Beantwoord

Streaming video's blijven bufferen

  • 21 April 2023
  • 1 reactie
  • 124 Bekeken


Hallo,

Sinds een dag of 4 kan ik geen video’s van YouTube streamen met diverse web video caster apps. Met zo’n app ga ik op mijn mobiel naar YouTube, klik op een filmpje en deze wordt dan naar de tv gestuurd zodat ik hem daarop kan kijken.

Alle video's blijven, maar bufferen op de tv en spelen dan een paar seconden en bufferen dan weer...
Wanneer ik de kleinere video kies die uw plug-in biedt, is de kwaliteit slecht 360p, maar er is geen buffering.
Wanneer ik de grotere video kies die uw plug-in biedt, is de kwaliteit erg goed 720p, maar hij blijft bufferen. Dit is dus geen optie.

Ik heb het getest op mijn Motorola e6 plus mobiel en Alcatel Onetouch Pixi model 8079 tablet. Beide laten hetzelfde probleem zien. Het ligt dus niet aan de mobiel of tablet.

Mijn tv is een LG 49UN71006LB en ik heb 50 Mbit/s internet van T-Mobile.
De tv is via Wi-Fi verbonden met de router van t-mobile, ik heb hem ook getest met een kabel. Dezelfde resultaten. Ook na opnieuw opstarten.

Normaal gesproken gebruik ik de DLNA-functie van zo’n app, maar deze heeft nu het bufferprobleem.
Ik heb de LG TV webvideocaster-ontvanger-app op mijn tv geprobeerd en deze functie in de apps. maar hetzelfde resultaat.

Wat is er gebeurd? Hoe dit op te lossen?

Een film die op mijn telefoon is opgeslagen, kan ik zonder problemen en buffering naar mijn tv sturen met elke app. Het zijn dus puur de online video's van bv YouTube.

Ik hoop dat ik hier wat hulp kan krijgen...

Groetjes

icon

Beste antwoord door Waqqas 21 April 2023, 19:51

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Tuutjemuts 

Welke modem heb je van T-Mobile en gaat dit om een glasvezel of DSL aansluiting?

Kun je eens een laptop/pc bekabeld op de router aansluiten en een speedtest doen met de Ookla speedtest app?

Kan je een printscreen of foto van de test hier delen?

Reageer