Beantwoord

Slimme lampen toevoegen

  • 1 December 2022
  • 15 reacties
  • 693 Bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

Ik heb het forum nagespeurd, maar zie geen vergelijkbare topics.

 

Sinds gisteren ben ik overgestapt van Online.nl naar T-Mobile thuis.
De monteur heeft mijn modem geïnstalleerd (T-54).

 

Het internet werkt prima, en snelheid is ook prima.
Echter, kan ik sinds gisteren mijn slimme lampen die werken met de Tuya Smart app niet meer verbinden. Ik heb de 5Ghz gesplit van mijn 2.4Ghz dat werkte niet, en daarna de 5Ghz uitgeschakeld. Maar nog steeds kunnen mijn lampen geen verbinding maken met mijn netwerk.


Wie heeft de oplossing voor dit probleem?

 

Groetjes, Jeroen

icon

Beste antwoord door Jeroenvk89 1 December 2022, 20:21

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jeroenvk89 ,

Je kan als je inlogt op de T54 , via netwerk instellingen en dan draadloos. Daar kan je kiezen voor WPA2-SK in plaats van WPA 3.
Als het gelukt is wil je dit even laten weten?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Jeroenvk89 

Kun jeeens in een webbrowser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen, ga naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > kies bij band voor 2,4 GHz, selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en probeer ze nu eens te verbinden. Anders zou je de lampen misschien eens een keer kunnen resetten.

Reputatie 1

Hallo @Jeroenvk89 

Kun jeeens in een webbrowser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen, ga naar het menu > netwerkinstellingen > draadloos > algemeen > kies bij band voor 2,4 GHz, selecteer bij beveiligingsmodus WPA2-PSK en probeer ze nu eens te verbinden. Anders zou je de lampen misschien eens een keer kunnen resetten.

Hi, Deze had ik inderdaad ook al omgezet van WPA 3 naar WPA2. De lampen zelf heb ik ook al meerdere malen gereset. Lampen gaan knipperen, wat betekent dat ze in de “find” modus zitten. Zodra ik dan ga zoeken met de app, maakt deze geen verbinding met mijn modem.

Reputatie 7
Badge +5

Tuya app compleet verwijderen en opnieuw installeren al geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Jeroenvk89 ,

Je hebt het volgende allemaal al uitgevoerd?

Slimme lamp en Tuya app installeren

Iedereen wil tegenwoordig zo snel en makkelijk mogelijk het licht in huis bedienen. Een slimme lamp is de oplossing voor iedereen, brengt comfort en bespaart geld. Alle lichten in huis bedienen met de app van Tuya. Stel eenmalig in, wanneer de lichten automatisch aan of uit gaan om energiekosten te besparen en bepaal tegelijkertijd de felheid en kleur van de lamp. Opstaan uit de bank om een lamp in de kamer aan of uit te doen is verleden tijd. Blijf lekker zitten en geniet vanuit de bank, hoe het is om een slimme lamp te bedienen. Om te beginnen is het van belang om de volgende stappen te doorlopen.

1. Voorbereiding

Om te beginnen is het van belang om de Tuya app te installeren vanuit Google Play Store of Apple App Store. Open de Tuya app en creëer een account. Plaats hierna de slimme lamp en druk met de schakelaar de lamp aan. Het licht van lamp gaat branden.

2. Instellen van de app

Nadat het account is aangemaakt, kies in de Tuya app voor “toestel toevoegen” om de slimme lamp te koppelen. Selecteer in het overzicht aan de linkerkant “verlichting” en kies voor “verlichting (Wi-Fi)” om de slimme lamp te verbinden door middel van Wi-Fi.

3. Wi-Fi

Een 2.4GHz Wi-Fi verbinding is nodig om de slimme lamp te koppelen. Bij de meeste providers is dit standaard. Mocht 5GHz staan ingesteld, neem dan contact op met de provider of pas het aan in de online router omgeving. Zorg ervoor dat de mobiel verbonden is met Wi-Fi. Vul de Wi-Fi naam en het bijbehorende wachtwoord in en kies volgende.

