Beantwoord

Slecht bereik na overstap T-Mobile (Deel 2)

  • 16 November 2021
  • 25 reacties
  • 320 Bekeken

Beste Community,    

 

Zoals de titel zegt werkt het in de woonkamer (waar de router zit) wel, maar als ik naar een van de slaapkamers ga dan wordt de wifi gelijk trager en zwakt het signaal af.

Ons huis is niet eens zo groot, de Ziggo router deed het op een minder gunstige locatie perfect in alle kamers. Ik ben dus van mening dat het probleem niet bij ons ligt.

Het is zo erg dat ik zelfs mijn data moet gebruiken wil ik nog beetje normaal kunnen internetten. Dit is natuurlijk niet de bedoeling...    

Ik heb de nieuwe Zyxel T50 Router. Natuurlijk heb ik eerst alle stappen doorlopen van het stappenplan, helaas heeft niets geholpen. Ik heb hem zelfs verplaatst maar dit heeft vreemd genoeg weinig verschil gemaakt. We hebben ook een wifi extender, aangesloten of niet, maakt geen enkel verschil.      

Ik ben hier ten einde raad, dus daarom zou ik jullie hulp willen zodat de wifi overal het perfect doet.

icon

Beste antwoord door Boris 18 November 2021, 10:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

25 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer 

Heb je ook geen goed bereik meer met alleen 5 GHz zoals je zij in dit topic?

https://community.t-mobile.nl/wifi-515/slecht-wifi-bereik-na-overstap-tmobile-335949

Je kunt anders ook een andere DSL router kopen.

Heb het op meerdere apparaten geprobeerd en helaas heeft alleen 5ghz geen positief effect op de snelheid. Ik ga er nog mee experimenteren maar denk niet dat dat de oplossing is.

Reputatie 7

Hoi @AdvancedGamer ,

Thanks voor je bericht! Wellicht dat het onderstaande topic nog kan helpen, mocht je deze stappen nog niet hebben doorlopen:

Ervaar je de problemen alleen via wifi of heb je ook last van een trage verbinding wanneer je bent bekabeld bent verbonden? Mocht het tweede het geval zijn, wil ik graag je algehele verbinding checken. Zou je je klantgegevens willen invullen in je profiel? Dan kan ik je dan verder helpen. Ik hoor het graag van je! 

Als je mijn post gelezen had dan kon je zien dat ik deze stappenplan allang al heb gedaan. Dit helpt mij niet en is zeker geen “”beste antwoord””

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @AdvancedGamer , als je de standaard oplossingen hebt geprobeerd en die geven niet voldoende dekking op die plekken in je huis, dan kun je ook wifi plus gebruiken. Dan maak je een Mesh netwerk en zodoende boost je de wifi dekking in jouw huis op 1 of meerdere plekken!

Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik al een extender en dit heeft niet geholpen...

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer 

Maar die was draadloos gaf je aan, met een bedrade versterker zal je een betere WiFi hebben.

Ik wil het eerst op andere manieren proberen voordat ik dingen ga aanschaffen. Dat zie ik meer als een “als alles faalt” oplossing

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer 

Je gaf eerder ook aan dat je in de woonkamer op 5 GHz gewoon 95/29 haalde en in een slaapkamer ook? Aan de WiFi lijkt niks mis.

Andere apparaten ondersteunen misschien geen 5 GHz? Als je inlogt op de web interface en vervolgens menu, netwerkinstellingen, draadloos dan kun je onder algemeen 2,4 en 5 GHz beide een andere naam geven.nu kan je voor elk apparaat kiezen met welke netwerk je het verbind.

2,4 GHz heeft een grotere bereik maar de snelheid zal rond de 40-45 Mbps zijn, 5 GHz heeft een mindere bereik maar je haalt daarmee wel veel hogere snelheden.

Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat met alleen 5ghz de speedtest wel goede resultaten haalde maar als je echt iets download niet. Ook heb ik liever geen aparte namen voor 2.4 en 5ghz misschien dat in de router een instelling verkeerd zit? Bij ziggo hoefde ik het zelf niet te forceren eigenlijk.

