Beantwoord

Traag en wegvallende WIFI

  • 21 February 2022
  • 7 reacties
  • 140 Bekeken

Op 26 januari gebeld met tmobile, vanwege traag en soms wegvallende wifi thuis. de medewerker die ik aan de lijn had stelde me allerlei vragen en er zijn testen gedaan, bij de snelheidsmeting kwam er 11mb uit terwijl het tegen de 100mb moet zijn, zelfs de medewerker schrok daarvan. Modem uit en weer aan het stroom gezet om het opnieuw op te starten, maar dit keer maar tussen de 17 en 29 mb, wat nog steeds veel te weinig is. Zelf had ik al van alles geprobeerd (andere kanalen, modum restarten, wifi versterker) maar ter vergeefs.

Een monteur moest langs komen, een afspraak gemaakt en deze kwam 7 februari langs en heeft ook weer alles opgemeten. Verbinding t/m ons huis was goed, dus het probleem was binnenshuis. Na de rest bekeken te hebben constateerde de monteur dat er geen isra punt is in het huis en dat de lijn 2 keer is doorgetrokken (vandaar de trage en wegvallende internet), conclusie er moet een isra punt geplaatst worden (Isra herstel). Dit is doorgegeven en ik zou binnen 48 uur gebeld worden voor een afspraak voor een isra herstel.

Ik ben nooit meer terug gebeld, een aantal dagen later gebeld met guidion (bedrijf van de monteur) die geven aan dat de opdracht hiervoor wel is gestuurd en dat ik bij tmobile zelf moet zijn. Tmobile dus weer gebeld, maar die geven aan dat de technische afdeling de opdracht hebben geannuleerd (zonder maar iets te laten weten), omdat volgens de meting de verbinding goed was volgens hun (tot aan het huis is het goed ja, maar binnenshuis niet).

Na weer wat vragen beantwoord te hebben, moest de medewerker contact opnemen met de persoon van technische dienst die de opdracht heeft geannuleerd, maar die was niet aanwezig en ik zou zeker uiterlijk de volgende dag terug gebeld worden. maar weer tervergeefs... geen belletje ontvangen.

Een dag daarna weer gebeld voor de status (de 4de telefoontje al die ik pleeg), alleen weer een andere medewerker waar ik weer alles opnieuw moest uitleggen en weer alle stappen moest doorlopen en zoveel zelfde vragen gesteld werd, zij zou haar best doen om dit op te lossen, alleen degene van de technische dienst was er weer niet en ik zou dit keer echt de volgende dag terug gebeld worden, (het begon er als een smoes uit te zien om maar op te hangen) ik geloofde natuurlijk niet dat ik terug gebeld zou worden, maar mevrouw van tmobile beloofde me echt terug te bellen en wel met een oplossing en ze zou zelfs een terugbel verzoek in haar agenda zetten.

De volgende dag 18 februari intussen, (je raad het al) werd ik natuurlijk weer niet terug gebeld.

Ondertussen nog steeds dezelfde problemen en dat terwijl ik thuis moet werken. Dit is echt op zijn zachtst gezegd gewoon absurd, echt te gek voor woorden, en dat voor zo een groot bedrijf. Er worden allerlei beloftes gedaan die niet nagekomen worden, Ik betaal voor iets wat ik niet krijg en niet meer goed werkt, terwijl het simpel is op te lossen (een isra herstel) door een soort contactdoosje te plaatsen.

Maar goed, maandag 21 februari voor de 5de keer weer gebeld... en weer opnieuw alles moeten uitleggen. Ik wilde de leidinggevende spreken maar dat kon en mocht absoluut niet. maar wat blijkt, er is helemaal niets in het systeem vast gelegd of genoteerd van alle telefoontjes die ik heb gepleegd, alleen het eerste telefoontje dat ik problemen zou hebben is genoteerd. Nogmaals echt belachelijk slecht voor zo een groot bedrijf waar ik al jaren klant bij ben. Zo ga je niet met je betrouwbare klanten om. Ik verwacht op zn minst wel een beetje service en verwacht ook dat het simpel weg opgelost wordt.

De medewerker beloofde me nu echt dat het opgelost zou worden, en dat ik binnen vandaag en morgen 22-02-2022 een telefoontje krijg van KPN om een afspraak in te plannen voor een isra herstel.

Maar daar geloof ik natuurlijk niks meer van. 

graag zou ik dit zsm opgelost willen hebben dmv een isra herstel.

 

icon

Beste antwoord door Boris 22 February 2022, 12:09

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @niffoe 

Zou je eens een foto kunnen plaatsen van hoe het ISRA punt er nu uit ziet?

Hallo @Waqqas 

Ik heb niet eens een isra punt, de monteur heeft ook al lopen zoeken en geen kunnen vinden.

De kabels zijn blijkbaar 1 of 2 keer door gelust/ door getrokken. En ik heb me laten vertellen door de monteur, dat het dan een tijdje goed gaat, maar dan problemen kunnen onstaan. Zoals nu het geval is.

Reputatie 7
Badge +15

@niffoe

En er kan ook niet worden gezocht naar het beginpunt waar deze kabel of kabels op zijn aangesloten?

Of is het wel de KPN kabel die is doorgelust zonder ISRA?

