Beantwoord

Verbinding extra wifipunt onstabiel

  • 1 December 2022
  • 1 reactie
  • 44 Bekeken

Hi forum,

Sinds een aantal weken hebben we een extra wifipunt en voor de meeste situaties werkt het prima. Wat gedoe met de verbinding met het modem tijdens de installatie, maar uiteindelijk werkt het en de snelheid is ook prima. De verbinding met het modem blijft alleen heel onstabiel, waarbij de connectie met het modem om de paar minuten wegvalt voor 10-60 seconden.

Voor het meeste werk en dingen als video’s kijken op youtube merk je hier niks van, maar ik kan geen Teams of Zoom meetings hebben omdat ik voor hele delen compleet weg val. Jammer, gezien het wifipunt in het kantoor staat en het hele idee was om betere verbinding te hebben voor het thuiswerken. Wanneer het wifipunt wel verbinding met het modem heeft, is het gewoon een sterke connectie (groen lampje). Het modem zelf heeft wel de hele tijd internet en ik denk dat er iets niet goed gaat tussen het modem en het wifipunt.

Ik heb het hele handeltje al een aantal keren opnieuw opgestart, gereset, de verbinding opnieuw gemaakt, de standaard oplossingen om het maar zo te zeggen. Weet iemand nog wat ik kan proberen? Ik zou graag weer op kantoor kunnen zitten ipv in de woonkamer.. :)

icon

Beste antwoord door TechRacing93 1 December 2022, 11:18

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 6
Badge +3

Hi @Niemen

Als de verbinding tussen het Wifi punt en modem wegvalt als die in het kantoortje staat maar niet als die in de woonkamer staat. Ben ik bang dat het kantoor al te ver weg is. 

Het beste kan je het Wifi punt dan op een plek zetten waar het signaal van het modem nog goed genoeg is en tegelijke tijd in de buurt van het kantoortje. 

Reageer