Beantwoord

verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)

  • 28 juli 2021
  • 1 reactie
  • 20 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Onlangs heb ik een nieuwe Draytek Vigor 2132FVn gekregen omdat bij de oude regelmatig de verbinding wegviel, vaak zelfs dagelijks. Daarbij is ook de voeding vervangen.

Inmiddels is dit ook bij het nieuwe modem het geval. Het enige dat helpt is het modem uitzetten, 10 seconden wachten en weer aanzetten. Ik heb wel eens langere tijd gewacht, maar de verbinding is nooit spontaan teruggekomen.

Ik heb geen enkele instelling aan het modem gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.

Veel domotica (lampen, ring deurbel, etc) is afhankelijk van een werkende, solide verbinding. Als ik nu een paar dagen weg ga, dan weet ik zeker dat ik na verloop van tijd m’n huis niet meer kan bereiken online.

En met dat nieuwe tv platform (géén verbetering), kan ik gelijk weer opnieuw inloggen.

Ik denk er nu maar aan om een ouderwetse klokschakeling te plaatsen die iedere dag een paar keer een minuutje het modem van de stroom haalt.

Of is er een betere oplossing?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason 28 juli 2021, 16:28

Goedemiddag @Veugje, van harte welkom op de Community!

De Draytek zorgt vaker voor verbindingsproblemen met dit soort apparatuur en bij meerdere users is gebleken dat een swap naar Zyxel + Media Converter het benodigde resultaat teweeg gebracht heeft. Daarom heb ik voor jou meteen een omruiling aangevraagd. Binnen zes dagen zal je de vervangende apparatuur ontvangen. Hiermee zou het verholpen moeten zijn. Zo niet: kijk ook eens naar onze wifitips in de Wiki: 

Houd me op de hoogte alsjeblieft, ben super benieuwd naar het verbeterde resultaat! 😄

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +7

Goedemiddag @Veugje, van harte welkom op de Community!

De Draytek zorgt vaker voor verbindingsproblemen met dit soort apparatuur en bij meerdere users is gebleken dat een swap naar Zyxel + Media Converter het benodigde resultaat teweeg gebracht heeft. Daarom heb ik voor jou meteen een omruiling aangevraagd. Binnen zes dagen zal je de vervangende apparatuur ontvangen. Hiermee zou het verholpen moeten zijn. Zo niet: kijk ook eens naar onze wifitips in de Wiki: 

Houd me op de hoogte alsjeblieft, ben super benieuwd naar het verbeterde resultaat! 😄

Reageer