Beantwoord

T-mobile dsl modem met Deco M5 mesh

  • 6 February 2022
  • 7 reacties
  • 280 Bekeken

Reputatie 2

Hallo community, 

Wij hebben op dit moment nog internet via ziggo waar ik het WiFi netwerk van het modem heb uitgeschakeld en een AP mesh netwerk met Deco M5 heb gekoppeld. Wij overwegen over te stappen naar thuis internet van T-mobile en omdat hier nog geen glasvezel beschikbaar is wordt dat DSL. Kan ik daar ook het WiFi netwerk op het modem uitschakelen en probleemloos met Deco M5 mesh netwerk blijven handhaven?

Groeten Rob 

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 February 2022, 11:57

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RJvanLeeuwen 

Je kan de WiFi op de Zyxel uitschakelen en de Deco M5 in AP gebruiken voor de WiFi.

Mocht je toch problemen hebben met iets dan kun je dat hier altijd laten weten 😊

Reputatie 2

Hoi Waqqas, bedankt voor deze snelle reactie. Dat dit kan werken gaat voor ons zeker meehelpen in de overweging om over te stappen. 

Reputatie 7
Badge +15

@RJvanLeeuwen

De Zyxel modem kan niet in bridge mode zoals bij Ziggo maar dat zal geen probleem moeten zijn.

Reputatie 6
Badge +3

@RJvanLeeuwen 

Als je alleen Internet neemt, kan je ook een Draytek 165 of Zyxel VMG4005 aansluiten op xDSL, deze kunnen in bridge. Dan heb je het modem van TM helemaal niet nodig. Deco regelt dan al het internet.

Reputatie 7
Badge +15

De Deco in AP plaatsen met de WiFi uit daar heb je geen bridge mode voor nodig toch, voor de router functies van de Deco kan hij ook in de DMZ van de Zyxel.

Reputatie 6
Badge +3

@Waqqas Zeker weten! 

Persoonlijk hou ik niet van het gebruik van DMZ. Vandaar dit advies. 

En ik heb wel eens topics gezien waar de Deco na verloop van tijd stopte tot dat de Zyxel werd herstart.

Reputatie 7
Badge +15

Gelukkig heeft de Deco een firewall dus dan zou DMZ geen kwaad kunnen, bovendien stel je daarmee ook een statische IP in, dat helpt soms tegen de korte onderbrekingen.