Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Onlangs heb ik een nieuwe Draytek Vigor 2132FVn gekregen omdat bij de oude regelmatig de verbinding wegviel, vaak zelfs dagelijks. Daarbij is ook de voeding vervangen.

Inmiddels is dit ook bij het nieuwe modem het geval. Het enige dat helpt is het modem uitzetten, 10 seconden wachten en weer aanzetten. Ik heb wel eens langere tijd gewacht, maar de verbinding is nooit spontaan teruggekomen.

Ik heb geen enkele instelling aan het modem gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.

Veel domotica (lampen, ring deurbel, etc) is afhankelijk van een werkende, solide verbinding. Als ik nu een paar dagen weg ga, dan weet ik zeker dat ik na verloop van tijd m’n huis niet meer kan bereiken online.

En met dat nieuwe tv platform (géén verbetering), kan ik gelijk weer opnieuw inloggen.

Ik denk er nu maar aan om een ouderwetse klokschakeling te plaatsen die iedere dag een paar keer een minuutje het modem van de stroom haalt.

Of is er een betere oplossing?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 28 July 2021, 16:28

Bekijk origineel

75 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @dveen 

Helpt een fabrieksreset of alleen werken met de Draytek?

Heb je glasvezel internet? Deco X60 rechtstreeks op de mediaconverter is dan ook een optie met VLAN 300 voor internet. Dan zou je ook een eigen mediaconverter moeten hebben of je wacht eerst op een mediaconverter en Zyxel vanuit T-Mobile.

Reputatie 1

Hallo @dveen 

Helpt een fabrieksreset of alleen werken met de Draytek?

Heb je glasvezel internet? Deco X60 rechtstreeks op de mediaconverter is dan ook een optie met VLAN 300 voor internet. Dan zou je ook een eigen mediaconverter moeten hebben of je wacht eerst op een mediaconverter en Zyxel vanuit T-Mobile.

Dank voor je reactie. Een fabrieksreset heeft totnogtoe niet geholpen. Alleen werken met de Draytek heb ik niet geprobeerd, vanwege staat in de kelder en dan heb ik geen wifi in huis. 

Ik heb glasvezel, maar de optie met Deco rechtstreeks op mediaconverter heb ik niet geprobeerd. Ik heb ook geen eigen mediaconverter. Dan wacht ik wel even (hoop ik) op T-mobile.

Reputatie 7
Badge +15

Indien je de Zyxel plus mediaconverter krijgt dan zou je eventueel een langere kabel vanaf de mediaconverter kunnen aanleggen naar een geschikte plek en daar alleen de Deco op aansluiten of alleen de Zyxel.

Reputatie 7

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Reputatie 1

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Hallo Lisa, dank voor je snelle en goede reactie. 

Reputatie 1

Hi @dveen, helemaal top dat jij dit topic hebt gevonden! Super om te zien hoe @Waqqas jou ook nog op weg wilt helpen. Omdat ik wil dat jij van een perfecte verbinding kunt genieten, heb ik gelijk een verzoek ingediend bij de technische dienst om het Draytek modem om te wisselen voor een Zyxel modem. Ik hoop dat jij met het Zyxel modem  meteen een verbetering opmerkt. Zodra mijn verzoek is verwerkt, kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Als ik verder nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten! 🎈

Hallo Lisa, dank voor je snelle en goede reactie. 

Ik heb inmiddels de bevestiging van de verzending al binnen!

Reputatie 7
Badge +15

@dveen 

De Draytek hoeft T-Mobile niet terug, deze mag je naar een recyclepunt brengen 😊

Reputatie 7

Heel graag gedaan @dveen! Helemaal super. Geniet nog van het mooie weer vandaag! 

Hallo, 

 

Ik heb al enkele jaren een Huawei HG659 modem.

 

Op zich is de wifi verbinding best goed/stabiel. 

Het bereik van de 5ghz netwerk valt wel een beetje tegen. 

 

De laatste tijd valt mij op dat ik steeds vaker weg vallende WiFi heb en dus de modem opnieuw moet opstarten.

Dit verhelpt het probleem, echter de laatste maanden moet ik dit soms wel 4x per week doen.…

Ook heeft mijn dochter met Apple producten vaker last dat ze geen wifi heeft. 

Zelfs als ik met Android geen problemen heb, krijgt zij geen wifi... 

 

Dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling?

 

Zijn hier dingen die te verbeteren zijn? 

Er zal ondertussen toch al wel weer vernieuwde /verbeterde apparatuur zijn wellicht? 

 

Mvg Frank 

Reputatie 7
Badge +14

Als je echt een goed wifi netwerk wilt thuis dan zou je aan een mesh netwerk moeten denken. Zeker 5g kent een korte range in een omgeving.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Snippie83 

Blijft de verbinding bedraad wel werken wanneer er geen WiFi is en heb je nog iets anders aan netwerkapparatuur verbonden achter de Huawei?

Wellicht kan je eens een fabrieksreset van de Huawei uitvoeren.

Reputatie 7

Hi @Snippie83, helemaal top dat je op dit topic bent uitgekomen en gelijk zulke goede tips van @eric en @Waqqas hebt gekregen! Ik hoor heel graag van je of jij na deze tips een verbetering opmerkt. Zo niet, dan ga ik voor je aan de slag om het Huawei modem te swappen voor een Zyxel. Ik wil namelijk dat jullie thuis probleemvrij zijn! 😊

Hoi @Lisa , ik heb ook nog een Draytek Vigor 2132fvn en kamp ook met een regelmatig (soms meerdere keren per dag) wegvallende verbinding, alleen een power cycle helpt dan (tot de volgende vastloper). Heb van alles geprobeerd en heb ook al twee keer contact gehad via de chat op de website over dit probleem (de eerste keer was er schijnbaar iets niet goed gegaan) en de gebruikelijke reset werd aangeraden maar dit helpt dus niet lang. 

