Beantwoord

vorig topic gesloten, wifi traag + tv problemen

  • 3 November 2022
  • 24 reacties
  • 278 Bekeken

Reputatie 3

Ik ben door ziekte een tijdje van de radar verdwenen. Mijn problemen met internet leken ietsje minder te zijn. Maar de laatste weken neemt het weer toe. Blokjes in beeld bij wifiverbinding, wifi versterker doet het oranje lampje het niet meer van. Wat ik ook probeer, fabrieksreset, andere kabel, het oranje lampje in het midden doet het niet. 

@Lisa heeft me eerder geholpen, ik hoop dat ze dat nu weer wil doen. Ik ben niet zo goed in samenvatten maar ik had dus elke keer problemen met tv en internet en 4 monteurs hebben het niet kunnen oplossen. 

icon

Beste antwoord door Marcel MCi 6 November 2022, 09:45

Bekijk origineel

24 reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Mathilde29,

Ik begrijp dat je wifiversterker (T-mobile WAP ?) het niet meer doet?

Je geeft aan dat je een fabrieksreset hebt gedaan. Bedoel je daarmee de modem? Als de modem een fabrieksreset heeft gehad is de koppeling met de WAP ongedaan gemaakt en zal deze niet meer werken.

Je zal de WAP opnieuw moeten koppelen aan de modem. Daar zijn een paar mogelijkheden voor.

Zelf doe ik het met de MPro Mesh app. Reset voor de zekerheid eerst de wap even. (Met smal voorwerp het resetknopje 20 sec indrukken)

Installeer de MPro Mesh app. Login de app met de admin gegevens van het modem. (Zie gegeven op het kaartje) Voeg de wap toe en gebruik daarvoor de knop op de wap. (Koppeling via wps) Volg hiervoor de instructies in de app. Als de twee bovenste lampjes oranje gaan knipperen dan gaat hij contact zoeken met de modem. Dit lukt soms niet in één keer. Als contact is gemaakt zullen na enkele minuten alle drie de lampjes op de wap branden. De middelste groen of oranje afhankelijk van de afstand tot het modem.

De wap zou nu weer moeten werken volgens het "mesh principe" met dezelfde naam en wachtwoord als het modem.

Zie ook de handleiding genoemd in het antwoord van onderstaande topic:

WiFi plus

Mvg. Marcel

 

Reputatie 3

Hoi @Marcel MCi ,

 

Dank voor de tip. Helaas werkt het alsnog niet na meerdere pogingen. Hij zegt dat koppelen niet lukt en dat ik dan de extender dichterbij moet zetten. Dat gaat niet want die staat al naast het modem...…

Ik weet het even niet meer. 

De problemen begonnen overigens al voordat ik de fabriekreset deed. 

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, ik hoop dat het inmiddels weer een stuk beter met je gaat! ❤

Hartstikke goed dat je opnieuw aanklopt en fijn dat @Marcel MCi je alvast op weg heeft geholpen. Ik wil je hier ook met alle liefde verder bij helpen en ga graag weer op zoek naar een oplossing. Ik wil allereerst bij je checken of je geen problemen ervaart met de bekabelde verbinding. Kun je dat aangeven? Zelf zie ik (gelukkig) niks geks in jouw verbinding. Ik wil je vragen om enkele snelheidstesten uit te voeren, zodat we kunnen achterhalen waar het misgaat. Wat belangrijk is, is het volgende:

- Een speedtest is altijd een momentopname, daarom is het goed om er meerdere uit te voeren
- Als je gebruik maakt van een VPN verbinding, schakel deze dan eerst uit. Bij gebruik van een VPN gaat het signaal eerst naar de VPN server voor de speedtest, we meten dan niet de verbinding zelf.

De instructies zijn als volgt:
- Zorg dat je dichtbij het modem staat. 
- Open een browser op een mobiel apparaat en ga naar https://fast.com/. De speedtest begint direct bij het openen van de website. 
- Zodra de speedtest klaar is, verandert de tekstkleur van grijs naar zwart. Door te drukken op 'meer informatie weergeven', krijg je niet alleen de downloadsnelheid te zien maar ook de uploadsnelheid en andere informatie. 
- Maak een screenshot van de speedtest. 
- Wacht minimaal vijf minuten en voer de speedtest nogmaals uit, op dezelfde afstand van het modem. Je doet dit door de browser te verversen. Maak een screenshot van de speedtest - Wacht minimaal vijf minuten en ga dan naar de plek in huis waar je problemen met de wifi ervaart. Ververs de browser om een nieuwe speedtest te starten en maak ook hiervan een screenshot. 

