Beantwoord

TV beeld geblokt als Wifi Punt en TV op dezelfde netgear switch (gs105v5) zijn aangesloten.

  • 1 December 2022
  • 3 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 1

Ik heb drie wifi punten. Een ervan zat aangesloten op een Netgear GS105v5 netwerkswitch. Daar zat ook de kabel voor de TV in. Vorige week bleek het beeld van de TV ineens een soort mozaiek. Ik ben erachter gekomen dat als je het wifi punt uit de Netwerk switch verwijderd, de TV geen problemen meer heeft. Oftewel, het wifi punt veroorzaakt storing op mijn TV. Is dit een bekend  probleem? Kan ik daar iets aan doen, qua instellingen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 1 December 2022, 13:13

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Bernd_Evers 

Dit probleem is ook bij anderen voorgekomen die naast een Netgear switch een Zyxel-T50 hebben icm het oude tv platform interactieve tv.

De switch lijkt problemen te hebben met de 2 signalen voor internet en IPTV. wat een mogelijke oplossing is is een migratie laten uitvoeren naar het nieuwe tv platform zodat je de tv box en internet apparatuur op dezelfde switch kunt aansluiten.

Nu zou je de tv box op de modem kunnen aansluiten bijvoorbeeld.

Reputatie 1

Hi @Waqqas 

Dank voor je antwoord. Je zou zomaar eens gelijk kunnen hebben… Vreemde is wel dat het lang wel goed is gegaan. Hoe dan ook, dank 😊.

Reputatie 7
Badge +15

@Bernd_Evers

Zit er misschien ergens een reset button op de switch? Dat zou je ook eens kunnen proberen.

Maar je zit ook op het oude tv platform? En welke modem heb je van T-Mobile?

Reageer