Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Onlangs heb ik een nieuwe Draytek Vigor 2132FVn gekregen omdat bij de oude regelmatig de verbinding wegviel, vaak zelfs dagelijks. Daarbij is ook de voeding vervangen.

Inmiddels is dit ook bij het nieuwe modem het geval. Het enige dat helpt is het modem uitzetten, 10 seconden wachten en weer aanzetten. Ik heb wel eens langere tijd gewacht, maar de verbinding is nooit spontaan teruggekomen.

Ik heb geen enkele instelling aan het modem gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.

Veel domotica (lampen, ring deurbel, etc) is afhankelijk van een werkende, solide verbinding. Als ik nu een paar dagen weg ga, dan weet ik zeker dat ik na verloop van tijd m’n huis niet meer kan bereiken online.

En met dat nieuwe tv platform (géén verbetering), kan ik gelijk weer opnieuw inloggen.

Ik denk er nu maar aan om een ouderwetse klokschakeling te plaatsen die iedere dag een paar keer een minuutje het modem van de stroom haalt.

Of is er een betere oplossing?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 July 2021, 16:28

Bekijk origineel

75 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Veugje, van harte welkom op de Community!

De Draytek zorgt vaker voor verbindingsproblemen met dit soort apparatuur en bij meerdere users is gebleken dat een swap naar Zyxel + Media Converter het benodigde resultaat teweeg gebracht heeft. Daarom heb ik voor jou meteen een omruiling aangevraagd. Binnen zes dagen zal je de vervangende apparatuur ontvangen. Hiermee zou het verholpen moeten zijn. Zo niet: kijk ook eens naar onze wifitips in de Wiki: 

Houd me op de hoogte alsjeblieft, ben super benieuwd naar het verbeterde resultaat! 😄

Goedemiddag @Veugje, van harte welkom op de Community!

De Draytek zorgt vaker voor verbindingsproblemen met dit soort apparatuur en bij meerdere users is gebleken dat een swap naar Zyxel + Media Converter het benodigde resultaat teweeg gebracht heeft. Daarom heb ik voor jou meteen een omruiling aangevraagd. Binnen zes dagen zal je de vervangende apparatuur ontvangen. Hiermee zou het verholpen moeten zijn. Zo niet: kijk ook eens naar onze wifitips in de Wiki: 

Houd me op de hoogte alsjeblieft, ben super benieuwd naar het verbeterde resultaat! 😄

 

Goedemiddag Jason. Ik heb hetzelfde probleem met mijn Vigor 2312f. Kan ik de vervanging ook aanvragen met Zyxel en mediaconvertor? Dankjewel, fijne dag verder!

Reputatie 7

Hi @innerTide, super dat je dit topic hebt gevonden! Je bent bij mij helemaal aan het juiste adres. Ik ben een kijkje gaan nemen in jouw profiel en ik heb goed nieuws: mijn collega van de technische dienst heeft dit al voor je in orde gemaakt. Laat je het weten zodra de nieuwe apparatuur up and running is? Ik kijk er naar uit om dan te lezen dat jouw eerdere probleem als sneeuw voor de zon is verdwenen! 🎈

Hi @innerTide, super dat je dit topic hebt gevonden! Je bent bij mij helemaal aan het juiste adres. Ik ben een kijkje gaan nemen in jouw profiel en ik heb goed nieuws: mijn collega van de technische dienst heeft dit al voor je in orde gemaakt. Laat je het weten zodra de nieuwe apparatuur up and running is? Ik kijk er naar uit om dan te lezen dat jouw eerdere probleem als sneeuw voor de zon is verdwenen! 🎈

 

Hoi Lisa,

Ook ik heb problemen met mijn Draytek modem. Deze is in het verleden al een keer vervangen met hetzelfde apparaat, maar het probleem van de wegvallende verbinding blijft bestaan. Ik zou ook graag een ander type router ontvangen om gebruik te kunnen blijven maken van mijn T-Mobile internet.

Ik hoor het graag. Iig bedankt.

 

Mvg,

Willem

Reputatie 7

Hi @Willem vdH, heel goed dat je dit aangeeft! Ik regel dit heel graag voor je en ik heb dan ook gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om een Zyxel modem jouw kant op te sturen. Zodra dit is verwerkt, dan kan je de bestelling van het modem volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop heel erg dat jij het nieuwe jaar goed kan beginnen met een nieuw modem zonder problemen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan zeker weten! 😊

Hi @Willem vdH, heel goed dat je dit aangeeft! Ik regel dit heel graag voor je en ik heb dan ook gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om een Zyxel modem jouw kant op te sturen. Zodra dit is verwerkt, dan kan je de bestelling van het modem volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop heel erg dat jij het nieuwe jaar goed kan beginnen met een nieuw modem zonder problemen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het mij dan zeker weten! 😊

Heel erg bedankt Lisa. Fijne jaarwisseling en werk ze nog even nu!

Reputatie 7

Heel graag gedaan @Willem vdH! 😁 Maak er zelf ook een heel mooi uiteinde van en weet dat we ook in het nieuwe jaar hier weer voor je klaarstaan.