Zou bij mij de Draytek ook geruild kunnen worden voor een Zyxel modem? Ik heb een zwaar vermoeden na het lezen van exact dezelfde klachten van andere mensen in dit topic dat de huidige modem het probleem is. Alvast bedankt 😊 !

 

 

Goedemorgen, 

Wij kampen met hetzelfde probleem. Wij hebben dezelfde Draytek modem en hebben een glasvezel verbinding. Indien het nog steeds mogelijk is zouden wij ook graag een wissel tegemoet zien.

Met vriendelijke groet,

Suzanne

Reputatie 7
Badge +4

Goedemorgen, Ik denk dat voor beide gevallen het wisselen van de Zyxel voor een goede oplossing zal zorgen. Ik hoop dat @Lisa deze meeneemt zoals ze een poosje geleden aangaf. 

Reputatie 7

Hi @T0mmy en @Suus87, jullie zitten hier helemaal op de juiste plek! Zojuist heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst, zodat het Draytek modem geswapt gaat worden naar een Zyxel @T0mmy. Zodra dit verzoek is verwerkt, dan kun je jouw bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat jij het hier weten - zodra het Zyxel modem up and running is - of jij hierna weer probleemvrij bent? Ik hoor het graag en laat het vooral weten als ik nog iets voor je kan betekenen! 🎈

Hi @Suus87, ook voor jou wilde ik gelijk aan de slag! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit meteen voor je fixen, zodat ook jij binnenkort van een nieuw modem kan gaan genieten! 😁

Reputatie 7

Hi @Suus87, top dat je mij meteen een privébericht hebt gestuurd! Voor de volledigheid laat ik het je hier ook nog weten: ook voor jou heb ik een verzoek ingediend om het Draytek te swappen naar een Zyxel. Laat je tegen de tijd dat het nieuwe modem is geïnstalleerd weten of jullie van de eerdere issues af zijn? Merci!

Goedemiddag T-Mobile,

Wij krijgen dezelfde problemen met de router Draytek Vigor 2132FVn. De router valt vaak uit bij de WiFI en LAN kabel. Ik heb naar oplossingen gezocht maar helaas is het niet opgelost. Wij hebben de router en TV-box sinds Vonafone 2015. Is het mogelijk om de router en tv box te vervangen met een nieuwere model?


Met vriendelijke groet,

Ron Mak

Reputatie 7

Hi @RonMak, top dat je dit hier aanstipt! Dit kan zeker en hier help ik je graag bij. Zojuist heb ik het verzoek om het modem te swappen naar een Zyxel T-50 ingediend bij onze technische dienst. De TV Box die kan ik zelf al voor je swappen en dit heb ik meteen geregeld. Deze bestelling kun je alvast volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/NEK58770-C005. Met deze nieuwe TV Box kun je ook van ons nieuwe tv-platform genieten. Ik deel dan ook graag de voorwaarden hiervan met je. 

Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan kan ik de migratie voor jou aanvragen zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is. Je zal vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als je hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag als de nieuwe TV Box is aangesloten! 😁

Hoi,

 

ook onze verbinding valt regelmatig helemaal weg. Help!

Reputatie 7

Hi @Ghiz87, heel goed dat je dit laat weten - want hier gaan we iets aan doen! Ik zie dat ook jij in bezit bent van een Draytek modem. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit modem te swappen naar een Zyxel modem. Laat jij het hier weten of de wegvallende verbinding verleden tijd is, zodra het nieuwe modem geïnstalleerd is? 🤞

Reputatie 1

Dit is inmiddels voor ons een bekend probleem geworden. In het begin 1x per maand de Draytek resetten, toen 1x per week, daarna 1x per dag en inmiddels moeten we meerdere keren per dag de Draytek Vigor 2132Fvn resetten. Is het mogelijk om in aanmerking te komen voor de aangeboden oplossing?? 

 

Mvg Arjo

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Spoortrommel, fijn dat je een berichtje post, dat is zeker te weten te regelen! Ik heb inmiddels een verzoek bij onze technische dienst in elkaar geflanst en ik verwacht dat je voor het eind van de week meer van ons hoort. Let er graag wel op dat er een monteur moet komen om de nodige extra apparatuur te installeren om het nieuwe modem werkzaak te krijgen. Ik weet zeker dat het nieuwe modem je goed zal bevallen! 😃

Reputatie 1

Hoi @Spoortrommel, fijn dat je een berichtje post, dat is zeker te weten te regelen! Ik heb inmiddels een verzoek bij onze technische dienst in elkaar geflanst en ik verwacht dat je voor het eind van de week meer van ons hoort. Let er graag wel op dat er een monteur moet komen om de nodige extra apparatuur te installeren om het nieuwe modem werkzaak te krijgen. Ik weet zeker dat het nieuwe modem je goed zal bevallen! 😃

Top! Dank je wel. 

Reputatie 7

Hi @Ghiz87, ik wil je graag laten weten dat ik zie dat mijn verzoek naar de technische dienst vandaag is goedgekeurd! Jouw apparatuur gaat dan ook omgewisseld worden, yay. Maak er een mooie week van!

Reageer