Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Onlangs heb ik een nieuwe Draytek Vigor 2132FVn gekregen omdat bij de oude regelmatig de verbinding wegviel, vaak zelfs dagelijks. Daarbij is ook de voeding vervangen.

Inmiddels is dit ook bij het nieuwe modem het geval. Het enige dat helpt is het modem uitzetten, 10 seconden wachten en weer aanzetten. Ik heb wel eens langere tijd gewacht, maar de verbinding is nooit spontaan teruggekomen.

Ik heb geen enkele instelling aan het modem gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.

Veel domotica (lampen, ring deurbel, etc) is afhankelijk van een werkende, solide verbinding. Als ik nu een paar dagen weg ga, dan weet ik zeker dat ik na verloop van tijd m’n huis niet meer kan bereiken online.

En met dat nieuwe tv platform (géén verbetering), kan ik gelijk weer opnieuw inloggen.

Ik denk er nu maar aan om een ouderwetse klokschakeling te plaatsen die iedere dag een paar keer een minuutje het modem van de stroom haalt.

Of is er een betere oplossing?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason 28 July 2021, 16:28

Bekijk origineel

54 reacties

Goedemiddag,

Ook bij mij valt de router meerdere keren per dag uit, omdat te verhelpen moet ik het altijd resetten.

is het mogelijk om deze ook om te ruilen ? 

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Azmat 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Azmat33, heel goed dat je dit aangeeft! Hier gaan we inderdaad iets aan doen. Zojuist heb ik bij onze technische dienst aangeklopt met het verzoek om het modem dat je nu hebt te swappen naar een Zyxel modem. Je hebt hier ook een bevestiging van gekregen per mail. Zodra dit verzoek is goedgekeurd, dan kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het weten of je met het nieuwe modem van deze problemen af bent? 😊

Sinds deze week heb ik, na jaren zonder enig issue, dezelfde problemen. Sinds afgelopen dinsdag heb al 3 keer met wegvallend internet gezeten en alleen uit- en aanzetten van de Draytek helpt. Ik zou ook graag een omruiling of andere passende oplossing krijgen. Thanks alvast! :)

Reputatie 7
Badge +6

@Boarder72 Ik ga ervoor zorgen dat er een nieuw Zyxel modem jouw kant op komt! Je dient ook weer opnieuw een afspraak te maken met Guidion voor de installatie, omdat dit type modem iets anders werkt qua aansluiting dan de Draytek. Hopelijk zijn de problemen hierna voor jou ook opgelost! 😀

Reageer