Kun je hiermee uit de voeten? Vervolgens ga ik weer verder voor je aan de slag, want ik wil dat je weer probleemvrij bent! 

Reputatie 3

@Lisa dankje, gaat nog niet helemaal als gewenst maar we doen ons best. 

Ik weet niet of ik al gezegd had dat er weer opnames zijn met storingen erin? Beeld vervormt, niet fijn om naar te kijken. Ik weet alleen niet of dat via wifi of iets anders gaat. 

Ik zal morgen de speedtest uitvoeren. 

Reputatie 3

@Lisa ik heb vlakbij het modem 2x speedtest gedaan (afstand ongeveer 15 cm) en boven waar ik de meeste problemen ervaar. Beide tests scoren met mijn beperkte kennis niet heel erg hoog. De bovenste 2 screenshots zijn van de bovenverdieping, de onderste 2 zijn van vlakbij het modem.

Daarnaast doet de wifi extender het dus niet, die heeft het wel een tijdje gedaan. De tips van Marcel hebben niet geholpen het probleem op te lossen. 

 

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, dankjewel voor jouw terugkoppeling! Ik hoop dat het elke dag een stukje beter met je gaat. Super dat je de speedtests kon uitvoeren. Ik heb zojuist een nieuwe wifipunt jouw kant op gestuurd, zodat je deze om kunt wisselen met jouw huidige wifipunt en kunt testen of alles hierna weer zonder problemen werkt. Ik vermoed namelijk dat dat de boosdoener is. De bestelling van het wifipunt kun je volgen in je My T-Mobile Thuis omgeving: https://thuismy.t-mobile.nl/bestellingen. Houd je ons hier op de hoogte, zodra deze up and running is? 

Wat betreft de opnames, daar wil ik ook heel snel iets aan doen. Hiervoor wil ik een verzoek inschieten bij onze technische dienst. Kun je hiervoor nog de volgende informatie aangeven?

  • Welke programma's had je opgenomen en wanneer heb je deze opnames gemaakt?
  • Ervaar je dit issue ook op andere apparaten? 
  • Wanneer heb je deze opnames bekeken (datum en tijdstip)? 
  • Heb je toevallig zelf al iets geprobeerd om dit op te lossen? 
  • Zie je ook een foutmelding of enkel beeld dat vervormt? 
  • Kijk je deze opnames als ze op dat moment nog live bezig zijn op tv?

Het zou super zijn als je hierop terug kunt komen, thanks! 😊

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

 

Ik heb helaas corona op weten te lopen dus het antwoorden duurt langer dan ik had gehoopt. 

- de opnames zijn dagelijkse opnames van the daily show op comedy central vanaf 26 oktober. Ik kan op dit moment de precieze storingsmomenten niet zien. Maar ik weet wel dat ik het gezien heb, beeld dat ineens stilstaat en dan blokkerig verdergaat en dan weer even ok. Als dat een beetje duidelijk is. 

Het komt zowel op mijn vaste tv als op de smartphone voor. 

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet exact meer weet wanneer ik het gekeken heb, denk ergens vorige week. Sorry. 

Er kwam voor zover ik gezien heb geen foutmelding in beeld. Ik kijk niet live maar pas achteraf. 

 

Wat betreft de wifi extender: thanks, hij heeft het wel een tijdje gedaan maar nu dus niet meer. Ik heb al wel een mailtje gehad dat de nieuwe onderweg is. Kan ik wachten tot deze er is voor ik de oude terugstuur?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Mathilde29, heel veel sterkte met jouw herstel!

Zou je een aantal speedtests kunnen uitvoeren op een laptop of desktop computer? Speedtests op smartphones en televisies geven geen reëel beeld van de situatie jammer genoeg. 

Je kunt zeker wachten met retourneren van het vorige wifipunt todat de nieuwe bezorgd is, alvast bedankt voor het retourneren!

