Beantwoord

Snleheidproblemen wifi

  • 18 October 2022
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb zelf 3 tp link m4 routers in huis en altijd snelle verbinding gehad. Ben gisteren de hele nacht er mee bezig geweest, maar nul resultaat.

In de avond en nacht gaat de snelheid zo hard naar beneden dat ik mijn telefoon niet eens kan gebruiken. Het rare is dat de speedtest op de pc (bekabeld) wel gewoon rond de 400 is.

Er is niets veranderd behalve dat ik van ziggo naar T-mobile ben gegaan. Heel erg raar heb al de kabel veranderd, maar niets helpt. Nu zit ik met up en down rond de 9 mb......normaal zou dat  rond de 200 mb moeten zijn 

 

icon

Beste antwoord door eric 18 October 2022, 09:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 2

Alles is hetzelfde en verstoring heb ik zeker, zit in een flat met allemaal WIFI signalen, vandaar dat ik ook drie wifi punten heb gemaakt zodat we beter ontvangst hadden en dat werkte goed jarenlang.

Bedraad is het internet gewoon perfect en stabiel.

De dect set is wel nieuw en staat naast de eerste bedraden wifi punt, maar dan zou je zeggen dat ik er 24/7 last van moet hebben.

Het lijkt er wel op of één van de buren in de avond en nacht een signaal naar buiten smijten en of T-mobile met zijn antenne hier op het dak. Zo sterk dat ik eergisteren nacht niet eens de wifi punten kon koppelen omdat er geen verbinding tot stand kon komen. 

Zal alle verbindingen opschrijven en vanavond als ik slechte wifi hebt kijken of er een nieuwe bijstaat.

Reputatie 7
Badge +14

testen met andere wifi blijft een slechte test. Misschien zit er een verstoring van buren of een magnatron of dect set etc. in je huis. Daarom is bekabeld testen eerst een vereiste. Als dat wel stabiel is, dan is de volgende stap een wifi meting doen. (app op je mobiel) . Wat zit er allemaal in de lucht bij jou.

Reputatie 2

Mijn Zyxel modem staat in DMZ en de WIFI van het modem staat uit. Maar zal een test doen als er slechte wifi is wat de wifi doet van het modem zelf.

 

Heb net weer getest 236/326 zo raar allemaal

Reputatie 7
Badge +14

Je zult eerst moeten vaststellen waar het probleem zit. 

Doe eens op de momenten dat je slechte wifi download hebt een speedtest meting met een laptop/pc die direct aan het Zyxel modem is verbonden.

Reageer