Beantwoord

Twee dezelfde DNS servers

  • 15 September 2022
  • 6 reacties
  • 565 Bekeken

Dag allen,

Eerste lijn klantenservice via telefoon kan dit niet oplossen, daarom maak ik nu een topic aan.


Het laden van afbeeldingsbestanden op de server van mijn werk (umcutrecht) is vanuit huis haast onmogelijk. Het gaat enorm traag, terwijl wij een glasvezelverbinding hebben (100mbit/s) en een speedtest scoort ruim voldoende. 

 

De IT afdeling van mijn werk gaf aan de DNS settings van mijn verbinding te checken. Daar lijkt iets fout te zijn? In DNS settings van onze Zyxel staan twee dezelfde IP adressen: 192.168.1.1. En dat is vreemd.

 

Zorgt dit voor de problemen?

 

Hoor het graag,

Amber

icon

Beste antwoord door Waqqas 15 September 2022, 10:22

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Hi @AmberNL

Kan je een screenshot delen van wat je precies ziet. 

Heb je alleen problemen met de verbinding naar de server op je werk? of met andere diensten? 

 

 

Hi @AmberNL

Kan je een screenshot delen van wat je precies ziet. 

Heb je alleen problemen met de verbinding naar de server op je werk? of met andere diensten? 

 

Ik ervaar enkel problemen met het laden van afbeeldingen op de server van mijn werk.

We hebben een Huawei HG659 staan waar de glasvezelkabel op is aangesloten. Vanaf dat punt gaat er een UTP kabel naar de Xyxel wifi punt waarop ik verbinding maak.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @AmberNL 

Wijzig de DNS servers eens naar die van Google om te kijken of het dan beter gaat.

Server 1 is 8.8.8.8 en 2 is 8.8.4.4.

Ga op een computer naar 192.168.1.1 om je modem te benaderen. Log in met de meegeleverde gebruikersnaam en wachtwoord. Kies in de balk bovenin voor "home network". Vervolgens in de balk links voor "lan interface". Vervolgens ga je naar "DHCP server". Hier zet je de DNS mode op "Manually configure the DNS server for LAN devices".

Nu kun je een alternatieve DNS server intoetsen en deze opslaan door op "save" te klikken, herstart de router ook hierna.

Oeps, te snel geantwoord.

Reageer