Thuiswerken via VPN lukt niet meer (VPN en Wifi zijn wel verbonden)

  • 1 February 2023
  • 4 reacties
  • 150 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Sinds kort kan ik als ik thuis werk via VPN en verbonden ben met de Wifi van T-mobile thuis (Zyxel modem) niet meer op het netwerk van mijn werk komen.

De Wifi-verbinding werkt, de VPN is verbonden. Ik kan bij applicaties zoals Outlook, maar zodra ik bij netwerkschijven wil komen, dan werkt dit niet. Zodra ik overga naar Wifi via een mobiele hotspot op mijn werktelefoon (via KPN) of privételefoon (die gek genoeg is verbonden met mijn T-mobile thuiswifi) kom ik direct op de netwerkschijven.

 

Ik heb gezocht in de community en zag een topic van zo'n 2 jaar geleden:

maar daar wordt geen oplossing in gegeven. Er wordt in de thread verwezen naar een hoofdtopic, maar daar heb ik geen toegang toe.

 

Ik heb de servicedesk van mijn werk meerdere uren aan de lijn gehad, daar lijkt het probleem niet te zitten (aangezien het via hotspot wel gewoon werkt) en de klantenservice van T-mobile wist de oplossing helaas ook niet. Hopelijk heeft iemand hier de oplossing!


4 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Welkom @mtvdm op onze Community! Hier weten @TMTV en @louisL wel het fijne van. Zouden jullie hier een blik op kunnen werpen? 

Reputatie 6
Badge

@mtvdm Waarop start je de VPN. Is dat een laptop? Hoe is die met de Zyxel verbonden? Bedraad of met WIFI? Als ik het goed begrijp is dat met WIFI?

 

@louisL De VPN start inderdaad op een laptop en deze is verbonden met WiFi.

Reputatie 6
Badge

@mtvdm Wat bedoel je als je zegt: privételefoon (die gek genoeg is verbonden met mijn T-mobile thuiswifi). Bedoel je dat de VPN wel werkt op je prive telefoon als die met de Zyxel is verbonden? Er zijn dus verbindingen via de Zyxel die wel werken?

Welk Zyxel modem heb je? Als het een T54 is, probeer dan eens de Beveiligingsmodus onder hamburger menu → netwerk instelling → draadloos  in WPA2 - PSK

Ik ben benieuw of dit wat uitmaakt

Reageer