 

Reputatie 3

Hoi @Jason 

Ik geb wel een laptop. Zal morgen de speedtests doen, vandaag nog teveel last van corona helaas. 

Ik wacht af tot ik de nieuwe heb voor ik de oude terugstuur

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, ik hoop dat je heel snel corona-vrij bent! 🍀 En je hoeft je zeker niet te verontschuldigen. Antwoord vooral wanneer jij daar zelf aan toekomt. 

Zojuist heb ik voor de opnames een verzoek ingeschoten bij onze technische dienst. Hier heb je net ook een e-mail van gekregen ter bevestiging. Als je nog andere concrete voorbeelden tegenkomt, speelt die dan vooral naar mij door. Dan zet ik die ook door naar de technische dienst. Meld het ook vooral als je ziet dat dit probleem verleden tijd is. Ik houd het onderzoek in ieder geval goed in de gaten de komende dagen. 

Daarnaast zie ik dat het wifipunt vandaag bij jou is binnengekomen, yay. Is het al gelukt om deze te installeren? Zo niet, neem vooral je tijd. Maar als je ‘m hebt geïnstalleerd, dan hoor ik heel graag van je of je hiermee een verbetering opmerkt. Fingers crossed! 

Reputatie 3

Hoi @Lisa ,

Dankje, dat scheelt wel wat in zorgen maken. Dank ook voor het doorgeven, ik heb de mail gezien inderdaad. Ik heb alleen nog maar beneden de speedtest voor elkaar gekregen, ga proberen vanavond boven te meten. Maar ik zal alvast toevoegen wat ik hier beneden vlakbij het modem en gewoon in de woonkamer zelf gemeten heb:

 

De 86 en 60 zijn vlakbij het modem, de 47 en 81 zijn van de woonkamer. Ik ga nog boven meten. En daarna nog een keer zodra ik het wifipunt geïnstalleerd heb om te zien of er dan verschil in zit.

Reputatie 7

Hi @Mathilde29, die metingen zien er al prachtig uit. Mocht het boven toch wat minder zijn qua snelheid, dan is de positie van de wifi-versterker belangrijk. Kies een plaats waar de wifi nog prima is, maar wel halverwege de locatie van de bovenverdieping. Dan overbrugt de wifi-versterker de langere afstand. Direct naast het modem of in de slaapkamer op de bovenverdieping heeft geen zin. Ik hoop dat je zo snel weer goede snelheden haalt op de bovenverdieping. 

 

Slotvraag nog: de TV Box die problemen geeft, staat die op de bovenverdieping? En hoe is deze TV Box aangesloten op het modem? Als dit draadloos is, dan kan dit kwaliteitsverlies geven. De TV Box dient altijd bekabeld aangesloten te zijn op het modem om haarscherp en stabiel beeld te geven. 

Reputatie 3

Hoi @Sander ,

 

Ik zie het bericht nu pas, sorry. 

Ik heb boven de onderstaande metingen gedaan. Dit is zonder wifi versterker. Het is gelukt de wifi versterker te installeren. Hij staat net onder de trap, halverwege de trap gaat fysiek niet. Morgen wil ik weer boven meten om te kijken hoe het dan is. 

Wat betreft de TVbox: voor zover ik kan zien is deze bekabeld aangesloten. Via de muur met kabels die door de muur naar het modem lopen. Toch kreeg ik vanavond rond 22.29 bij het kijken naar Beau op RTL4 weer een hele korte storing. Hetzelfde als eerder: beeld lijkt heel kort even stil te staan met bewegende gekleurde blokjes. Gisteren was het ook zo bij de WK wedstrijden op NPO1 maar daar viel op een gegeven moment ook het commentaar weg dus dat heb ik toegeschreven aan de verbinding met Qatar. Alleen RTL4 zou via een bekabelde verbinding volgens mij geen storing moeten geven. Zeker omdat het niet 1 keer is maar dus al sinds ik klant ben bij T Mobile. Ik weet ook niet meer wat het zou kunnen zijn aangezien zowat alles geprobeerd en onderzocht is. Maar het blijft vervelend. 

