Beantwoord

slechte tot geen wifi

  • 2 December 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Goedemorgen,  ik heb hier een modem van zyxel de T50 en 3 zyxel WiFi access punten. Die gezamenlijk een mesh netwerk moeten voeren. Helaas. Ze zijn dan wel verbonden dan niet verbonden. Hier in huisisalles smart verbonden +/- 55 smart lampen 8 smart speakers en dan nog de tv 's , de telefoons en de laptops. Nu kan het niet zo zijn dat mijn access punten dat niet aankunnen of mijn router. Het lijkt erop dat het WiFi signaal rondzingt.  Alles al opnieuw geïnstalleerd. Vanaf 0 begonnen weer met 1 access punt. Maar dan niet voldoende dekking in huis. 2 accessspunten zijn draadloos en 1 is bedraad. Maar zelfs die gaat af en aan op het netwerk. 

Sta op het punt om alles in de doos te doen en retour afzender.

Ik ben over op dit punt.

Groet  jacco

icon

Beste antwoord door agentx 2 December 2022, 18:15

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jaccoz 

Werkt bedraad internet en WiFi wel goed als je alleen de modem gebruikt zonder de WiFi plus punten?

Wanneer je de WiFi plus punten weer aan gaat sluiten houdt er dan rekening mee dat de draadloze WiFi plus punten onderling verbinden via WiFi dus het kan helpen om ze dichter bij de modem te plaatsen.

Reputatie 5

Ik deel even mijn reactie eerder deze week dat gaat over instabiel WiFi. Wanneer het bij de bron al niet soepel gaat zal dat ook voor alles daar achter gelden.


Je lampen gaan waarschijnlijk via een ander protocol dan WiFi, zoals bijvoorbeeld bij gebruik van Hue.

Wat natuurlijk kan helpen is meer (modernere) opties op het modem/router, zoals MU-MIMO.

Hallo @Jaccoz 

Werkt bedraad internet en WiFi wel goed als je alleen de modem gebruikt zonder de WiFi plus punten?

Wanneer je de WiFi plus punten weer aan gaat sluiten houdt er dan rekening mee dat de draadloze WiFi plus punten onderling verbinden via WiFi dus het kan helpen om ze dichter bij de modem te plaatsen.

Zonder de WiFi punten werkt het begane grond wel goed. Maar boven geen dekking. Een accespunt staat pracht boven het modem, em de andere staat ongeveer hemelsbreed 20 mtr, maar deze is bedraad verbonden met het modem.  En zelfs deze gaat af en aan ophet netwerk.

Reageer