Beantwoord

sloom internet

  • 27 July 2022
  • 4 reacties
  • 76 Bekeken

Hallo iedereen vandaag kwam een monteur langs om de modem en alles erop te installeren, top zou je zeggen. Maar na een  speed test bleek het een grap te zijn. 3 mbps en soms 50 en zelfs als je naast de modem bent dan is het 90 Max! En wanneer je naar boven gaat is de speed slomer dan mijn oude kpn abonnement…. Letterlijk 1 mbps en soms gaat deze modem mij 500 mbps geven als ik ernaast sta maar  dat is het. De monteur zegt van dat het aan m’n meter kast ligt maar dat vind ik onzin. wat valt er te doen? Want als dit niet opgelost word dan ga ik terug naar KPN

icon

Beste antwoord door Boris 28 July 2022, 10:12

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

4 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Snelheid moet je even bekabeld testen. Wifi dekking kan daarna geoptimaliseerd worden. 

Heeft niet gewerkt deze modem gaat van 500 naar 50 en dan 90 en gewoon random steeds?

Reputatie 7

Hi @Wapixel,

De sterkte van de wifi hangt af van enkele zaken. Bijvoorbeeld de afstand tot het modem, een blokkade (muren) of een netwerk van de buren. We kunnen niet alles aanpassen, maar we kunnen het wél optimaliseren! Op onze Community staan enkele hulpmiddelen die het bereik en stabiliteit van jouw wifi verbeteren. Kijk hier voor de uitleg:

Mocht het probleem nog niet zijn opgelost, meet ik graag je verbinding. Wil je mij in dat geval je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen via een privébericht? Dat kan je doen door op mijn naam te drukken. Je geeft aan dat je bekabeld het probleem ook voortkomt. 

Om je snelheid goed te kunnen inschatten en te achterhalen wat er aan de hand is, ontvang ik graag enkele screenshots van snelheidstesten. Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- Sluit alle programma's af voordat je de snelheidstesten start, vergeet niet een eventuele VPN uit te schakelen
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd?

Oké ga ik zo doen, hoe komt het dat ik Max 200 mbps aan tik als ik naast de modem sta? Ik krijg nu echt niks meer rondom de 200 mbps maar echt 70 of lager nu terwijl ik een 1000 mbps abbo heb