Beantwoord

Snelheid problemen T-Mobile 1 Gigibit glasvezel Zyxel T-50

  • 7 January 2022
  • 23 reacties
  • 680 Bekeken

Na een jaar of 10 klant te zijn geweest bij Ziggo de overstap gemaakt naar T-Mobile glasvezel. De reden was dat Ziggo de snelheid afspraken niet nakwam en geen oplossing bood.

 

Woon in Den Haag en maak gebruik van T-Mobile haar eigen onlangs aangelegde glasvezel netwerk. 

Na problemen met aanleggen van glasvezel (heeft lang geduurd door foutieve notering telefoonnummer T-Mobile medewerker en dubbel abonnement) eindelijk sins een maandje of 2 glasvezel in de running. 

Helaas best wel wat last van drop outs en de snelheid wordt nooit gehaald. Kom er zelfs niet in de buurt. Ook bekabeld niet. 

Maak gebruik van de Zyxel T-50 modem/router.  Heb zelf een TP-Link Archer AX50 maar deze is momenteel niet aangesloten. 

Hier een screenshot van de wifi verbinding in dezelfde kamer als de modem.

Belangrijk om te weten: 

  • Ik heb enkel internet van T-Mobile, geen overige diensten. 
  • Eventueel zou ik de Zyxel modem kunnen vervangen door de Archer AX-50 mocht dit nodig zijn om de problemen op te lossen.

Zou dit graag op willen lossen. Zou toch wel in de buurt willen komen van de 900/950 up en down .

 

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 7 January 2022, 10:39

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

23 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Skyl0n 

Zou je eens een laptop bedraad op de Zyxel willen aansluiten en dan een speedtest doen met de Ookla speedtest app? Doe dit ook eens in veilige modus zodat alle factoren die de snelheid berminderen worden geminimaliseerd.

Kan je de resultaten vervolgens hier eens posten?

 
In veilig modus opgestart met de speedtest app. Upload is helemaal weg. Vreemd

het gebrek aan upload snelheid lijkt een fout te zijn geweest van de server.

Hier heb ik er nog 3 getest.

Bedraad UTP in VEILIGE MODUS

 

 

 

Ook heb nog even getest 

Bedraad UTP in normale modus. 

 

‘Ook nog even “normale modus” getest in Google Chrome browser. Chrome browser direct geopend na opnieuw opstarten van laptop. Aanzienlijk lagere snelheid

 

Reputatie 7
Badge +8

@Skyl0n De snelheden zien er op bovenstaande foto’s goed uit! Wat betreft de snelheid van de wifi, kan het zeker kloppen dat deze een stuk lager is dan de bekabelde snelheid. Dit heeft ermee te maken dat je op wifi meer last hebt van packet loss dan via een bekabelde verbinding. De snelheid via de normale modus en Chrome, is dit bekabeld of via wifi? Als dit bekabeld is, kan het zo zijn dat er in deze modus na opstarten allemaal achtergrond programma’s worden geopend en aanstaan? Dit kan namelijk dan ook de lagere snelheid in deze modus verklaren. Ik heb voor de zekerheid ook jouw verbinding onder de loep genomen, maar dit ziet er eigenlijk picobello uit! 

Wil je mij ook de volgende screenshots sturen? Zo kunnen we de snelheid goed onder de loep nemen en eventueel een onderzoek starten, mocht de bekabelde snelheid toch niet in orde zijn. 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dan kunnen we voor je aan de slag!

Ook goed om te vermelden is dat ik de hele tijd last heb van wifi dropouts. Om de paar minuten soms op de Android TV.  

