Beantwoord

thermostaat op wifi koppelen

  • 15 December 2022
  • 8 reacties
  • 2898 Bekeken

Thermosmart thermostaat kan ik wel koppelen op de 2,7 GHz wifi van T-mobile

hieronder de modeminstellingen die thermosmart doorgeeft en die op dit moment allemaal zo ingesteld zijn op mijn Zykel 54 modem.

 

Als je wifi-problemen blijft houden, heeft dat vrijwel altijd met de instellingen van je router te maken.
Deze moet als volgt staan ingesteld (in volgorde van belangrijkheid):

  1. 2,4 ghz: Het netwerk dat je wilt gebruiken moet 2,4 ghz WiFi zijn.
  2. b/g: WiFi op 2,4 ghz moet op b/g ingesteld zijn. De instelling b/g/n werkt meestal niet.
  3. Verschillende netwerknamen: Als je router tegelijkertijd op zowel 2,4 ghz als 5 ghz uitzendt, zorg dan dat beide netwerken een eigen naam hebben. 
  4. Alleen WPA2: Gebruik, in plaats van de combinatie modus WPA/WPA2 alleen WPA2.
  5. Vast kanaal (channel): laat de modem niet automatisch een kanaal kiezen. Mocht je wel een vast kanaal hebben gekozen en er zijn veel netwerken in je omgeving, dan kan het zijn dat het gekozen kanaal te zwak is en door de omgeving wordt weggedrukt. Probeer daarom ook andere vaste kanalen om te kijken waar de sterkste verbinding zit. Kies bij voorkeur niet voor kanaal 12 of 13, deze geven soms problemen.
  6. DHCP server: Op de router (of elders in het netwerk) moet een DHCP server actief zijn. Voor alle modems is een actieve DHCP server standaard.

Toch lukt het niet om verbinding te krijgen!  Het wachtwoord kon ik ook niet ingeven Thermosmart koppelt gelijk met het netwerk maar niet met wifi:

Controleren van je wifi-verbinding Afdrukken

Gewijzigd op: Vr, 25 Sep, 2015 at 11:47 PM

Soms lijkt de verbinding tussen de ThermoSmart en internet niet goed. Het kan zijn dat de statusled wit knippert doordat onze server of je provider problemen heeft, maar dat de wifi-verbinding wel goed is. Bij twijfel kan de wifi-verbinding op de volgende manier worden gecontroleerd:

  1. Druk kort op de resetknop onderop de ThermoSmart
  2. Nu komt het SSID en IP-adres op het scherm. Het SSID moet de naam van je wifi-netwerk zijn. Het IP-adres mag geen 169.254.1.1 zijn. Als dit IP-adres wel getoond wordt, heb je je wachtwoord onjuist ingegeven.

 

Als het IP-nummer klopt en het SSID overeen komt met de naam van jouw netwerk, dan is de wifi-verbinding goed.

 

Iemand ervaring hoe ik dit kan oplossen?

ik zal bij thermosmart navragen hoe ik het netwerkwachtwoord dan zou moeten ingeven

 

icon

Beste antwoord door soepkip67 15 December 2022, 14:52

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @p3ssen ,

Je hebt de stap van modeminstelling gedaan, begrijp ik uit je verhaal.
Daarna komt de volgende stap:

Soms moet je je wifi-verbinding opnieuw maken, b.v. als je je wachtwoord hebt veranderd, je een nieuwe router gekocht hebt of een onverwachte update van je provider hebt gehad. 

 

Controleer eerst je modeminstellingen. Deze moet volgens de informatie in deze link staan ingesteld: Modeminstellingen

Als je modem correct staat ingesteld, kun je met de volgende stappen opnieuw verbinding maken met je wifi-netwerk:

  1. Heeft je computer zowel bedraad internet als Wifi? Trek dan eerst de netwerkkabel uit je computer.
  2. Druk 3 seconden op de reset knop onder op de Thermosmart.
  3. Op het beeldscherm verschijnt nu wifi met een treurig gezichtje. Daarna:
  4. Je iPad/laptop/PC verbinden met wifi-netwerk "Thermosmart"
  5. Surf met een browser (Safari, Chrome of Firefox) naar het het IP-adres: http://169.254.1.1
  6. Daar kun je scannen naar je netwerk. Als er een password van je eigen netwerk nodig is, wordt je daar vanzelf om gevraagd. Let er op dat deze hoofdlettergevoelig is. Als je telefoon/laptop waarmee je de installatie uitvoert zo staat ingesteld dat deze automatisch met een hoofdletter begint, terwijl je ww met een kleine letter begint, dan gaat het dus fout. Helaas krijg je dan geen foutmelding, maar je ThermoSmart komt niet online.
  7. Tot slot je iPad/laptop/PC weer verbinden met je thuisnetwerk.

