Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)



Toon eerste reactie

64 reacties

Goedemorgen, 

Wij kampen met hetzelfde probleem. Wij hebben dezelfde Draytek modem en hebben een glasvezel verbinding. Indien het nog steeds mogelijk is zouden wij ook graag een wissel tegemoet zien.

Met vriendelijke groet,

Suzanne

Hoi @Lisa , ik heb ook nog een Draytek Vigor 2132fvn en kamp ook met een regelmatig (soms meerdere keren per dag) wegvallende verbinding, alleen een power cycle helpt dan (tot de volgende vastloper). Heb van alles geprobeerd en heb ook al twee keer contact gehad via de chat op de website over dit probleem (de eerste keer was er schijnbaar iets niet goed gegaan) en de gebruikelijke reset werd aangeraden maar dit helpt dus niet lang. 

Zou bij mij de Draytek ook geruild kunnen worden voor een Zyxel modem? Ik heb een zwaar vermoeden na het lezen van exact dezelfde klachten van andere mensen in dit topic dat de huidige modem het probleem is. Alvast bedankt 😊 !

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Snippie83, helemaal top dat je op dit topic bent uitgekomen en gelijk zulke goede tips van @eric en @Waqqas hebt gekregen! Ik hoor heel graag van je of jij na deze tips een verbetering opmerkt. Zo niet, dan ga ik voor je aan de slag om het Huawei modem te swappen voor een Zyxel. Ik wil namelijk dat jullie thuis probleemvrij zijn! 😊

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @Snippie83 

Blijft de verbinding bedraad wel werken wanneer er geen WiFi is en heb je nog iets anders aan netwerkapparatuur verbonden achter de Huawei?

Wellicht kan je eens een fabrieksreset van de Huawei uitvoeren.

Reputatie 7
Badge +17

Als je echt een goed wifi netwerk wilt thuis dan zou je aan een mesh netwerk moeten denken. Zeker 5g kent een korte range in een omgeving.

Hallo, 

 

Ik heb al enkele jaren een Huawei HG659 modem.

 

Op zich is de wifi verbinding best goed/stabiel. 

Het bereik van de 5ghz netwerk valt wel een beetje tegen. 

 

De laatste tijd valt mij op dat ik steeds vaker weg vallende WiFi heb en dus de modem opnieuw moet opstarten.

Dit verhelpt het probleem, echter de laatste maanden moet ik dit soms wel 4x per week doen.…

Ook heeft mijn dochter met Apple producten vaker last dat ze geen wifi heeft. 

Zelfs als ik met Android geen problemen heb, krijgt zij geen wifi... 

 

Dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling?

 

Zijn hier dingen die te verbeteren zijn? 

Er zal ondertussen toch al wel weer vernieuwde /verbeterde apparatuur zijn wellicht? 

 

Mvg Frank 

Reputatie 7
Badge +4

Heel graag gedaan @dveen! Helemaal super. Geniet nog van het mooie weer vandaag! 

Reputatie 7
Badge +20

@dveen 

De Draytek hoeft T-Mobile niet terug, deze mag je naar een recyclepunt brengen 😊

Reputatie 1

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Hallo Lisa, dank voor je snelle en goede reactie. 

Ik heb inmiddels de bevestiging van de verzending al binnen!

Reputatie 1

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Hallo Lisa, dank voor je snelle en goede reactie. 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Reputatie 7
Badge +20

Indien je de Zyxel plus mediaconverter krijgt dan zou je eventueel een langere kabel vanaf de mediaconverter kunnen aanleggen naar een geschikte plek en daar alleen de Deco op aansluiten of alleen de Zyxel.

Reputatie 1

Hallo @dveen 

Helpt een fabrieksreset of alleen werken met de Draytek?

Heb je glasvezel internet? Deco X60 rechtstreeks op de mediaconverter is dan ook een optie met VLAN 300 voor internet. Dan zou je ook een eigen mediaconverter moeten hebben of je wacht eerst op een mediaconverter en Zyxel vanuit T-Mobile.

Dank voor je reactie. Een fabrieksreset heeft totnogtoe niet geholpen. Alleen werken met de Draytek heb ik niet geprobeerd, vanwege staat in de kelder en dan heb ik geen wifi in huis. 

Ik heb glasvezel, maar de optie met Deco rechtstreeks op mediaconverter heb ik niet geprobeerd. Ik heb ook geen eigen mediaconverter. Dan wacht ik wel even (hoop ik) op T-mobile.

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @dveen 

Helpt een fabrieksreset of alleen werken met de Draytek?

Heb je glasvezel internet? Deco X60 rechtstreeks op de mediaconverter is dan ook een optie met VLAN 300 voor internet. Dan zou je ook een eigen mediaconverter moeten hebben of je wacht eerst op een mediaconverter en Zyxel vanuit T-Mobile.

Reputatie 1

Hallo,

Ook bij mij valt al lange tijd de internetverbinding een regelmatig weg, wat vreselijk lastig is met het vele videovergaderen dat we in huis doen. Nu vond ik deze draad. Ik gebruik een Draytek Vigor icm Deco X60 mesh. Is het mogelijk de Vigor te wisselen voor bijv. de Zyxel?

Alvast bedankt,

Eric

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @SvE ,

Wil je mij in dat geval mij een privébericht sturen (dat kan door op mijn naam te klikken) met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan regel ik het meteen voor je! 

@Waqqas Oke. Bedankt voor de info. Dan mag de monteur even komen voor dat klusje. 

Reputatie 7
Badge +20

Hallo @SvE 

De monteur hoeft de mediaconverter enkel aan te sluiten en de modem, niks anders volgens mij.

Er zijn mensen die de aansluiting zelf op eigen risico doen maar dat is niet aan te raden aangezien je al snel iets kunt beschadigen en dan lopen de kosten flink op.

@Boris geen probleem, laat maar een monteur komen. Echter het aansluiten van een router + mediaconverter zou mij toch ook moeten lukken. Of word de glasvezelmodule ook veranderd? 

Alvast bedankt in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +9

Hi @SvE ,

Dat is ook zeker mogelijk! Bij de ruil zal wel een monteur moeten worden aangestuurd om het modem te installeren, omdat je gebruik maakt van een Glasvezel verbinding. Omdat hier toch een extra stap voor nodig is, een dubbelcheck. Kan ik dit voor je in orde maken? Ik hoor het graag! 

Beste,

Ook ik ondervind problemen met mijn verbinding. Ook al sinds 2015 of 2016 in het bezit van deze draytek, zo gek is dat dus niet. Ik zou ook graag een vervangend modem (+mediaconverter) willen ontvangen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Stefan

Reputatie 7
Badge +4

Wat ontzettend fijn om te lezen @polensyl! 😁 Heel graag gedaan en enjoy. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten.

Vandaag is het modem gewisseld en loopt alles weer als vanouds. Helemaal top, bedankt voor de service

Reputatie 7
Badge +4

Hi @polensyl, super dat je dit via deze weg aangeeft! Het is uiteraard niet de bedoeling dat je problemen met de wifi ervaart. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingeschoten om het Draytek modem om te ruilen voor een Zyxel modem. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoor heel graag van je of jij met Zyxel modem van de eerdere problemen af bent. Laat je dat hier weten? ✨

Beste ik ondervind precies hetzelfde probleem met mijn modem, de draytek. Wifi valt uit en alleen uit en weer aan zetten helpt zeer tijdelijk. Zou u voor mij willen nakijken of hier iets aan te doen is. Ik weet niet hoelang ik dit modem ondertussen al in gebruik heb

 

Mvg Pol

 

 

Reageer