Beantwoord

Verbinding valt regelmatig weg, alleen aan/uit zetten helpt (Draytek Vigor 2132FVn)


  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Onlangs heb ik een nieuwe Draytek Vigor 2132FVn gekregen omdat bij de oude regelmatig de verbinding wegviel, vaak zelfs dagelijks. Daarbij is ook de voeding vervangen.

Inmiddels is dit ook bij het nieuwe modem het geval. Het enige dat helpt is het modem uitzetten, 10 seconden wachten en weer aanzetten. Ik heb wel eens langere tijd gewacht, maar de verbinding is nooit spontaan teruggekomen.

Ik heb geen enkele instelling aan het modem gewijzigd, dus daar kan het niet aan liggen.

Veel domotica (lampen, ring deurbel, etc) is afhankelijk van een werkende, solide verbinding. Als ik nu een paar dagen weg ga, dan weet ik zeker dat ik na verloop van tijd m’n huis niet meer kan bereiken online.

En met dat nieuwe tv platform (géén verbetering), kan ik gelijk weer opnieuw inloggen.

Ik denk er nu maar aan om een ouderwetse klokschakeling te plaatsen die iedere dag een paar keer een minuutje het modem van de stroom haalt.

Of is er een betere oplossing?

 

 

 

icon

Beste antwoord door Jason 28 July 2021, 16:28

Bekijk origineel

64 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Welkom @Kadoos op onze Community! Hopelijk heb je genoten van je tijd in het buitenland. Ik heb de modem swap meteen voor je in gang gezet. Er moet hiervoor wel een monteur langskomen om het te installeren, in verband met de Media Converter. Je ontvangt hier een bericht over. Voor nu een fijne dag gewenst.

Goede middag,

Voor het eerst op de community, ook ik heb problemen met de Draytec, helaas was dit toen ik in het buitenland was en had vervolgens geen verbinding meer met thuis. Vandaag moest ik weer resetten, zou fijn zijn als ik ook een Zyxel zou kunnen krijgen.

Groet Kadoos.

Reputatie 7
Badge +15

Goedemiddag @Arno Hoeflak, van harte welkom op de Community! 🙋‍♂️

Heb jij toevallig ook het Draytek modem thuis in gebruik? Zo ja, dan ruil ik deze met alle plezier om voor een Zyxel T50 + Media Converter. Zo heb je straks nergens meer last van. 

UPDATE: ik kan het inmiddels weer zelf inzien. Ik ruil de Draytek gelijk om! 😉 De Draytek mag straks, na aansluiting van de vervanging, bij het grofvuil gezet worden. Maak straks de afspraak met Guidion om de nieuwe glasvezelapparatuur te laten installeren. Alvast veel plezier toegewenst!

Goedendag,

Ik heb zoals meerdere gebruikers vaak problemen met zowel bedraad als draadloos internet. Smart TV en andere slimme apparaten werken instabiel. Internet pagina’s laden traag en de wifi printer verbind niet altijd. De PS5 laat regelmatig een zeer trage upload (bedraad) zien waardoor sommige games niet te spelen zijn. Meestal is het na een reset van het modem weer een tijdje goed.

M.v.g. Arno

De afspraak was ingepland voordat het modem geleverd was. Vandaar. Inmiddels nieuwe afspraak ingepland.

Reputatie 7
Badge +6

@deijko Huh waarom moest de eerste afspraak gecanceld worden? De afspraak kon gewoon ingepland worden voor de installatie van het modem. Ik heb nu een nieuwe werkorder ingelegd. Graag deze niet cancellen en inplannen voor een datum nadat het modem binnen is. Je ontvangt hier zo een sms/e-mail van met de afspraaktool. 

 

 

Beste Tommie,

kun je voor mij nog een werkorder aanmaken voor een monteur? De eerste afspraak moest gecancelled worden en Guidion vertelde me dat er nu eerst een nieuwe werkorder moet komen voor de installatie van het nieuwe modem. Alvast bedankt!

Top! Bedankt Tommie.

Reputatie 6
Badge +2

Hi @deijko,  ik wil dat je optimaal van een stabiel netwerk kunt genieten. Ik heb zojuist de swap in gang gezet. Er komt een nieuw modem jouw kant op! Voor nu wens ik je nog een fijne dag.

Hoi,

ook bij mij valt regelmatig de verbinding weg en is alleen te herstellen door de 11 jaar oude vigor 2132FVn even van de stroom te halen. Soms zelfs 2x per uur. Ook erg storend vanwege de smart-inrichting thuis die afhankelijk is van een stabiele WiFi.

Graag een swap! Alvast dank,

René

Reputatie 7
Badge +6

@Boarder72 Ik ga ervoor zorgen dat er een nieuw Zyxel modem jouw kant op komt! Je dient ook weer opnieuw een afspraak te maken met Guidion voor de installatie, omdat dit type modem iets anders werkt qua aansluiting dan de Draytek. Hopelijk zijn de problemen hierna voor jou ook opgelost! 😀

Sinds deze week heb ik, na jaren zonder enig issue, dezelfde problemen. Sinds afgelopen dinsdag heb al 3 keer met wegvallend internet gezeten en alleen uit- en aanzetten van de Draytek helpt. Ik zou ook graag een omruiling of andere passende oplossing krijgen. Thanks alvast! :)

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Azmat33, heel goed dat je dit aangeeft! Hier gaan we inderdaad iets aan doen. Zojuist heb ik bij onze technische dienst aangeklopt met het verzoek om het modem dat je nu hebt te swappen naar een Zyxel modem. Je hebt hier ook een bevestiging van gekregen per mail. Zodra dit verzoek is goedgekeurd, dan kun je de bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat je het weten of je met het nieuwe modem van deze problemen af bent? 😊

Goedemiddag,

Ook bij mij valt de router meerdere keren per dag uit, omdat te verhelpen moet ik het altijd resetten.

is het mogelijk om deze ook om te ruilen ? 