Reputatie 7

Hi @Skyl0n, thanks voor de toevoeging! Dat is zeker waardevol om toe te voegen aan het onderzoek. Als jij nog terug kan komen op de genoemde punten van Demi, dan zorg ik dat het onderzoek gestart gaat worden door onze technische dienst. Kan je hiermee uit de voeten? Thanks voor de moeite! 💪

Reputatie 7
Badge +15

@Skyl0n 

Schakel je antivirussoftware eens uit en test dan eens je snelheid, aangezien je de juiste snelheden haalt in veilige modus lijkt er iets aan software te zijn dat je snelheid verminderd.

@Waqqas ik draai geen anti virus software. 
 

Reputatie 7
Badge +15

@Skyl0n 

Heb je een andere pc/laptop waarop je dit kan testen? Het is sowieso iets in de laptop wat voor een verminderde snelheid zorgt.

@Waqqas dit is mijn Sony Android TV die is 1 jaar oud. Hiervoor met Ziggo geen drop out problemen. 
 

Hi @Skyl0n, thanks voor de toevoeging! Dat is zeker waardevol om toe te voegen aan het onderzoek. Als jij nog terug kan komen op de genoemde punten van Demi, dan zorg ik dat het onderzoek gestart gaat worden door onze technische dienst. Kan je hiermee uit de voeten? Thanks voor de moeite! 💪

Volgens mij heb ik de helft van de vragen al beantwoord. Namelijk de speedtests. Maar goed ik ga het nog wel een keer doorlopen. 

@Skyl0n De snelheden zien er op bovenstaande foto’s goed uit! Wat betreft de snelheid van de wifi, kan het zeker kloppen dat deze een stuk lager is dan de bekabelde snelheid. Dit heeft ermee te maken dat je op wifi meer last hebt van packet loss dan via een bekabelde verbinding. De snelheid via de normale modus en Chrome, is dit bekabeld of via wifi? Als dit bekabeld is, kan het zo zijn dat er in deze modus na opstarten allemaal achtergrond programma’s worden geopend en aanstaan? Dit kan namelijk dan ook de lagere snelheid in deze modus verklaren. Ik heb voor de zekerheid ook jouw verbinding onder de loep genomen, maar dit ziet er eigenlijk picobello uit! 

Wil je mij ook de volgende screenshots sturen? Zo kunnen we de snelheid goed onder de loep nemen en eventueel een onderzoek starten, mocht de bekabelde snelheid toch niet in orde zijn. 

Zou je onderstaande stappen goed willen volgen? Als de testen niet aan onderstaande eisen voldoen, kunnen we geen onderzoek starten.

- Ga via een browser naar www.speedtest.net/apps en download de app voor het device waarop je de speedtest wil uitvoeren
- De computer of laptop dient bekabeld te zijn aangesloten, een speedtest van een TV of spelcomputer kunnen wij niet gebruiken
- Voer de speedtest uit. Voor een goed beeld is het het beste om op verschillende doelservers te testen. Onder de grote GA knop kun je een server kiezen. Is de snelheid ver onder wat het zou moeten zijn? Voer dan nogmaals een speedtest uit op hetzelfde device met minimaal vijf minuten tussen de speedtests.
- Maak minimaal twee screenshots, van speedtesten op verschillende doelservers en zorg dat je hele bureaublad zichtbaar is inclusief je verbindingstype (het is belangrijk om te kunnen zien dat er bekabeld getest is)
- Maak een screenshot van het taakbeheer (Task Manager, op Windows) of activiteitenmonitor (Activity Monitor op iOS):
In Windows vind je deze door op CTRL+ALT+DEL te drukken; kies voor meer details als deze niet direct zichtbaar zijn
In Apple MacOS kan je zoeken op "Activity Monitor" vanuit het Spotlight zoekvenster
- Maak een screenshot van de IPconfiguratie:
Windows: Via de zoekfunctie onder sneltoets “Windows + R", typ in: ‘’cmd’’ en druk op enter (of zoek naar Opdrachtprompt/Command Prompt in het Startmenu). Typ na het openen in: ipconfig/all en druk op Enter
Apple MacOS: Via de Finder of het Spotlight zoekvenster de Terminal app openen. Typ in: /sbin/ifconfig en druk op enter. Dit geeft alle verbindingen weer die het device op dat moment heeft.

