Beantwoord

Trage wifi

  • 26 October 2021
  • 10 reacties
  • 97 Bekeken

Hallo,

Ik heb een Huawei modem, en nadat ik deze van naam veranderd heb is mijn 2.4 ghz wifi heel traag.

Dit haalt de 1 mbps niet eens.

Als ik de modem opnieuw opstart is het een paar minuten goed en dan is het weer mis.

Dit geldt niet voor de 5ghz.

Als ik het modem reset naar de standaard instellingen is er niks aan de hand. 

Maar ik gebruik het modem icm 2 access points en wil de ssid allemaal hetzelfde hebben.

Heeft iemand een idee wat hier mis kan zijn?

 

icon

Beste antwoord door Paul_Keizer 28 October 2021, 15:25

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Paul_Keizer 

Heb je 2 WiFi plus AP's van T-Mobile of zijn het eigen AP's?

Zijn ze beide verder ook bedraad aangesloten? Je kan er ook voor kiezen om de WiFi op de Huawei uit te schakelen zodat de AP's de WiFi regelen.

Hallo @Waqqas 

Het zijn 2 eigen AP's van linksys.

De Huawei wordt gebruikt als 1e AP, de linksys als 2de en 3de. 

Ik heb er inderdaad ook aan gedacht om de wifi uit te schakelen op de huawei, maar dat betekend dat ik nog een 3de AP moet aanschaffen. Dus had gehoopt op een andere oplossing. Haha

Reputatie 7
Badge +15

@Paul_Keizer 

Als je de 2 Linksys AP''s tijdelijk verwijderd werkt dan de 2,4 GHz WiFi met een andere  naam goed op de Huawei?

@Waqqas

Nee dit werkt ook al niet goed.

Reputatie 7
Badge +15

@Paul_Keizer 

Gebruik anders een een andere naam voor 2,4 GHz, misschien kan je ook 2 wifi netwerken aanmaken dus de Huawei met standaard gegevens, 1 Linksys in router mode en de andere Linksys hieraan als AP?

@Waqqas 

Ik wil juist alle wifi netwerk namen gelijk aan elkaar houden. Dit zal inderdaad wel werken, want als ik de Huawei reset dan werkt het ook. Maar dit is niet de oplossing die ik zoek. Ik denk dat er niks anders opzit dan een extra access point ophangen en de wifi van de Huawei uitzetten. Maar ik vind het raar dat dit niet gewoon werkt.

@Waqqas 

Ik heb de beide Linksys routers losgekoppeld, en de Huawei herstart. Het lijkt nu toch wel goed te gaan..

 

Reputatie 7
Badge +15

@Paul_Keizer 

Met een andere naam? Misschien kan je eens kijken of je in het Huawei modem het kanaal van 2,4 GHz op 1, 6 of 11 kan zetten en vervolgens de 2 Linksys AP's weer aansluiten.

@Waqqas 

Nee met dezelfde naam nog. Ik zal nu eens 1 voor 1 de Linksys routers weer aankoppelen en kijken wanneer het mis gaat. De kanalen heb ik al gewisseld.

@Waqqas 

 

Ik heb de Linksys routers nu als access point ingesteld en niet in de bridgemodus gezet.

De wifi van de Huawei heb ik uitgeschakeld. Nu lijkt alles goed te werken. Toch blijf ik het vreemd vinden.