 

Met Vriendelijke Groet,

 

Azmat 

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ghiz87, ik wil je graag laten weten dat ik zie dat mijn verzoek naar de technische dienst vandaag is goedgekeurd! Jouw apparatuur gaat dan ook omgewisseld worden, yay. Maak er een mooie week van!

Hoi @Spoortrommel, fijn dat je een berichtje post, dat is zeker te weten te regelen! Ik heb inmiddels een verzoek bij onze technische dienst in elkaar geflanst en ik verwacht dat je voor het eind van de week meer van ons hoort. Let er graag wel op dat er een monteur moet komen om de nodige extra apparatuur te installeren om het nieuwe modem werkzaak te krijgen. Ik weet zeker dat het nieuwe modem je goed zal bevallen! 😃

Top! Dank je wel. 

Reputatie 7
Badge +2

Hoi @Spoortrommel, fijn dat je een berichtje post, dat is zeker te weten te regelen! Ik heb inmiddels een verzoek bij onze technische dienst in elkaar geflanst en ik verwacht dat je voor het eind van de week meer van ons hoort. Let er graag wel op dat er een monteur moet komen om de nodige extra apparatuur te installeren om het nieuwe modem werkzaak te krijgen. Ik weet zeker dat het nieuwe modem je goed zal bevallen! 😃

Dit is inmiddels voor ons een bekend probleem geworden. In het begin 1x per maand de Draytek resetten, toen 1x per week, daarna 1x per dag en inmiddels moeten we meerdere keren per dag de Draytek Vigor 2132Fvn resetten. Is het mogelijk om in aanmerking te komen voor de aangeboden oplossing?? 

 

Mvg Arjo

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Ghiz87, heel goed dat je dit laat weten - want hier gaan we iets aan doen! Ik zie dat ook jij in bezit bent van een Draytek modem. Zojuist heb ik dan ook een verzoek ingediend bij de technische dienst om dit modem te swappen naar een Zyxel modem. Laat jij het hier weten of de wegvallende verbinding verleden tijd is, zodra het nieuwe modem geïnstalleerd is? 🤞

Hoi,

 

ook onze verbinding valt regelmatig helemaal weg. Help!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @RonMak, top dat je dit hier aanstipt! Dit kan zeker en hier help ik je graag bij. Zojuist heb ik het verzoek om het modem te swappen naar een Zyxel T-50 ingediend bij onze technische dienst. De TV Box die kan ik zelf al voor je swappen en dit heb ik meteen geregeld. Deze bestelling kun je alvast volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen/NEK58770-C005. Met deze nieuwe TV Box kun je ook van ons nieuwe tv-platform genieten. Ik deel dan ook graag de voorwaarden hiervan met je. 

Als jij akkoord gaat met de onderstaande punten, dan kan ik de migratie voor jou aanvragen zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is. Je zal vanaf dat moment binnen twee weken van het nieuwe platform kunnen genieten. 

In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de tv geen HDMI-aansluiting heeft. Teletekst zul je niet meer kunnen bekijken na de migratie. 

Ook ontvang jij een e-mail en sms vlak voordat je wordt overgezet naar het nieuwe platform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra je bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Als je hier enthousiast over bent, dan hoor ik graag een akkoord van je. Vervolgens ga ik dan voor je aan de slag als de nieuwe TV Box is aangesloten! 😁

Goedemiddag T-Mobile,

Wij krijgen dezelfde problemen met de router Draytek Vigor 2132FVn. De router valt vaak uit bij de WiFI en LAN kabel. Ik heb naar oplossingen gezocht maar helaas is het niet opgelost. Wij hebben de router en TV-box sinds Vonafone 2015. Is het mogelijk om de router en tv box te vervangen met een nieuwere model?


Met vriendelijke groet,

Ron Mak

Reputatie 7
Badge +4

Hi @Suus87, top dat je mij meteen een privébericht hebt gestuurd! Voor de volledigheid laat ik het je hier ook nog weten: ook voor jou heb ik een verzoek ingediend om het Draytek te swappen naar een Zyxel. Laat je tegen de tijd dat het nieuwe modem is geïnstalleerd weten of jullie van de eerdere issues af zijn? Merci!

Reputatie 7
Badge +4

Hi @T0mmy en @Suus87, jullie zitten hier helemaal op de juiste plek! Zojuist heb ik een verzoek ingediend bij de technische dienst, zodat het Draytek modem geswapt gaat worden naar een Zyxel @T0mmy. Zodra dit verzoek is verwerkt, dan kun je jouw bestelling volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Laat jij het hier weten - zodra het Zyxel modem up and running is - of jij hierna weer probleemvrij bent? Ik hoor het graag en laat het vooral weten als ik nog iets voor je kan betekenen! 🎈

Hi @Suus87, ook voor jou wilde ik gelijk aan de slag! Aan de hand van jouw e-mailadres kom ik alleen niet op jouw abonnement uit. Zou je mij een privébericht kunnen sturen (door op mijn naam te klikken) met daarin je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN? Dan ga ik dit meteen voor je fixen, zodat ook jij binnenkort van een nieuw modem kan gaan genieten! 😁

Reputatie 7
Badge +11

Goedemorgen, Ik denk dat voor beide gevallen het wisselen van de Zyxel voor een goede oplossing zal zorgen. Ik hoop dat @Lisa deze meeneemt zoals ze een poosje geleden aangaf. 

Reageer