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Hoi @Mathilde29, dank voor de update! Als ik de TV stream bekijk ziet deze er top uit, ik kan zelf geen onderbrekingen vinden. Op 22 november was de stream 99%, dat is extreem hoog! Ik zie dat er een onderzoek openstaat naar de beeldkwaliteit van opnames in de Cloud, gaat die RTL4 verstoring om Live TV, of zijn dit ook opnames? Problemen zijn er via Live TV namelijk echt niet te vinden. Als de mogelijkheid er is, test de TV Box dan eens in een andere LAN port op het modem. Deze zit momenteel op LAN1 aangesloten, je kan iedere beschikbare port testen. De uitkomst van het lopende onderzoek hoor je zodra er nieuwe informatie is!

Reputatie 3

Hoi @Cheyenne 

Ik weet helaas niet meer zeker of het Live TV was. Ik dacht van wel maar durf dat niet te zweren. De opnames zijn fout gegaan op Comedy Central. 

Inmiddels heb ik een nieuwe TV Box opgestuurd gekregen, daarover heb ik wel een mail gehad maar er staat alleen dat de apparatuur stuk is en niet meer te repareren is. Ik zal deze morgen installeren en dan de oude weer terugsturen. 

Reputatie 7
Badge +5

Dag @Mathilde29, dit is inderdaad de uitkomst van het onderzoek. Goed dat we de TV Box vervangen! Laat mij weten hoe de nieuwe TV Box zijn werk doet en dankjewel voor het retourneren van de oude box. Hoe het retourneren precies werkt leggen we je uit in dit topic. Alvast bedankt!

Reputatie 3

Hoi @Cheyenne ,

 

Het leek eventjes goed te gaan met de nieuwe tvbox

 Helaas heb ik alweer een aantal keer kleine storingen gehad. Met name bij het cloud opnemen die ik dan terugkijk via het nieuwe tvkastje. Vandaag had ik bijvoorbeeld een tijdje blokkerig beeld met raar computergeluid, beetje chipmunk achtig, op de achtergrond. Gelukkig was er wel ondertiteling bij, het gaat om Monk op Paramount Network, aflevering Monk and the Girl who cried wolf. Opgenomen vandaag en gekeken rond 20.10 uur. Het kijkt op zijn zachtst gezegd niet echt fijn..…

Ik baal ervan want de problemen met de tv kunnen niet verklaard worden door het wifisignaal. En ik zou zo graag willen weten wat het probleem is, ik hoor meestal dat het niks is terwijl ik wel degelijk problemen ervaar. En die komen ook steeds terug, ik had zo gehoopt dat het eindelijk over zou zijn. Vooral ook omdat het qua gezondheid niet goed met me gaat, tv en internet zijn belangrijk voor me. Dat het elke keer ministoringen geeft zorgt voor extra stress. Het lijken misschien maar kleine storingen maar ik neem aan dat het toch niet helemaal normaal is. Vooral de opname van vandaag waar het niet na een paar seconden voorbij is. 

Ik plak hieronder ook even de andere keren dat ik (kleine) storingen gemerkt heb:

17 december terugkijken mcdonald en dodds, bbc first. Via TVkastje. Beeld werd half geblokt door strepen die na paar seconden weer weg waren.

Victor Mids oudejaars special. 19.59 grijs beeld van 1 of 2 seconden. Via tvkastje. Datum vergeten op te schrijven maar zal op of rond 31 december geweest zijn.

14 januari: Opname Monk rond minuut 12 of 13 beeld verspringt aantal keer (lijkt even stil te staan en dan weer door te gaan). Gekeken via Cloud opnemen via tvkastje.

Vr 27 januari 00.08, NOS Studio Sport. Begin gemist ingeschakeld, via tvkastje. Beeld bleef even stilstaan, daarna viel geluid halve minuut weg terwijl het beeld doorging. Ineens sprong het geluid weer gewoon terug. 00.27 ook weer seconde of 3 wegvallend geluid..

 

Ik hoop dat er een logische verklaring voor te vinden is. Het tvkastje is al een aantal keren vernieuwd dus ik neem aan dat het daar niet aan ligt, eerder iets met signaal doorgeven

 

 

Reputatie 7
Badge +5

Dank voor het doorgeven @Mathilde29! Ik snap dat je in jouw situatie zorgeloos van het TV signaal wilt genieten. Ik heb je verbinding onder de loep genomen, maar aan de verbinding is niets geks te zien. Dit betekent niet dat jij nergens last van hebt, wel is het goed om te weten dat het signaal er aan deze kant goed uitziet, zowel de verbinding vanaf de wijkcentrale en in jouw huis. Wat ik toch zou willen proberen is dat je eens de UTP kabel tussen de TV Box en het modem vervangt, is dit mogelijk om te testen? Mocht je zelf geen andere UTP kabel hebben liggen, kan ik deze naar je toesturen. Ook kun je testen om de TV Box met een andere LAN poort van het modem te verbinden. Momenteel zit de TV Box in LAN1, je kunt alle andere drie LAN poorten testen.