 

Als het goed is zou het daarna moeten werken.
Dit heb ik op de volgende site: Opnieuw verbinden

Beste soepkip67

Deze stappen heb ik ook allemaal doorlopen. met mijn laptop kom ik niet in het netwerk “thermosmart” wellicht omdat dat een onbeveiligd netwerk is! hij verbindt gewoon niet.

wel kom met een ouder type Ipad in het netwerk “thermosmart” .

op het adres IP-adres: http://169.254.1.1 kan ik het eigen netwerk wel handmatig onder other aangeven en dan koppelt hij gelijk zonder naar wachtwoord te vragen.

ik zag mijn netwerk ook in de scanlijst maar kan aantikken, dubbelklikken en nog van alles maar hij kiest niks en blijft dan hangen.

Ik had klantenservice van T mobile aan de lijn en de modeminstellingen voldoen aan de vereisten van thermosmart.

Reputatie 7

Hi @p3ssen, merci voor de heldere aanvulling! Super dat @soepkip67 je al zo goed op weg heeft geholpen. Ik had gehoopt dat het hiermee helemaal was gelukt. Zou je eens Wifi6 kunnen uitschakelen inderdaad en aangeven of het hierna werkt? Ik ga duimen dat dit de oplossing is! 🤞

Hi @p3ssen, merci voor de heldere aanvulling! Super dat @soepkip67 je al zo goed op weg heeft geholpen. Ik had gehoopt dat het hiermee helemaal was gelukt. Zou je eens Wifi6 kunnen uitschakelen inderdaad en aangeven of het hierna werkt? Ik ga duimen dat dit de oplossing is! 🤞

Hi Lisa,

Dank voor je reactie maar ik snap er niks van.

Hoe schakel ik wifi6 uit ? en waarom verbind mijn laptop niet met netwerk “Thermosmart” terwijl mijn oudere Ipad dat wel doet? 

Zou je dit svp. nader willen toelichten?

PS. ik denk niet dat het aan het wifi-netwerk en de instellingen van het T-mobile Zykel 54 modem ligt, want die items had ik al telefonisch met de klantenservice van T mobile doorgenemen en dat zou dus goed moeten zijn.

Verder lopen nog topics bij de klantenservice van Thermosmart en daar zou ik binnen 5 werkdagen reactie op moeten krijgen.

momenteel bedien ik de thermostaat dus maar handmatig.

Ik ben erg benieuwd naar je toelichting. Alvast bedankt.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hi @p3ssen  

Hoe schakel ik wifi6 uit ? en waarom verbind mijn laptop niet met netwerk “Thermosmart” terwijl mijn oudere Ipad dat wel doet? 

Zou je dit svp. nader willen toelichten?

Je kan Wifi6 uitzetten doormidden van; 

  • Ga in een browser naar https://192.168.1.1
  • Login met admin en het wachtwoord achter op het modem.
  • Klik rechts boven op het "hamburger" menu.
  • Ga naar Netwerk instellingen - Draadloos - Andere 
  • Bij 802.11-modus Pas je het aan naar 802.11b/g/n Gemixed 
  • Klik op Toepassen

Hi, TechRacing93 en Hi Lisa

 

Heb Wifi6 uitgeschakeld en het modem opnieuw opgestart maar helaas nog steeds geen resultaat.

staat nu weer op 802.11b/g gemengd ingesteld.

De thermostaat is dus nog steeds niet gekoppeld.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @p3ssen, top dat je het terugkoppelt, zo kunnen we er wat mee! @TechRacing93 Heb jij toevallig nog gouden tips net als hierboven? Thanks voor het meedenken trouwens! 😄

Hoi @p3ssen, top dat je het terugkoppelt, zo kunnen we er wat mee! @TechRacing93 Heb jij toevallig nog gouden tips net als hierboven? Thanks voor het meedenken trouwens! 😄

Bedankt allemaal voor jullie reactie's!

Eindelijk heb ik hem aan de praat.

Heb het 2,4 Wifi op vaste instelling kanaal 1 gezet en voila….

(6-8-en 5 heb ik geprobeerd maar daarmee lukte het dus niet)

Toen kon ik op de termostaat zelf (netwerk “Thermosmart” mijn kanaal uit de lijst kiezen, wachtwoord invoeren en toen koppelde hij wel aan mijn netwerk.

Kan ook met google home bedienen.

 

Nu kijken of we de smartpluggen gekoppeld krijgen.

Reageer