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer

Nog een tip is om vaste kanalen toe te wijzen aan 2,4 en 5 GHz. Bijvoorbeeld kanaal 1, 6 of 11 aan 2,4 GHz en 36 aan 5 GHz, dit werkt naar mijn ervaring beter.

Wat je ook al aangaf in je vorige topic is dat het kan dat de Zyxel hardware wat minder is dan de modem van Ziggo waardoor de Zyxel wat minder is.

Ik vond de T-Mobile Zyxel WiFi juist heel goed, maar ik heb een woning uit 1960 dus dat zou hierin een rol kunnen spelen.

Zal ik zeker proberen, bedankt voor de suggestie 👍👍

Ik weet niet hoe, maar na dat ik zelf een kanaal heb gekozen voor 2.4 en 5 ghz is de snelheid *nog* slechter..

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer 

Je kan een beetje "spelen" met die instellingen en kijken wat het beste voor je is.

Ik heb de 2.4 en 5ghz gescheiden, daarna heb ik letterlijk mijn telefoon op de router gelegd en nog steeds niet de volledige snelheid. De ookla speedtest klopt gewoon niet...

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer 

Maar hoe zit het dan met die 95/29 in je eerste topic? Dat was gewoon in de woonkamer op 5 GHz gaf je aan.

Ben je toeballig verbonden met 2,4 GHz?

Ja de Ookla speedtest geeft wel zogenaamd 95/29 aan maar als je iets daadwerkelijk download blijft de snelheid hangen op rond 8-9 mb/s zelfs als ik mijn telefoon op de router leg. Met meerdere links geprobeerd en allemaal het zelfde resultaat

Reputatie 7
Badge +15

@AdvancedGamer 

Als ik anders test servers in de Ookla speedtest app gebruik dan maakt dat ook al een beetje verschil, alles is volgens mij wel gewoon goed en je zou geen problemen moeten ervaren wanneeer je werkelijk iets gaat downloaden.

Ik ga denk ik toch bellen want dit is wel heel vreemd.

Reputatie 7

Laat eens een screenshot zien van beide resultaten

 

verschil-mbit-mb-mbps

Was het maar een simpele misverstand, maar helaas. Ik ben op de hoogte van het verschil tussen megabyte en bit

Reputatie 7

Hoi @AdvancedGamer ,

Thanks voor je aanvullende informatie. Ik wil je graag helpen, maar heb geen toegang tot je account via jouw opgegeven e-mailadres. Mocht je in de gelegenheid zijn, wil je mij dan een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan check ik je verbinding. Wellicht dat we op deze manier toch het één en ander kunnen uitsluiten, waaronder eventueel een verstoring bij het modem. We helpen je graag verder. Overigens is het selecteren van het ‘Beste Antwoord’ momenteel gedaan voor de leesbaarheid van mijn antwoord. Tot we oplossing voor je hebben, dan kiezen wij natuurlijk voor dat beste antwoord. 

De internet en tv staan niet op mijn naam, als we het via prive berichten verder zouden kunnen afhandelen zou ik het prettig vinden :)

Reputatie 7

Hoi @AdvancedGamer ,

Met dezelfde gegevens mag ik alsnog enkele dingen met je delen die handig zijn in onderzoek naar de oorzaak. Nu ben ik de aankomende dagen vrij, maar wilt @Lisa met alle liefde je bericht oppakken. We zitten voor je klaar! 

Reputatie 7

Hi @AdvancedGamer, super dat jij alle gegevens hebt doorgezet in een privébericht! Zojuist heb ik het je ook al via die weg laten weten, maar voor de volledigheid meld ik het hier ook nog. Ik heb een verzoek ingediend bij Guidion om jullie wifi onder de loep te nemen. Binnen enkele minuten kan de contractant een sms/e-mail verwachten om een afspraak in te plannen. Hopelijk is er op korte termijn een plekje vrij in de agenda en merken jullie verbetering na dit bezoek. Laat het zeker weten wanneer de monteur is geweest. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker weten! 😁