Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)



Toon eerste reactie

75 reacties

Reputatie 7

Hi @T0mmy en @Suus87, jullie zitten hier helemaal op de juiste plek! Zojuist heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst, zodat het Draytek modem geswapt gaat worden naar een Zyxel @T0mmy. Zodra dit verzoek is verwerkt, dan kun je jouw bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat jij het hier weten - zodra het Zyxel modem up and running is - of jij hierna weer probleemvrij bent? Ik hoor het graag en laat het vooral weten als ik nog iets voor je kan betekenen! 🎈

Hi @Suus87, ook voor jou wilde ik gelijk aan de slag! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit meteen voor je fixen, zodat ook jij binnenkort van een nieuw modem kan gaan genieten! 😁

Reputatie 7

Hi @Suus87, top dat je mij meteen een privébericht hebt gestuurd! Voor de volledigheid laat ik het je hier ook nog weten: ook voor jou heb ik een verzoek ingediend om het Draytek te swappen naar een Zyxel. Laat je tegen de tijd dat het nieuwe modem is geïnstalleerd weten of jullie van de eerdere issues af zijn? Merci!

Reputatie 1

Hoi,

ook bij mij valt regelmatig de verbinding weg en is alleen te herstellen door de 11 jaar oude vigor 2132FVn even van de stroom te halen. Soms zelfs 2x per uur. Ook erg storend vanwege de smart-inrichting thuis die afhankelijk is van een stabiele WiFi.

Graag een swap! Alvast dank,

René

Reputatie 1

Hallo,

Ook bij mij valt al lange tijd de internetverbinding een regelmatig weg, wat vreselijk lastig is met het vele videovergaderen dat we in huis doen. Nu vond ik deze draad. Ik gebruik een Draytek Vigor icm Deco X60 mesh. Is het mogelijk de Vigor te wisselen voor bijv. de Zyxel?

Alvast bedankt,

Eric

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dveen 

Helpt een fabrieksreset of alleen werken met de Draytek?

Heb je glasvezel internet? Deco X60 rechtstreeks op de mediaconverter is dan ook een optie met VLAN 300 voor internet. Dan zou je ook een eigen mediaconverter moeten hebben of je wacht eerst op een mediaconverter en Zyxel vanuit T-Mobile.

Goedemiddag T-Mobile,

Wij krijgen dezelfde problemen met de router Draytek Vigor 2132FVn. De router valt vaak uit bij de WiFI en LAN kabel. Ik heb naar oplossingen gezocht maar helaas is het niet opgelost. Wij hebben de router en TV-box sinds Vonafone 2015. Is het mogelijk om de router en tv box te vervangen met een nieuwere model?


Met vriendelijke groet,

Ron Mak

Reputatie 1

Hallo @dveen 

Helpt een fabrieksreset of alleen werken met de Draytek?

Heb je glasvezel internet? Deco X60 rechtstreeks op de mediaconverter is dan ook een optie met VLAN 300 voor internet. Dan zou je ook een eigen mediaconverter moeten hebben of je wacht eerst op een mediaconverter en Zyxel vanuit T-Mobile.

Dank voor je reactie. Een fabrieksreset heeft totnogtoe niet geholpen. Alleen werken met de Draytek heb ik niet geprobeerd, vanwege staat in de kelder en dan heb ik geen wifi in huis. 

Ik heb glasvezel, maar de optie met Deco rechtstreeks op mediaconverter heb ik niet geprobeerd. Ik heb ook geen eigen mediaconverter. Dan wacht ik wel even (hoop ik) op T-mobile.

Beste ik ondervind precies hetzelfde probleem met mijn modem, de draytek. Wifi valt uit en alleen uit en weer aan zetten helpt zeer tijdelijk. Zou u voor mij willen nakijken of hier iets aan te doen is. Ik weet niet hoelang ik dit modem ondertussen al in gebruik heb

 

Mvg Pol

 

 

Goedendag,

Ik heb zoals meerdere gebruikers vaak problemen met zowel bedraad als draadloos internet. Smart TV en andere slimme apparaten werken instabiel. Internet pagina’s laden traag en de wifi printer verbind niet altijd. De PS5 laat regelmatig een zeer trage upload (bedraad) zien waardoor sommige games niet te spelen zijn. Meestal is het na een reset van het modem weer een tijdje goed.

M.v.g. Arno

Reputatie 7
Badge +15

Indien je de Zyxel plus mediaconverter krijgt dan zou je eventueel een langere kabel vanaf de mediaconverter kunnen aanleggen naar een geschikte plek en daar alleen de Deco op aansluiten of alleen de Zyxel.

Reputatie 7

Hi @Ghiz87, ik wil je graag laten weten dat ik zie dat mijn verzoek naar de technische dienst vandaag is goedgekeurd! Jouw apparatuur gaat dan ook omgewisseld worden, yay. Maak er een mooie week van!

Reputatie 7

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Goede middag,

Voor het eerst op de community, ook ik heb problemen met de Draytec, helaas was dit toen ik in het buitenland was en had vervolgens geen verbinding meer met thuis. Vandaag moest ik weer resetten, zou fijn zijn als ik ook een Zyxel zou kunnen krijgen.