Wil je mij de screenshots in één keer toesturen en ervoor zorgen dat bovenstaande punten worden gevolgd? Dan kunnen we voor je aan de slag!

Ik kan je geen screenshots versturen via prive berichten

Reputatie 7
Badge +15

@Skyl0n die screenshots zou je hier ook kunnen plaatsen en mocht er wat privé informatie in staan dan kan je dat bewerken.

@Waqqas IP configuratie etc gaat het om. Die speedtest screenshots kan ik hier plaatsen dat is het probleem niet. 

Reputatie 7
Badge +15

@Skyl0n Zoiets als in dit topic neem ik aan?

https://community.t-mobile.nl/vast-internet-492/internetsnelheid-van-abonnement-wordt-niet-behaald-338978?postid=1646304#post1646304

Behalve de mac adressen staat er verder niet echt iets anders in dat privé is.

Alles bekabeld getest in normale modus.

 

@Lisa @Demi @Waqqas 

Ik heb trouwens geen  mediaconverter . Ik lees dat sommigen dit hebben. Ik heb enkel de glasvezel aansluiting direct op de Zyxel modem/router. 

 

Alles is bekabeld getest in ‘normale’ modus.

Ik heb trouwens geen  mediaconverter . Ik lees dat sommigen dit hebben. Ik heb enkel de glasvezel aansluiting direct op de Zyxel modem/router.

@Lisa @Demi @Waqqas 

Reputatie 7

Hi @Skyl0n, heel erg bedankt dat jij nog eens zo zorgvuldig alle punten bij langs bent gelopen! Aan de hand van deze resultaten, zie ik geen reden om een onderzoek te starten. Dit zijn namelijk erg mooie resultaten, dus er is gelukkig geen reden om je zorgen te maken. Wat ik je zou aanraden is om alles leeg te halen op jouw geteste apparaat, dus dat je geen background zaken aan hebt staan zoals andere software, programma's en dat soort dingen mocht je dat aan hebben staan. Eigenlijk alles wat niet nodig is om aan te hebben staan bij een speedtest. Zou je dit dan vervolgens nog eens op vijf momenten willen testen? Dan zie ik graag wat voor resultaten er dan uitkomen. Ook heb ik gelijk een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat jij een ONT in huis hebt hangen (een witte mediaconverter). Laat je het weten als je nog andere vragen voor mij hebt? 😊

Hi @Skyl0n, heel erg bedankt dat jij nog eens zo zorgvuldig alle punten bij langs bent gelopen! Aan de hand van deze resultaten, zie ik geen reden om een onderzoek te starten. Dit zijn namelijk erg mooie resultaten, dus er is gelukkig geen reden om je zorgen te maken. Wat ik je zou aanraden is om alles leeg te halen op jouw geteste apparaat, dus dat je geen background zaken aan hebt staan zoals andere software, programma's en dat soort dingen mocht je dat aan hebben staan. Eigenlijk alles wat niet nodig is om aan te hebben staan bij een speedtest. Zou je dit dan vervolgens nog eens op vijf momenten willen testen? Dan zie ik graag wat voor resultaten er dan uitkomen. Ook heb ik gelijk een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat jij een ONT in huis hebt hangen (een witte mediaconverter). Laat je het weten als je nog andere vragen voor mij hebt? 😊

Prima, zou je de laatste 3 fotos van de post hierboven (IP gerelateerde informatie) kunnen verwijderen. Ik kan zelf de post niet aanpassen. 

Reputatie 7

Yeah, dit heb ik gelijk verwijderd @Skyl0n! Weet dat als je verder nog vragen hebt, je hier altijd terechtkan. De Community helpt je graag. Maak er voor nu nog een heel mooi weekend van! 🎈