Beantwoord

VPN thuiswerken functioneert niet meer


Beste,

 

Ik heb een thuis gebruiker welke tot op heden prima kon functioneren met zijn VPN verbinding naar zijn werkgever's gebruikersomgeving.

Afgelopen week heeft uit het niets de verbinding de geest gegeven en valt deze ook niet meer te herstellen tenzij er een hotspot verbinding wordt gebruikt i.p.v. de wifi verbinding met de Zyxel router.

Volgens meerdere topic zou VPN al langer een probleem zijn en worden deze vanaf heden invidivueel opgepakt opdat grotendeels gepatched zou zijn. Hierom vraag ik graag uw hulp bij deze indiviuele kwestie om een oplossing te vinden opdat hij klant is bij jullie.

Alvast dank voor het meedenken.


Mvg,

Alex

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 13 May 2021, 12:39

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7

Hi @ServiceAtHome

 

Ik loop de verbinding graag na! Zou je mij zijn postcode en huisnummer willen doorsturen in een privebericht aan mij (klik op mijn naam). Ook hoor ik graag met welke vpn/netwerk server er verbinding gezocht wordt, dan kan ik dat ook onderzoeken.

Hi @ServiceAtHome

 

Ik loop de verbinding graag na! Zou je mij zijn postcode en huisnummer willen doorsturen in een privebericht aan mij (klik op mijn naam). Ook hoor ik graag met welke vpn/netwerk server er verbinding gezocht wordt, dan kan ik dat ook onderzoeken.

Beste Sander,

Super om te horen! Ik zal morgen de gebruiker contacteren om even na te vragen wat zijn/haar gegevens zijn. Tevens zal ik daar bijgevoegd informatie geven over de gebruikte VPN methode en dergelijke.

Alvast hartelijk dank voor de tijd.

Mvg, Alex

Reputatie 2

Hier precies hetzelfde en nu al bijna 2 weken. Het is vorige week gemeld, maar nog geen enkele update ontvangen hoe ver het staat. Ik kreeg een bericht dat @Sander nu de contactpersoon zou zijn en dat de gevraagde gegevens naar hem zijn doorgestuurd, maar tot nu toe blijft het stil. Begrijp totaal niet waarom ik sinds mijn thuis-abonnement geen enkel probleem had met VPN en dat er nu ineens iets is wat niet op te lossen valt blijkbaar. i.v.m. thuiswerken is juist deVPN-verbinding erg belangrijk. 

herstart je modem is. Ik heb regelmatig naar 3-4 dagen dat heel veel dingen niet meer werken en eerst modem moet herstarten

Reputatie 2

herstart je modem is. Ik heb regelmatig naar 3-4 dagen dat heel veel dingen niet meer werken en eerst modem moet herstarten

Bedankt voor je antwoord, maar dat is het probleem niet. Onze netwerkbeheerder is een hele middag bij ons thuis geweest en alles onderzocht/geprobeerd. Het ligt wel degelijk bij T-Mobile en niet aan de modem. Die is inmiddels wel 20x herstart. Het is een bekend probleem bij hun, want heel veel mensen hebben er last van. We hebben vorige week al telefonisch contact gehad. Maar het schiet maar niet op. Om moedeloos van te worden als je niet normaal kunt werken maar met allerlei omwegen moet proberen je werk naar de zaak te krijgen. En n og moedelozer wordt je van het feit dat ze je niet op de hoogte houden. Nog even geduld en anders maar uitkijken naar een andere provider waar je wel normaal kunt werken.

Ook hier problemen met de VPN en al bijna een volle week.

Bij mijn werkgever ben ik één van twee die T-Mobile thuis heeft en alleen wij hebben problemen.

 

Alles draait hier privé ook als een zonnetje behalve de VPN van de werkgever. Switchen naar een hotspot, ook van T-Mobile trouwens, verhelpt het probleem meteen. Bekabeld werken helpt helaas niet.

 

Software die mijn werkgever gebruikt heet Check Point Mobile. Op dit moment heeft IT en een externe al naar dit probleem gekeken en allen komen tot de conclusie dat het probleem bij T-Mobile thuis ligt. Ik ben IT technisch misschien niet heel bekwaam maar het lijkt alsof het te druk op de verbinding is en/of geknepen wordt.

 

Het zou heel fijn zijn als er meer aandacht voor mijn en de bovenstaande problemen komt.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, er is vannacht een wijziging toegepast en die is succesvol uitgevoerd. De eerste resultaten zijn positief. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten dat dit geholpen heeft?