Groet Kadoos.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Arno Hoeflak, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Heb jij toevallig ook het Draytek modem thuis in gebruik? Zo ja, dan ruil ik deze met alle plezier om voor een Zyxel T50 + Media Converter. Zo heb je straks nergens meer last van. 

UPDATE: ik kan het inmiddels weer zelf inzien. Ik ruil de Draytek gelijk om! 😉 De Draytek mag straks, na aansluiting van de vervanging, bij het grofvuil gezet worden. Maak straks de afspraak met Guidion om de nieuwe glasvezelapparatuur te laten installeren. Alvast veel plezier toegewenst!

@Tommie , bedankt voor je snelle (re)actie.

Mag ik je nog een gunst vragen? Ik heb namelijk een bijzondere e-mail gekregen nu. Deze heeft als onderwerp “Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd”. Maar de mail vermeld vervolgens keurig “Je nieuwe apparaat van T-Mobile Thuis is onderweg! Houd je bestelling in My TMobile Thuis in de gaten”. Hier staat echter geen bestelling genoemd/te vinden. En ik kreeg vandaag al een oproep om de monteur in te plannen, terwijl er nog geen hardware is bezorgd.

Kun jij zien wat hier verkeerd gaat?

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @Gibraltar114, geen zorgen! Ik heb het direct nagekeken en ik zie dat jouw apparatuur nog onderweg is. Excuses voor de verwarring, ik wens je een fijn weekend voor nu! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Ik heb sinds deze week problemen met mijn Draytek. Om het kwartier valt mijn internet even weg en komt daarna weer op. Dat is niet ideaal als je thuis werkt en veel in Teams meetings zit. Is dit een bekend probleem met deze router? Zo ja dan zou ik die graag willen vervangen maar wel alleen met een Zyxel als ik daar port forwarding kan instellen want maak in het buitenland regelmatig gebruik van VPN connecties naar mijn eigen netwerk.

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @MeKe, ook jouw modem is vervangen! Het komt zo snel mogelijk jouw kant op. Fijn weekend voor nu! Groetjes, Ishana

Reputatie 1

Ik heb dezelfde verwarrende mail gekregen met: “Nieuwe apparatuur niet afgehaald of bezorging geweigerd” maar als ik goed begrepen heb kan ik dat negeren en krijg ik spoedig een nieuwe modem. 
 

Nog wel even 1 vraagje, is Guidion verplicht om in te schakelen of echt nodig? Of kan ik de installatie ook zelf uitvoeren (ben redelijk handig met netwerken).

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @MeKe 

Als ze Guidion langssturen,  laat hen dan het werk uitvoeren.

Reputatie 5
Badge +4

Hi @MeKe ik zie dat het pakket inmiddels bij je thuis afgeleverd is! Het vervangen van een Draytek door een Zyxel modem moet inderdaad door een Guidion monteur gedaan worden. Dit komt doordat er nu ook een ONT geïnstalleerd moet worden. De vezels en het aansluitpunt zijn erg kwetsbaar en de monteurs zijn hier speciaal voor opgeleid. Als je zelf installeert, vervalt alle garantie. Daarom wil ik je vragen te wachten op de monteur van Guidion! 

Reputatie 1

Hi, ik heb nog niets ontvangen dus die gegevens kloppen niet. Maar zodra ik het heb ontvangen zal ik een afspraak maken met Guidion

Beste,

Na wat zoeken over issues met het regelmatig uitvallen van het internet zoek ik graag contact met jullie over de hier benoemde oplossing. 
 

Ik heb nog de originele DrayTek van toen deze woning ergens in 2015-2016 werd gebouwd. Inmiddels ervaar ik hier steeds meer problemen mee qua stabiliteit en geboden snelheid (zowel wifi als bedraad). Met alle verbonden devices is het telkens resetten een vervelende aangelegenheid.

Kan dit nieuwere type modem hier ook voor mij een oplossing in bieden?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Gibraltar114, welkom op onze Community!

Goed dat je dit aankaart, ik durf daar bijna mijn handen voor in het vuur te steken. Daar komen we maar op één manier achter! Ik heb het modem swap voor je in gang gezet, let er wel op dat er een monteur langs moet komen om het moden en Media Converter te installeren. Geen zorgen, dit is zo gepiept! Het modem en Media Converter worden wel afzonderlijk van de monteur verzonden en dienen daarom eerst binnen te zijn voordat je de afspraak inplant met de monteur. Je ontvangt een bericht van de wijziging en om een afspraak in te plannen met de monteur. Wil je mij na de installatie een terugkoppeling geven?

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @MeKe, je hebt inderdaad gelijk, het pakket is nog onderweg! Eerder vanmiddag heb je van ons de DHL Track & Trace code ontvangen. Zodra DHL het pakket heeft ontvangen van ons zal je hier de bezorgdatum zien. Ik verwacht dat je uiterlijk morgen een bezorgdatum zal zien via de link.

Het pakket is er snel, dit komt helemaal goed! 😃

Reageer