze uit en klik op toepassen.

Onder het tabblad algemeen selecteer bij band 5 GHZ, zet bijvoorbeeld 5G achter de SSID, geef het netwerk een ander wachtwoord en klik op toepassen.

Je hebt nu 2 netwerken en je kan elk apparaat verbinden met het netwerk dat jij wilt.

Probeer nu eens alles werkend te krijgen op de WiFi van het modem.

Het lukt nog steeds niet, ik heb volgens mij alle stappen doorlopen maar hij blijft de chromecast niet vinden en daarnaast kan ik via de google home app niet verbinden omdat ik telkens op een ander netwerk zit.  Kan *naam apparaat* (Google nest hub 2) niet vinden in het wifi-netwerk. Controleer of het apparaat online is en of je telefoon of tablet is verbonden met hetzelfde wifi-netwerk.

Reputatie 6
Badge +2

Misschien een overbodige vraag maar heeft u de Chromecast ook al een keer gereset met het knopje aan de zijkant, en dan het zelfde netwerk gebruiken als de router.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @Forace1 ,

Goed dat je het bij ons aankaart! Mochten de tips van @BeMu niet helpen, pak ik dit graag voor je op en wil de technische specialisten vragen hier naar te kijken. Dit aan de hand van het Chromecast voorbeeld. Om dit te kunnen doen, wil ik je vragen naar de volgende zaken:

  • Om welke Chromecast versie gaat?
  • Om welke Chromecast type gaat het?
  • Welk apparaat gebruik je om de streamen op de Chromecast?

Met deze stappen kan ik aan de slag. Ik hoor het graag van je! 

Goedemiddag allen, bedankt voor alle tips and trics, ik zal ongetwijfeld iets verkeerd doen, maar er is inmiddels een ticket aangemaakt en er komt een monteur op locatie langs om te kijken waar het mis gaat.

 

ik gebruik een galaxy a 7 (android 10)

chromecast v3 

Het resetten van alle apparaten heb ik meerdere keren geprobeerd.

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Forace1,

 

Er zijn vele mogelijkheden waardoor het nu (nog) niet werkt. Goed dus dat er een monteur langskomt die de situatie onder de loep gaat nemen. 

 

De twee dingen waar ik aan denk:

-Schakel de Wifipunten vooralsnog uit. Zorg dat de Chromecast en je mobiel opde Wifi van het modem zijn aangesloten. 

-Controleer of je op het 2.4 of het 5G netwerk zit. Schakel tussen beide en check of je dan wel het cast icoontje te zien krijgt. 

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Wellicht dat e rnu iemand meeleest die hetzelfde probleem heeft!

Goedemiddag,

Zojuist nogmaals met de klantenservice gesproken omdat er geen monteur afspraak werd gemaakt. Ticket was afgekeurd en na telefonisch contact komt dit omdat alles verder prima werkt, alleen de chromecast werkt niet dus komt een monteur niet. Ik ga nu lokaal iemand vragen om ernaar te kijken omdat al bovenstaande dingen niet resulteren in een oplossing en een werkende chromecast.

Hopelijk komt er snel netflix via jullie tv kastjes dan is een chromecast helemaal overbodig ;-;

 

Wordt vervolgd..

Reputatie 6
Badge +2

Hi @Forace1, heel erg bedankt voor de terugkoppeling! Ik had graag gelezen dat het opgelost kon worden, dus mijn excuses dat dit niet het geval is. Ik hoor heel graag van je of het iemand lukt om dit probleem voor je op te lossen, want dat zou super zijn. Laat jij het weten als alles weer vlekkeloos werkt en wat dé oplossing in jouw geval was? Fingers crossed dat jij snel weer probleemvrij bent. Mocht jij nog andere vragen hebben, weet dan dat jij hier altijd terechtkan! 💪

Reageer