Ik hoor graag hoe dit uitpakt. Merk je geen verschil dan wil ik het graag verder onderzoeken en ben ik benieuwd of je helemaal geen problemen ervaart wanneer je Live TV kijkt, ik zie deze voorbeelden namelijk niet terug in de lijst. Gaat het inderdaad echt alleen om opnames en Terug Kijken? Dankjewel voor de moeite!

Reputatie 3

Hoi @Cheyenne ,

 

Dank voor je reactie. Een kennis van mij dacht dat er misschien een mismatch zit tussen mijn (meer dan 10 jaar oude) platte tv en de moderne techniek. Geen idee of dat zou kunnen.

Ik denk dat ik ergens nog een UTP kabel heb liggen, dat is zo'n hele lange grijze maar kan ik zeker uitproberen. 

Ik kijk momenteel niet vaak live TV maar in het verleden ging het daar ook mis. Dan zou ik vaker live TV moeten kijken om het te testen. 

Ik wilde straks opname van Monk and the game show terugkijken die ik vanmiddag had opgenomen maar het bleek Monk and the girl who cried wolf te zijn, wat gisteren al uitgezonden en opgenomen was. Geen idee waar dat dan door komt, of dat de zender (Paramount) per ongeluk de verkeerde uitzending heeft ingestart of dat er een miscommunicatie is met de opnames? 

Zodra ik de UTP kabel gevonden en getest heb laat ik het weten!

Reputatie 3

Hoi @Cheyenne

Ik heb vorige week of de week ervoor (kan me de datum niet precies herinneren) een andere, nog niet eerder gebruikte, utp-kabel aangesloten. Het leek even goed te gaan, geen storingen meer waargenomen. Vandaag echter weer iets nieuws: opname (cloud) mislukt, geen idee waarom. Het is zowel via het tvkastje als in de app. Het gaat om Monk, seizoen 4, aflevering 3 van vanmiddag.  

Ik kan nog proberen om een andere LANpoort aan te sluiten. Want er lijkt ergens nog steeds iets niet goed te gaan met het TVsignaal. 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Mathilde29, ik had gehoopt dat een andere kabel het euvel zou verhelpen. Zou je mij iets meer informatie kunnen geven?

  •  Werkt opnemen van een ander programma op een andere zender wel?
  • Kan een ander programma op dezelfde zender wel opgenomen worden?
  • Is het geheugen vol?

Hoor graag van je terug!

Reputatie 3

Hoi @Tommie 

Had ik ook gehoopt! Soms denk ik dat mijn huis behekst is want het lukt al 1,5 jaar niet om de storingen te verhelpen 🙈

Ik neem op dit moment niet echt programma's op dezelfde zender op, kan ik wel gaan uitproberen. 

Andere programma’s op andere zenders hebben in het verleden wel problemen gegeven, tot nog toe gelukkig niet. Maar dat kan morgen ineens weer anders zijn.. 

Ik heb in principe nog genoeg opname ruimte, wisselt tussen de 50 en 60 uur ongeveer wat over is. 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mathilde29, zou je mijn vorige punten kunnen uittesten? Hoe meer informatie ik heb, hoe makkelijker we het euvel kunnen opsporen. Alvast bedankt voor de moeite, hoor graag van je terug. 

Reputatie 3

Hoi @Tommie 

Op BBC First, Comedy Central en NPO1 gaat het volgens mij meestal goed met de opnames. Ik zal nog eens wat andere zenders uitproberen. En op Paramount waar ik Monk opneem ook wat andere programma's opnemen. 

Het gekke is dat ik nog niet lang geleden een nieuw tvkastje heb gekregen dus daar zou het probleem niet moeten liggen lijkt me.…

Ik laat weer wat weten als ik wat meer opnames heb

Reageer