Beantwoord

Verbindingsproblemen op wifi 2595


Ik heb de hele dag het stappenplan uitgevoerd, maar ik krijg maar geen wifi connectie. Is er een storing?

icon

Beste antwoord door Cris-de-beste2024 26 May 2022, 20:21

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

24 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @dopesnkrz  Heb je Hier gekeken of er storing is?

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @dopesnkrz, we hebben op het moment geen algemene problemen met onze diensten. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat jij geen problemen ervaart. Check onze website om de meest voorkomende situaties op te lossen:  https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/internet-wifi/problemen - zoals Cristien hierboven al aangaf. Wil het daarmee niet lukken, laat het weten, dan ga ik kijken hoe we op afstand zo goed mogelijk kunnen helpen en eventueel waar nodig vervolgacties ondernemen.

Oké... het probleem is dat er geen internet en geen tv is. Via het stappenplan geeft hij aan dat er een kabel niet is aangesloten, maar alles is aangesloten. Mijn device connect wel met de wifi, maar omdat er geen internet is heeft die dus ook geen internet via wifi. Ik heb de box ook uitgezet en weer herstart, maar zonder resultaat. Sinds gisteren deed internet en tv het ineens niet meer. Daarvoor heb ik er nooit problemen mee ervaren.

Reputatie 7
Badge +16

Dat klinkt alsof de internetkabel tussen modem en TV Box niet of niet goed functioneert, maar dat zou niet verklaren waarom je dan tegelijkertijd geen verbinding met internet hebt thuis - dan werkt het precies andersom zoals je omschrijft inderdaad: geen internet, dus geen TV. Is er in het thuisnetwerk iets veranderd sinds gisteren? Heb je bijvoorbeeld een nieuw apparaat in de setup ertussen geplaatst? 

Ik zie momenteel geen enkele connectie met het modem; gebruik je de meegeleverde Zyxel?

 Dat is het rare... er is niks mee gebeurd. Van de ene op de andere dag deed alles het niet meer. De modem die we hebben is de eerste die is meegeleverd. Nooit vervangen. Denk ruim 5 jaar oud nu. Het is de Huawai HG659

Is er nog iemand die mij kan helpen of moet ik iemand bellen?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @dopesnkrz, ik help je dolgraag: denk dat jouw bericht van 27 mei tussen wal en schip beland is tijdens een updateronde - sorry daarvoor!

Zou je een foto van de voor- en achterkant van het modem kunnen maken en dan in dit topic plaatsen, alsjeblieft? Graag zodat ik alle lampjes aan de voorzijde kan zien en zodat aan de achterzijde de aansluitingen en poorten zichtbaar zijn.

Ik vermoed dat de Huawei simpelweg toe is aan vervanging en dat is slechts een kleine moeite natuurlijk, maar voordat we tot die actie overgaan, wil ik nog een paar laatste zaken uitsluiten. We gaan dit fixen voor je! 😊👍

Hi Jason,

Bedankt voor je respons, bij deze de foto's. Ik hoop dat je snel wat voor me kan betekenen, heb al een NBA game moeten missen die ik graag had willen zien 🥲

 

Bvd,

Sandra

 

Reputatie 7
Badge +16

Bedankt @dopesnkrz, dat helpt enorm! Ik vermoed dat de DSL-kabel defect is; dat zou ook verklaren waarom je geen verbinding tot stand kunt brengen. Uit voorzorg ruil ik het hele modem om voor het nieuwere Zyxel T-50 modem. Hier zal ook een nieuwe DSL-kabel bij zitten die je in de DSL-poort van het Zyxel modem kunt pluggen.

 

Ik doel in bovenstaande op deze kabel:

 

Binnen twee tot vijf dagen ontvang je het pakketje met de Zyxel. Mocht je hulp kunnen gebruiken bij aansluiten, check dan dit artikel en de video: Hoe installeer je T-Mobile voor thuis? | T-Mobile Community.

Veel succes en houd me op de hoogte, alsjeblieft! 

 

P.s. maak jij toevallig gebruik van een T-Mobile of Tele2 simkaart (prepaid of abonnement)? Zo ja, dan kan ik je ter overbrugging een voucher voor Unlimited Internet aanbieden. Dan kun je in ieder geval gedurende de komende zeven dagen onbeperkt online blijven via mobiele hotspot op pc en laptop. Ook hoef je deze bundel niet aan te vullen, dus je bent niet gelimiteerd tot slechts een aantal GB per dag.

