Beantwoord

Thuis geen wifi op mobiel, wel op andere apparaten, maar wel wifi op andere locaties

  • 13 March 2023
  • 6 reacties
  • 63 Bekeken

Een rare situatie waar tot nu toe niemand antwoord op heeft. Ik heb thuis géén wifi op mijn mobiel terwijl de andere apparaten en mobiel van mijn vrouw wel (gewoon) wifi hebben. Nu komt het rare: Op mijn werk, bij familie, vrienden, etc, heb ik wél wifi op mijn mobiel… Mijn mobiel ziet het signaal wel en zegt dat hij verbonden is met het signaal maar hij kan geen internetverbinding leggen.. Wie kan mij helpen?

 

icon

Beste antwoord door niels090 13 March 2023, 10:20

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niels090 

Welke telefoon heb je en welke modem/router heb je gekregen van T-Mobile?

Wat je al wel zou kunnen proberen is in de telefoon instellingen de netwerkinstellingen resetten.

Hallo @niels090 

Welke telefoon heb je en welke modem/router heb je gekregen van T-Mobile?

Wat je al wel zou kunnen proberen is in de telefoon instellingen de netwerkinstellingen resetten.

Ik heb een Zyxel X-54 gekregen van T-Mobile. Als mobiel heb ik een xiaomi redmi note 7 met 6Gb RAM en 64GB intern uit 2018. Met de afgelopen jaarwisseling hebben we een T-Mobile Thuis abonnement afgesloten en sindsdien heb ik dit probleem. Daarvoor zaten we bij Online.nl en had ik gewoon wifi thuis. En wat ik zei, op andere locaties heb ik wel gewoon wifi

Hallo @niels090 

Welke telefoon heb je en welke modem/router heb je gekregen van T-Mobile?

Wat je al wel zou kunnen proberen is in de telefoon instellingen de netwerkinstellingen resetten.

Een xiaomi redmi note 7 met 6Gb RAM en 64GB intern

Reputatie 7
Badge +15

@niels090 

Mogelijke oplossingen zijn:

In je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, in het overzicht bij WiFi instellingen 2,4 GHz uitschakelen en dan proberen te verbinden.

Een andere oplossing is om in het overzicht naar het hamburger menu te gaan, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en dan proberen te verbinden.

@niels090

Mogelijke oplossingen zijn:

In je webbrowser naar 192.168.1.1 gaan, inloggen met admin en het Login Password dat achter de Zyxel staat, in het overzicht bij WiFi instellingen 2,4 GHz uitschakelen en dan proberen te verbinden.

Een andere oplossing is om in het overzicht naar het hamburger menu te gaan, netwerkinstellingen, draadloos, algemeen en onderaan bij beveiligingsmodus WPA2-PSK kiezen en dan proberen te verbinden.

YESSS!!! Het is de WPA2-PSK optie die het deed!!! Super bedankt voor je hulp!!

Reputatie 7
Badge +15

@niels090 

Graag gedaan en veel plezier verder :)

Sommige apparaten die wat ouder zijn hebben moeite om te verbinden met een netwerk die een nieuwere beveiliging heeft.

Reageer