Beantwoord

T50 modem omruilen voor een T54 modem

  • 13 April 2023
  • 7 reacties
  • 434 Bekeken

Reputatie 3

Goedendag, 

Is het ook mogelijk om de T50 modem met bijbehorende 2 wifi-punten ,voor een T54 moden en 2 Wx5600 wifi-punten om te ruilen.

Fishermann.

 

 

icon

Beste antwoord door TMTV 13 April 2023, 22:59

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Fishermann,

Nee, op dit moment is het niet mogelijk om een T50 om te ruilen voor een T54 en dus ook niet de WAP6807 voor de WX5600. Volgens een moderator heeft dat te maken met de voorraad. Wie weet kan het in een later stadium alsnog, maar op dit moment niet.

Reputatie 3

Dankjewel voor je reactie. 

Als ik de modem privé koop , ondersteund T-Mobile de modem  en de werking van het systeem ook.

 

Reputatie 7
Badge +6

Voor zover ik weet, is de T54 niet los te koop. Bovendien zou er dan niet de software van T-Mobile op staan, waardoor ze hem niet uit kunnen lezen en er dus ook geen support op kunnen geven. Je kunt wel zelf een Wifi 6-router en -versterkers kopen, maar ook dan geldt dat ze er geen ondersteuning op kunnen bieden.

Reputatie 3

Kunt u mij ook adviseren welke router en  versterkers geschikt zijn.

Reputatie 7
Badge +6

In onderstaande topics staat beschreven waar een eigen router aan moet voldoen, maar lang verhaal kort: als ‘ie VLAN-ondersteuning heeft, ben je al een heel eind. Hoe makkelijk het instellen gaat, hangt er ook vanaf of je TV hebt en zo ja, of je al op het nieuwe TV-platform zit. Mocht dat nog niet zo zijn, dan kan een moderator dat regelen. Dat scheelt weer wat instellingen.

 

Reputatie 3

Hoi,

 

Heb inderdaad Tv en zit op het  nieuwe Tv platform.

Gebruik Wifi hoofdzakelijk voor medische apparatuur en Tv, de apparatuur wordt vaak verplaatst, daarom is een goede Wifi verbinding essentieel.

Moet me ook nog van het hart, heb al glasvezel toen Vodafone het heeft opgestart en T-Mobile het later heeft overgenomen  , maar extra service geven op welke manier dan ook ,daar blijft T-Mobile moeilijk overdoen,

Waarom kun je apparatuur niet kopen tegen kostprijs, zo moeilijk is dat niet.

T-Mobile hoort haar leden te koesteren en niet afstoten, oude leden is een vergeten groep aan het worden. 

Fishermann.

 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Fishermann

Persoonlijk zou ik erg voorzichtig zijn om de nieuwste Wifi6 te installeren als daar medische apparatuur op moet verbinden.
Als je de topics op dit forum leest over problemen die ermee kunnen ontstaan en waarbij dan het advies om de wifi6 uit te schakelen het beste werkt, komt de vraag wat de meerwaarde van een dergelijke wisseling zou zijn.

De Zyxel T54 heeft AANGEPASTE firmware waar mogelijk nog Kevers (bugs) in rondkruipen.

De De Zyxel T50 is inmiddels een betrouwbaar apparaat, ondanks de aangepaste firmware.

Conclusie: Als het werkt probeer het dan niet te repareren.

Reageer