Laat me alsjeblieft weten of ik dit in orde kan maken voor je, dan stuur ik je zo snel mogelijk een vouchercode toe!

Super bedankt Jason!

En ja ik heb een Tmobile abonnement en heb de afgelopen dagen ook unlimited dagkaart gekocht en zit nu op me gratis 2G aanvulling. Dus een voucher zou top zijn!

En ik hou je op de hoogte, maar alvast bedankt voor de top service 🥰😄

Reputatie 7
Badge +16

Heel graag gedaan! Helemaal top dat je een T-Mobile abonnement hebt, zo kun je in de tussengelegen periode toch nog onbeperkt online blijven met de voucher. Ik heb je meteen een privébericht gestuurd! 😄

Hi Jason, 

De nieuwe modem is aangsloten, maar hij geeft hetzelfde probleem. Ik vermoed dat er geen signaal komt uit de telefoonkabel/aansluiting uit de muur. Ik weet alleen niet hoe ik dit kan meten, denk dat daar een monteur voor langs zou moeten komen.

 

Reputatie 7

Hoi @dopesnkrz ,

Thanks voor je terugkoppeling! Balen om te horen dat het probleem nog niet is verholpen, maar daar kunnen we zeker aan meedenken. Ben je misschien in de mogelijkheid om een foto te maken van de aansluiting en hoe het modem daarop is aangesloten? Vaak is dit niet het originele aansluitpunt, waarop deze wel kan liggen in een meterkast bijvoorbeeld. Gaat het contactpunt in de muur ergens anders nog naar toe? Ik hoor het graag van je.

Ik kan geen aansluiting vinden in de meterkast, enigste telefoonaansluiting in huis.

Reputatie 7

Hi @dopesnkrz ,

Thanks voor de beeldende omschrijving! 😁 Om het plaatje helemaal compleet te hebben ben ik erg benieuwd of de aansluiting die aan de muur zit gevolgd kan worden naar de oorspronkelijke aansluiting. Is er een mogelijkheid om erachter te komen waar deze aansluiting naar toe leidt?

Ik heb geen idee hoe ik dat zou moeten checken.

Reputatie 7

@dopesnkrz ,

Als ik jouw verbinding meet, zien we geen problemen bij het aansluitpunt. Ik vermoed dat daarom het aansluitpunt wat jij laat, niet het originele aansluitpunt is. Het aansluitpunt wat wij daarom op de foto’s zien, lijkt te leiden naar een ander punt in de woning waarop de verbinding binnenkomt. Vaak zijn dit meterkasten of een kelder. Ik probeer na te lopen waar dit bij jou het geval kan zijn, mocht je het originele punt niet kunnen vinden, geen zorgen. 

Dit zijn de aansluitingen in de meterkast maar ik weet niet welk aansluitpunt het is. Misschien dat jij dat uit de foto kan opmaken?

 

Reputatie 7

Hoi @dopesnkrz,

Thanks voor je terugkoppeling en duidelijke foto! Omdat ook ik niet per direct wijzer wordt van de situatie op dit moment, laat ik graag een monteur mee kijken naar de situatie ter plekke. Ik heb daarop direct een monteur aangestuurd die ook de aansluitpunten met je na gaat lopen. Je zal zo snel mogelijk een SMS/e-mail ontvangen om digitaal een afspraak te maken. Ik weet zeker dat we met de aansturing van de monteur het probleem kunnen oplossen. Hulp is onderweg! Wil je ons laten weten hoe het is gegaan? 

Hooii, 

Is het misschien nogmaals mogelijk om een voucher te krijgen voor het mobiele internet gebruik? De monteur komt as donderdag.

 

Mvg, 

Sandra

Reputatie 7
Badge +14

@dopesnkrz Ik ga kijken of ik een moderator voor je kan opsporen.

Door Pinksterweekend zijn er veel mensen nu vrij

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de heads-up @CrisTien! 😃

Via een privébericht komt er een nieuwe vouchercode voor je aan @dopesnkrz! 😊

Update: gisteren is de monteur langs geweest en we hebben weer internet 😁

Nogmaals bedankt voor alle hulp en service die is verleend de afgelopen weken.

Reputatie 7
Badge +16

@dopesnkrz Dat is top om te lezen, eindelijk weer een stabiel draadloos netwerk! 😄👍

Geniet van de verbinding en mocht je ooit nog eens hulp kunnen gebruiken, dan houdt dit team zich aanbevolen.