4. Knipperen van de slimme lamp

Wacht tot de slimme lamp begint te knipperen. Knippert de slimme lamp? Wacht 10 seconden en bevestig dat het licht knippert. De Tuya app gaat opzoek naar de slimme lamp. Zodra de lamp verbinding heeft met de Tuya App, begint het instellen van de lamp.

5. Verbinden van de Tuya app en de slimme lamp niet gelukt?

Het is mogelijk dat de eerste keer niet is gelukt om verbinding te maken. Hierdoor is het nodig om de slimme lamp te resetten. Ga als volgt te werk:

- Schakel met de schakelaar de lamp: aan - uit – aan – uit – aan

- Wacht 2 seconden per keer aan/uit.

- De slimme lamp begint opnieuw te knipperen. Wacht 10 seconden en bevestig dat het licht knippert.

 

6. Slimme lamp instellen

Na de melding dat de slimme lamp succesvol is toegevoegd, geef de slimme lamp een eigen naam, bijvoorbeeld: Tafellamp keukentafel. Dit is handig als er meerdere slimme lampen in of rondom het huis aanwezig zijn. Druk hierna op doorgaan.

Reputatie 1

Hallo @Jeroenvk89 ,

Je hebt het volgende allemaal al uitgevoerd?

Slimme lamp en Tuya app installeren

Iedereen wil tegenwoordig zo snel en makkelijk mogelijk het licht in huis bedienen. Een slimme lamp is de oplossing voor iedereen, brengt comfort en bespaart geld. Alle lichten in huis bedienen met de app van Tuya. Stel eenmalig in, wanneer de lichten automatisch aan of uit gaan om energiekosten te besparen en bepaal tegelijkertijd de felheid en kleur van de lamp. Opstaan uit de bank om een lamp in de kamer aan of uit te doen is verleden tijd. Blijf lekker zitten en geniet vanuit de bank, hoe het is om een slimme lamp te bedienen. Om te beginnen is het van belang om de volgende stappen te doorlopen.

1. Voorbereiding

Om te beginnen is het van belang om de Tuya app te installeren vanuit Google Play Store of Apple App Store. Open de Tuya app en creëer een account. Plaats hierna de slimme lamp en druk met de schakelaar de lamp aan. Het licht van lamp gaat branden.

2. Instellen van de app

Nadat het account is aangemaakt, kies in de Tuya app voor “toestel toevoegen” om de slimme lamp te koppelen. Selecteer in het overzicht aan de linkerkant “verlichting” en kies voor “verlichting (Wi-Fi)” om de slimme lamp te verbinden door middel van Wi-Fi.

3. Wi-Fi

Een 2.4GHz Wi-Fi verbinding is nodig om de slimme lamp te koppelen. Bij de meeste providers is dit standaard. Mocht 5GHz staan ingesteld, neem dan contact op met de provider of pas het aan in de online router omgeving. Zorg ervoor dat de mobiel verbonden is met Wi-Fi. Vul de Wi-Fi naam en het bijbehorende wachtwoord in en kies volgende.

4. Knipperen van de slimme lamp

Wacht tot de slimme lamp begint te knipperen. Knippert de slimme lamp? Wacht 10 seconden en bevestig dat het licht knippert. De Tuya app gaat opzoek naar de slimme lamp. Zodra de lamp verbinding heeft met de Tuya App, begint het instellen van de lamp.

5. Verbinden van de Tuya app en de slimme lamp niet gelukt?

Het is mogelijk dat de eerste keer niet is gelukt om verbinding te maken. Hierdoor is het nodig om de slimme lamp te resetten. Ga als volgt te werk:

- Schakel met de schakelaar de lamp: aan - uit – aan – uit – aan

- Wacht 2 seconden per keer aan/uit.

- De slimme lamp begint opnieuw te knipperen. Wacht 10 seconden en bevestig dat het licht knippert.

 

6. Slimme lamp instellen

Na de melding dat de slimme lamp succesvol is toegevoegd, geef de slimme lamp een eigen naam, bijvoorbeeld: Tafellamp keukentafel. Dit is handig als er meerdere slimme lampen in of rondom het huis aanwezig zijn. Druk hierna op doorgaan.

