Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)



Toon eerste reactie

75 reacties

Reputatie 7

Hi @SvE ,

Dat is ook zeker mogelijk! Bij de ruil zal wel een monteur moeten worden aangestuurd om het modem te installeren, omdat je gebruik maakt van een Glasvezel verbinding. Omdat hier toch een extra stap voor nodig is, een dubbelcheck. Kan ik dit voor je in orde maken? Ik hoor het graag! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @deijko,  ik wil dat je optimaal van een stabiel netwerk kunt genieten. Ik heb zojuist de swap in gang gezet. Er komt een nieuw modem jouw kant op! Voor nu wens ik je nog een fijne dag.

@Boris geen probleem, laat maar een monteur komen. Echter het aansluiten van een router + mediaconverter zou mij toch ook moeten lukken. Of word de glasvezelmodule ook veranderd? 

Alvast bedankt in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SvE 

De monteur hoeft de mediaconverter enkel aan te sluiten en de modem, niks anders volgens mij.

Er zijn mensen die de aansluiting zelf op eigen risico doen maar dat is niet aan te raden aangezien je al snel iets kunt beschadigen en dan lopen de kosten flink op.

Reputatie 7

Hi @innerTide, super dat je dit topic hebt gevonden! Je bent bij mij helemaal aan het juiste adres. Ik ben een kijkje gaan nemen in jouw profiel en ik heb goed nieuws: mijn collega van de technische dienst heeft dit al voor je in orde gemaakt. Laat je het weten zodra de nieuwe apparatuur up and running is? Ik kijk er naar uit om dan te lezen dat jouw eerdere probleem als sneeuw voor de zon is verdwenen! 🎈

Reputatie 1

Dit is inmiddels voor ons een bekend probleem geworden. In het begin 1x per maand de Draytek resetten, toen 1x per week, daarna 1x per dag en inmiddels moeten we meerdere keren per dag de Draytek Vigor 2132Fvn resetten. Is het mogelijk om in aanmerking te komen voor de aangeboden oplossing?? 

 

Mvg Arjo

Reputatie 7

Hi @Loukianos, top dat je dit topic hebt gevonden! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om jouw modem te swappen naar een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem geheel probleemvrij bent. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het weten als ik je verder nog ergens mee kan helpen? Maak er alvast een heel mooi weekend van! ✨

Reputatie 7

Hoi @SvE ,

Wil je mij in dat geval mij een privébericht sturen (dat kan door op mijn naam te klikken) met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan regel ik het meteen voor je! 

Goedemiddag,

Ook bij mij valt de router meerdere keren per dag uit, omdat te verhelpen moet ik het altijd resetten.

is het mogelijk om deze ook om te ruilen ? 

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Azmat 

Reputatie 7

Wat ontzettend fijn om te lezen @polensyl! 😁 Heel graag gedaan en enjoy. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten.

Hoi @Lisa , ik heb ook nog een Draytek Vigor 2132fvn en kamp ook met een regelmatig (soms meerdere keren per dag) wegvallende verbinding, alleen een power cycle helpt dan (tot de volgende vastloper). Heb van alles geprobeerd en heb ook al twee keer contact gehad via de chat op de website over dit probleem (de eerste keer was er schijnbaar iets niet goed gegaan) en de gebruikelijke reset werd aangeraden maar dit helpt dus niet lang. 

Zou bij mij de Draytek ook geruild kunnen worden voor een Zyxel modem? Ik heb een zwaar vermoeden na het lezen van exact dezelfde klachten van andere mensen in dit topic dat de huidige modem het probleem is. Alvast bedankt 😊 !

 

 

Goedemorgen, 

Wij kampen met hetzelfde probleem. Wij hebben dezelfde Draytek modem en hebben een glasvezel verbinding. Indien het nog steeds mogelijk is zouden wij ook graag een wissel tegemoet zien.

Met vriendelijke groet,

Suzanne

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen, Ik denk dat voor beide gevallen het wisselen van de Zyxel voor een goede oplossing zal zorgen. Ik hoop dat @Lisa deze meeneemt zoals ze een poosje geleden aangaf. 

Hallo, 

 

Ik heb al enkele jaren een Huawei HG659 modem.

 

Op zich is de wifi verbinding best goed/stabiel. 

Het bereik van de 5ghz netwerk valt wel een beetje tegen. 

 

De laatste tijd valt mij op dat ik steeds vaker weg vallende WiFi heb en dus de modem opnieuw moet opstarten.

Dit verhelpt het probleem, echter de laatste maanden moet ik dit soms wel 4x per week doen.…

Ook heeft mijn dochter met Apple producten vaker last dat ze geen wifi heeft. 

Zelfs als ik met Android geen problemen heb, krijgt zij geen wifi... 