Goedemorgen all, er is vannacht een wijziging toegepast en die is succesvol uitgevoerd. De eerste resultaten zijn positief. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten dat dit geholpen heeft?

Beste Jason,

Helaas zijn er nog altijd veel gebruikers die problemen ervaren. Kunnen wij ervan uitgaan dat dit op termijn zichtbaar wordt of had het al meteen zichtbaar moeten zijn?

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +16

@ServiceAtHome We merken inderdaad dat nog lang niet iedereen dezelfde verbetering opmerkt. Aan ons de taak om hier nu consequent mee om te gaan en het snel opnieuw te proberen. Bedankt voor je melding!

Reputatie 7
Badge +16

Op dit moment zijn onze testers aan het onderzoeken wat wel en niet werkt. Ze houden ons regelmatig op de hoogte: wij zullen op onze beurt zo snel mogelijk updates brengen. Er lijkt nu wel echt schot in de zaak te komen - dat mag natuurlijk ook wel na zo lang. Persoonlijk heb ik het idee dat dit op zeer korte termijn echt volledig opgelost wordt. Pin me er niet op vast, maar het werk dat Boris en collega’s hiervoor afgeleverd hebben, heeft een aanzienlijke bijdrage geleverd aan het onderzoek. Zoals al gezegd is, is jullie eigen bijdrage hierin veruit het meest belangrijk, wordt extreem gewaardeerd!

Op dit moment zijn onze testers aan het onderzoeken wat wel en niet werkt. Ze houden ons regelmatig op de hoogte: wij zullen op onze beurt zo snel mogelijk updates brengen. Er lijkt nu wel echt schot in de zaak te komen - dat mag natuurlijk ook wel na zo lang. Persoonlijk heb ik het idee dat dit op zeer korte termijn echt volledig opgelost wordt. Pin me er niet op vast, maar het werk dat Boris en collega’s hiervoor afgeleverd hebben, heeft een aanzienlijke bijdrage geleverd aan het onderzoek. Zoals al gezegd is, is jullie eigen bijdrage hierin veruit het meest belangrijk, wordt extreem gewaardeerd!

Ik merk en zie dat er schot in de zaak ontstaat en geloof jullie zeker op je woord dat er hard wordt gewerkt aan de oplossing. Bedankt voor de continue feedback over de vooruitgang en zien graag het eind resultaat tegemoet.

 

Vooralsnog een prettig weekend gewenst, en graag tot hoors!

Goedemorgen all, er is vannacht een wijziging toegepast en die is succesvol uitgevoerd. De eerste resultaten zijn positief. Kunnen jullie bevestigen of ontkrachten dat dit geholpen heeft?

 

Jason, dank voor je bericht.
Vandaag thuisgewerkt en dat ging zonder problemen.

 

Ik wil graag positief zijn en jullie dan ook danken voor de oplossing.

Omdat de oplossing wel erg lang op zich liet wachten(3 weken) wil ik dit bij deze nog even expliciet melden. Hopelijk kan dit in de toekomst voorkomen worden.

 

Reputatie 7
Badge +16

Hi all,

Omdat we een lang weekend in gaan geven we jullie graag een update over waar we concreet mee bezig zijn:

  • Dit issue heeft nog steeds de hoogste prioriteit bij onze netwerkpartners en zijn dagelijks met ze in contact om de problemen zo snel mogelijk te verhelpen.
  • We gaan aanpassingen verrichten aan het netwerk, hier wordt op dit moment een datum voor ingepland.
  • We zijn in contact met een derde partij die een groot internetknooppunt beheert om te onderzoeken of er mogelijk iets mis gaat met de communicatie tussen de delen van het netwerk.

De change die voor vannacht gepland stond is verschoven naar morgennacht. De aanleiding voor deze change was echter niet de VPN issues maar is al een aantal weken eerder vanuit de netwerkmonitoring opgemerkt. Of deze change van invloed is op de problemen met de VPN is dus niet zeker. Mocht dit wel zo zijn dan horen we het uiteraard graag.

Link naar hoofdtopic: 

 

Hi, I have the same internet problem. My VPN does not works when I use T Mobile and works with any other internet.

I am unable to reach to the VPN IP from router.

 

C:\WINDOWS\system32>tracert vpn.anywhere.cargill.com

Tracing route to vpn.anywhere.cargill.com [212.161.9.46]
over a maximum of 30 hops:

  1     4 ms     2 ms     1 ms  home [192.168.1.1]
  2    13 ms     6 ms     6 ms  1-112-21-31.ftth.glasoperator.nl [31.21.112.1]
  3     *        *        *     Request timed out.
  4  ^C

Reageer