Hallo @soepkip67 ,

 

Deze stappen heb ik inderdaad gevolgd, vanaf begin tot eind. Eergisteren (met het oude modem van Online), konden mijn lampen wel nog bediend worden via de app en via google assistent. Dit probleem doet zich dus voort sinds het modem van T-Mobile is geïnstalleerd. Kan het te maken hebben met de nieuwe WiFi 6 i.p.v. WiFi 5? Of schakelt deze automatisch over als die geen WiFi 6 kan gebruiken?

Reputatie 1

Tuya app compleet verwijderen en opnieuw installeren al geprobeerd?

Hallo @yalerta ,

 

Dit heb ik nog niet geprobeerd. Zal dit zodra ik thuis ben straks, direct even testen!

 

Daar kom ik op terug :). Dank voor je input.

 

Groet, Jeroen

Reputatie 7
Badge +15

@Jeroenvk89 

Je kan ook kijken of WiFi 6 uitzetten helpt.

Log in via 192.168.1.1, ga naar het menu, netwerkinstelling, draadloos, andere, band 2,4 GHz en kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd ipv ax en klik op toepassen.

 

Reputatie 1

@Jeroenvk89

Je kan ook kijken of WiFi 6 uitzetten helpt.

Log in via 192.168.1.1, ga naar het menu, netwerkinstelling, draadloos, andere, band 2,4 GHz en kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd ipv ax en klik op toepassen.

 

@Waqqas 

Ik ga dit thuis proberen - samen het opnieuw installeren van de App.
Zodra ik dit geprobeerd heb, koppel ik terug of dit de gewenste oplossing is :).

Dank tot dusver!

Reputatie 1

@Jeroenvk89

Je kan ook kijken of WiFi 6 uitzetten helpt.

Log in via 192.168.1.1, ga naar het menu, netwerkinstelling, draadloos, andere, band 2,4 GHz en kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd ipv ax en klik op toepassen.

 

@Waqqas 

 

ik weet niet of dit de oplossing was, maar ik heb de wps knop ingedrukt en toen kon ik 1 voor 1 de lampen koppelen. Dus alle lampen zijn nu gekoppeld :).

Reputatie 7
Badge +15

@Jeroenvk89 

Omdat je de lampen niet kon zien maar wel kon koppelen met de WPS functie, denk ik dat het aan de beveiligingsmodus ligt, dat is vaak de oorzaak.

Ik heb precies hetzelfde probleem en alle stappen al doorlopen. Welke wps knop heeft u ingedruk?

 

ik heb ook de Zyxel t-54 modum….. krijg het gewoon niet voor elkaar

Reputatie 7
Badge +14

@Jasonfort Welk Merk lampen?

De WPS knop zit op je modem.

Mijn Hue lampen voeg ik gewoon toe in de HUE en home app (zelfde modem).

 

Ik heb precies hetzelfde probleem en alle stappen al doorlopen. Welke wps knop heeft u ingedruk?

 

ik heb ook de Zyxel t-54 modum….. krijg het gewoon niet voor elkaar

Dit is een veel voorkomend probleem.

Domotica wat via wifi werkt en je wil koppelen.

Eigenlijk in consumenten routers zou je de 2.4GHz en 5GHz moeten scheiden.

Zorg er dan voor dat het apparaat (telefoon/tablet) ook verbonden is met de 2.4GHz.

Ik zelf gebuik meerdere ssid (wifi netwerken) waar een van IoT is.

Deze is dan voor de domotica wat via wifi werkt.

 

 

Hallo , 

Beste manier om de slimme lampen te koppelen met de app LSC Smart Connect is : 

WiFi 6 uitzetten : Log in via 192.168.1.1, ga naar het menu, netwerkinstelling, draadloos, andere, band 2,4 GHz en kies bij 802.11 modus voor b/g/n gemengd ipv AX en klik op toepassen. Je moet ook de netwerk splitsen , zorgen dat je 2 netwerken hebt met een met 2.4G en andere met 5G. 

Zet de Security Mode van netwerk 2.4G op WPA2-PSK en de Security Mode van netwerk 5G op WPA3-SAE/WPA2-PSK. 

op deze manier hebben we 4 verschillende lampen verbonden . 

 

 

Reageer