 

Dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling?

 

Zijn hier dingen die te verbeteren zijn? 

Er zal ondertussen toch al wel weer vernieuwde /verbeterde apparatuur zijn wellicht? 

 

Mvg Frank 

Reputatie 7
Badge +14

Als je echt een goed wifi netwerk wilt thuis dan zou je aan een mesh netwerk moeten denken. Zeker 5g kent een korte range in een omgeving.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Snippie83 

Blijft de verbinding bedraad wel werken wanneer er geen WiFi is en heb je nog iets anders aan netwerkapparatuur verbonden achter de Huawei?

Wellicht kan je eens een fabrieksreset van de Huawei uitvoeren.

Reputatie 7

Hi @Snippie83, helemaal top dat je op dit topic bent uitgekomen en gelijk zulke goede tips van @eric en @Waqqas hebt gekregen! Ik hoor heel graag van je of jij na deze tips een verbetering opmerkt. Zo niet, dan ga ik voor je aan de slag om het Huawei modem te swappen voor een Zyxel. Ik wil namelijk dat jullie thuis probleemvrij zijn! 😊

Reputatie 1

Beste Tommie,

kun je voor mij nog een werkorder aanmaken voor een monteur? De eerste afspraak moest gecancelled worden en Guidion vertelde me dat er nu eerst een nieuwe werkorder moet komen voor de installatie van het nieuwe modem. Alvast bedankt!

Goedemiddag @Veugje, van harte welkom op de Community!

De Draytek zorgt vaker voor verbindingsproblemen met dit soort apparatuur en bij meerdere users is gebleken dat een swap naar Zyxel + Media Converter het benodigde resultaat teweeg gebracht heeft. Daarom heb ik voor jou meteen een omruiling aangevraagd. Binnen zes dagen zal je de vervangende apparatuur ontvangen. Hiermee zou het verholpen moeten zijn. Zo niet: kijk ook eens naar onze wifitips in de Wiki: 

Houd me op de hoogte alsjeblieft, ben super benieuwd naar het verbeterde resultaat! 😄

 

Goedemiddag Jason. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Vigor 2312f. Kan ik de vervanging ook aanvragen met Zyxel en mediaconvertor? Dankjewel, fijne dag verder!

Reputatie 1

Sinds deze week heb ik, na jaren zonder enig issue, dezelfde problemen. Sinds afgelopen dinsdag heb al 3 keer met wegvallend internet gezeten en alleen uit- en aanzetten van de Draytek helpt. Ik zou ook graag een omruiling of andere passende oplossing krijgen. Thanks alvast! :)

Reputatie 7
Badge +8

@deijko Huh waarom moest de eerste afspraak gecanceld worden? De afspraak kon gewoon ingepland worden voor de installatie van het modem. Ik heb nu een nieuwe werkorder ingelegd. Graag deze niet cancellen en inplannen voor een datum nadat het modem binnen is. Je ontvangt hier zo een sms/e-mail van met de afspraaktool. 

 

 

Reputatie 7

Hi @Azmat33, heel goed dat je dit aangeeft! Hier gaan we inderdaad iets aan doen. Zojuist heb ik bij onze technische dienst aangeklopt met het verzoek om het modem dat je nu hebt te swappen naar een Zyxel modem. Je hebt hier ook een bevestiging van gekregen per mail. Zodra dit verzoek is goedgekeurd, dan kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het weten of je met het nieuwe modem van deze problemen af bent? 😊

Hi @innerTide, super dat je dit topic hebt gevonden! Je bent bij mij helemaal aan het juiste adres. Ik ben een kijkje gaan nemen in jouw profiel en ik heb goed nieuws: mijn collega van de technische dienst heeft dit al voor je in orde gemaakt. Laat je het weten zodra de nieuwe apparatuur up and running is? Ik kijk er naar uit om dan te lezen dat jouw eerdere probleem als sneeuw voor de zon is verdwenen! 🎈

 

Hoi Lisa,

Ook ik heb problemen met mijn Draytek modem. Deze is in het verleden al een keer vervangen met hetzelfde apparaat, maar het probleem van de wegvallende verbinding blijft bestaan. Ik zou ook graag een ander type router ontvangen om gebruik te kunnen blijven maken van mijn T-Mobile internet.

Ik hoor het graag. Iig bedankt.

 

Mvg,

Willem

Beste,

Ook ik ondervind problemen met mijn verbinding. Ook al sinds 2015 of 2016 in het bezit van deze draytek, zo gek is dat dus niet. Ik zou ook graag een vervangend modem (+mediaconverter) willen ontvangen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Stefan

Reputatie 7

Hi @Mjawish, heel graag gedaan! Super, ik kijk uit naar je update. Maak er een heel mooi weekend van! 🎈

Reageer