Beste @Jason en @Lisa,

Ik heb precies het zelfde probleem als @Veugje mijn lan poorten vallen steeds uit mijn router is een keertje vervangen door de zelfde merk en model maar helaas probleem blijft zich voordoen..

ik werk sinds een maandje thuis en iedere keer als het wegvalt dat moet ik aan mijn werkgever verklaren waarom mijn internet weer wegvalt. 2/3 keer t-mobile klantenservice gesproken ze zouden mij een afspraak bevestiging sturen per mail of sms maar helaas niks gehad. 
ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. 
Klantnummer: EJL06441

Bij voorbat dank!

 

Groetjes

Mohammed

Reputatie 7

Hi @Mjawish, heel goed dat je hiervoor aan de bel trekt! Ik kijk heel graag met je mee, want het is uiteraard niet de bedoeling dat jouw verbinding het meermaals begeeft. Ik zou dan ook een Zyxel modem voor je willen aanvragen, zodat jij hopelijk zo snel mogelijk van deze problemen af bent. Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet uit op jouw abonnement. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik graag voor je aan de slag! 💪

Reputatie 7

Hi @Mjawish, zojuist heb ik je ook al op de hoogte gebracht via een privébericht! Ik heb het verzoek ingeschoten bij de technische dienst om jouw modem te swappen naar een Zyxel. Zodra dit is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoop dat dit modem ervoor zorgt dat jij van alle problemen af bent. Laat je het weten als het nieuwe modem binnen is en de issues als sneeuw voor de zon zjin verdwenen? 😁

@Lisa heel erg bedankt 🤩

Ik laat het zeker weten als de issue verdwenen zijn met de nieuwe modem.

nogmaals heel erg bedankt voor je moeite en wens ik u een fijne dag nog🙏🏼 

Groetjes,

Mohammed

Reputatie 7

Hi @Mjawish, heel graag gedaan! Super, ik kijk uit naar je update. Maak er een heel mooi weekend van! 🎈

Goedemorgen,

Hier speelt al enige tijd hetzelfde probleem met de Draytek. Graag zou ik dan ook een vervangend exemplaar van Zyxel ontvangen in de hoop dat dit wel de nodige stabiliteit en verbetering oplevert. 

Ik hoor het graag!

Reputatie 7

Hi @Loukianos, top dat je dit topic hebt gevonden! Zojuist heb ik een verzoek voor je ingediend bij de technische dienst om jouw modem te swappen naar een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem geheel probleemvrij bent. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het weten als ik je verder nog ergens mee kan helpen? Maak er alvast een heel mooi weekend van! ✨

Beste ik ondervind precies hetzelfde probleem met mijn modem, de draytek. Wifi valt uit en alleen uit en weer aan zetten helpt zeer tijdelijk. Zou u voor mij willen nakijken of hier iets aan te doen is. Ik weet niet hoelang ik dit modem ondertussen al in gebruik heb

 

Mvg Pol

 

 

Reputatie 7

Hi @polensyl, super dat je dit via deze weg aangeeft! Het is uiteraard niet de bedoeling dat je problemen met de wifi ervaart. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingeschoten om het Draytek modem om te ruilen voor een Zyxel modem. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Ik hoor heel graag van je of jij met Zyxel modem van de eerdere problemen af bent. Laat je dat hier weten? ✨

Vandaag is het modem gewisseld en loopt alles weer als vanouds. Helemaal top, bedankt voor de service

Reputatie 7

Wat ontzettend fijn om te lezen @polensyl! 😁 Heel graag gedaan en enjoy. Als ik nog iets voor je kan betekenen, laat het dan zeker even weten.

Beste,

Ook ik ondervind problemen met mijn verbinding. Ook al sinds 2015 of 2016 in het bezit van deze draytek, zo gek is dat dus niet. Ik zou ook graag een vervangend modem (+mediaconverter) willen ontvangen.

Alvast bedankt voor de hulp!

Stefan

Reputatie 7

Hi @SvE ,

Dat is ook zeker mogelijk! Bij de ruil zal wel een monteur moeten worden aangestuurd om het modem te installeren, omdat je gebruik maakt van een Glasvezel verbinding. Omdat hier toch een extra stap voor nodig is, een dubbelcheck. Kan ik dit voor je in orde maken? Ik hoor het graag! 

@Boris geen probleem, laat maar een monteur komen. Echter het aansluiten van een router + mediaconverter zou mij toch ook moeten lukken. Of word de glasvezelmodule ook veranderd? 

Alvast bedankt in ieder geval!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @SvE 

De monteur hoeft de mediaconverter enkel aan te sluiten en de modem, niks anders volgens mij.

Er zijn mensen die de aansluiting zelf op eigen risico doen maar dat is niet aan te raden aangezien je al snel iets kunt beschadigen en dan lopen de kosten flink op.

@Waqqas Oke. Bedankt voor de info. Dan mag de monteur even komen voor dat klusje. 

Reputatie 7

Hoi @SvE ,

Wil je mij in dat geval mij een privébericht sturen (dat kan door op mijn naam te klikken) met je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer? Dan regel ik het meteen voor je! 

Reputatie 1

Hallo,

Ook bij mij valt al lange tijd de internetverbinding een regelmatig weg, wat vreselijk lastig is met het vele videovergaderen dat we in huis doen. Nu vond ik deze draad. Ik gebruik een Draytek Vigor icm Deco X60 mesh. Is het mogelijk de Vigor te wisselen voor bijv. de Zyxel?

Alvast bedankt,

Eric

Reageer