Beantwoord

Slecht bereik router wifi

  • 21 January 2022
  • 5 reacties
  • 266 Bekeken

Beste community, 

 

Ik ben nu sinds twee/drie maanden ongeveer overgestapt naar T-Mobile, en wat mij van dag 1 al meteen opviel is dat de nieuwe router die wij in bruikleen kregen (bij nader onderzoek de Zyxel T50) een wel erg slechte bereik heeft… 

Als je een paar stappen neemt gaat de snelheid al gelijk door de helft of zelfs erger.  Natuurlijk heb ik veel dingen geprobeerd om het op te lossen, zoals bijvoorbeeld de 2.4 en 5g scheiden (dit hielp wel een beetje omdat de router om een of andere redenen onze apparaten steeds op de 2.4g zet, ik las op dit forum dat hiervoor een instelling was maar kon hem niet vinden) maar niet genoeg.

Ook heb ik de router naar een gunstigere locatie verplaatst, heeft ook weinig gedaan.  Met het internet zelf is er niks mis, met de kabel doet hij het perfect. 

 

Monteur of andere externe apparatuur is helaas geen optie, dus mijn vraag aan jullie is, welke tips of trucjes zijn er dat ik het bereik kan verlengen zodat de wifi toch een beetje te gebruiken is? 

Of is de enige optie zelf een router aanschaffen?

icon

Beste antwoord door soepkip67 21 January 2022, 16:14

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @AdvancedGamer ,

Je kan voordat je over gaat tot aanschaf van een router ook even op de volgende link: Wifi versterker, Wifi plus klikken. Via de link kun je alvast wat informatie over Wifi vinden.

Ik zou dit liever zonder externe apparatuur willen oplossen :)

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @AdvancedGamer ,

Dan zie ik als enige oplossing zelf een router aanschaffen. Heb hier een link: Eigen modem, router hier staat al wat informatie. Ik weet niet of je ook vaste telefonie hebt dan zou ik zeker ook even op de volgende link: VOIP / SIP inloggegevens kijken hier staat ook wat belangrijke info.

Vind ik toch wel een beetje kort door de bocht eerlijk gezegd, misschien valt het nog in de software van de router aan te passen zoals in mijn post staat was er een instelling voor dat de router zelf niet zou kiezen voor 2.4 of 5g maar heb deze niet kunnen vinden of andere trucjes

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @AdvancedGamer ,

Als je via de link die ik eerder al gaf en daar kijkt kun je ook vinden hoe je dit kan instellen.

Heb hier de directe link: Hoe verbeter ik mijn Wifi  onder het kopje gebruik het beste netwerk(Tip 3) en onder Kanaal wijzigen(Tip 4) staat . Als je naast deze tips klikt op toon inhoud komt deze informatie tevoorschijn. Hopelijk is dit wat je bedoelt met instellingen in de router wijzigen. Ook kun je rechtstreeks inloggen in de router: 192.168.1.1  De inloggegevens staan achter op je router. Hier kun je ook even in het menu kijken of je hier de door jou gewenste instellingen zijn te vinden.