@Waqqas 

Er komt een kabel uit de muur, waar mijn modem op is aangesloten, maar ik denk niet dat dat de KPN kabel is. Deze gaat waarschijnlijk naar de kruipruimte of de grond. 

Enige wat ik weet is dat ik geen isra punt heb, en dat de kabels zijn door gelust.

Er moet gewoon een nieuwe isra punt gemaakt worden waar de KPN kabel rechtstreeks op aangesloten wordt. Dan zou ik weer een goede verbinding hebben, Dat heeft de monteur duidelijk gezegd. 

Reputatie 7

Hi @niffoe ,

Thanks voor je bericht en het delen van je gevoel! Dit is niet de service die wij voor ogen hebben, waarvoor mijn welgemeende excuses. Ook wij willen dat je zorgeloos kan genieten van een stabiele verbinding. Nu begrijp ik uit je verhaal dat er al flink wat stappen zijn genomen vanaf onze kant, maar hoop ik je meer duidelijkheid te kunnen geven over de situatie. Ik kan inderdaad teruglezen dat er een monteur bij je langs is geweest voor de trage wifi. De monteur heeft daarop op 7 februari geconstateerd dat er problemen zijn met het ISRA-punt, en heeft daarop onze technische dienst aangestuurd. In veel gevallen kan de netwerkbeheerder dan moeten worden aangestuurd, dit is ook ten onrechte beloofd aan jou. In deze situatie heeft onze technische dienst kunnen constateren dat er een fouten worden gemaakt bij de binnenkomst op de aansluiting en het ISRA-punt en kon worden geconcludeerd dat er geen monteur nodig is om dit op te lossen. 

Nu begrijp ik dat je nog steeds met een wegvallende wifi verbinding zit. Dit hoeft in veel gevallen niet te liggen aan een ISRA-punt, maar aan externe factoren. Daarom wil ik je bij voorbaat alvast dit topic meegeven: 

Mochten deze tips écht geen goud waard zijn, laat het vooral weten. Ik denk graag met je mee naar het oplossen en wil je me graag hard maken voor de situatie bij onze technische dienst. In dat geval tekent een foto misschien meer dan een honderd woorden en kunnen we met beeld materiaal de situatie duidelijk maken bij onze technische collega's, zodat we dit zo goed mogelijk kunnen oppakken. Ook ben ik erg benieuwd naar de verbinding wanneer de bekabeld wordt bekeken. Ervaar je dan ook een wegvallende verbinding? Met deze extra informatie kunnen we aan de slag voor je. Ik hoor het graag.

Hoi @Boris 

Als jullie willen dat ik zorgeloos kan genieten van een stabiele verbinding, dan zou er toch echt meer moeten gebeuren.

Flink wat stappen vanuit jullie kant? Nee, helemaal niet. Juist niet. Waren er maar stappen gezet vanuit jullie kant, maar er gebeurd niks. Net zoals vandaag, ik zou gebeld worden door KPN gisteren en vandaag voor 12 uur zou ik gebeld worden door een collega van u. En weeeerr voor de 6 keer geen gehoor, niks niet eens een berichtje. Is het nou zo moeilijk om iemand terug te bellen, voor de status. 

Er gebeurd daadwerkelijk helemaal niks, enige wat er is gebeurd dat er een monteur is langs geweest. Nou constateerd de monteur waar het aan ligt en wat er hersteld moet worden, het is een monteur dus met verstand van zaken (anders had er net zo goed een bakker langs kunnen komen) maar er gebeurd dan helemaal niks om het probleem op te lossen. Jullie weten waar het aan ligt wat de monteur heeft geconstateerd, maar vertikken het gewoon om het op te lossen. Alleen maar loze beloftes en afspraken welke niet na gekomen worden. Is het te duur voor jullie om dit op te lossen? Lijkt me sterk voor zo'n groot bedrijf. Maar wel volle bedragen incasseren…

Nogmaals, ik heb zelf eerst van alles geprobeerd om dit op te lossen. Dus het linkje naar 'hoe verbeter ik mn wifi' is wel erg kort door de bocht. Zeker naar 5 keer bellen en dat de medewerker met 1001 handelingen komt om te kijken hoe het te verbeteren valt. 

T-mobile neem gewoon verantwoordelijkheid en los het probleem gewoon op! En doe niet zo moeilijk om kosten zo veel mogelijk te besparen, want daar lijkt het nu wel heel erg op. Terwijl er wel een gedupeerde klant is... 

Reputatie 7

Hi @niffoe ,

Dank voor je snelle terugkoppeling en je heldere reactie. Ik begrijp je situatie zeker, maar zijn naast de metingen die de monteur doet, ook afhankelijk van de expertise van de technische dienst, waarbij wordt gemerkt dat er tot het ISRA punt een nette verbinding wordt doorgezet. Er wordt daarom geacht dat er geen extra monteur nodig is. Nu begrijp ik aan jouw berichten dat de situatie anders ligt dan wij het voor ogen hebben. Dat kan, ik heb geen beeld van de situatie zoals die bij jou thuis is. Om daarom jouw boodschap en verhaal kracht bij te zetten en een duidelijker beeld te kunnen schetsen, vraag ik daarom hierboven om enkele gegevens. Nogmaals, ik begrijp dat je zo goed mogelijk wilt worden geholpen en wil dit ook voor je in orde maken, maar heb daarbij wel meer duidelijkheid nodig. Alvast bedankt!