Beantwoord

VPN werkt niet meer


Sinds ongeveer een maand kan ik niet meer via WIFI met de VPN op werk verbinden. Voorheen ging dit prima en met mijn telefoon als hotspot lukt het nog steeds. 

 

Hopelijk kunnen jullie helpen?
Matthijs

icon

Beste antwoord door Brian 20 May 2021, 10:00

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7

Hey @matthijs789321 We hebben hier meer meldingen over ontvangen en inmiddels loopt er een verzameltopic over, die is hier te vinden. Excuses voor het ongemak, we werken er met volle kracht aan om het zo snel mogelijk op te lossen.

Reputatie 1

Verzameltopic is beveiligd, kom er in iig niet bij? Anyway:

 

Sinds maandag 6 maart 2023  werkt VPN (standaard windows VPN PPTP verbinding) niet meer.

Fabrieksreset van de Draytek gaf soelaas voor slechts 1 minuut, daarna weer hetzelfde resultaat. 

Laptop is verbonden via Wifi met de router (geen UTP aansluiting op laptop, dus bekabeld kan niet getest worden). Bij de McDonalds Wifi geprobeerd en daar functioneert VPN wel zonder problemen.

Welke informatie hebben jullie van mij nodig om dit probleem snel op te lossen? Gebruik de VPN namelijk om in te loggen bij mijn werk.

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @Paul_Waalwijk, ik heb onder je andere reactie op het andere topic gereageerd! 

Dag @Tommie van Odido ik heb dezelfde vraag. Sinds vorige week glasvezel van Odido en mijn man komt niet op de VPN van zijn werk, ‘because the remote server is not respondig’. Ik zie wel wat oude posts met links naar een groot topic, maar die link loopt dood. Kun je me helpen hoe/waar de oplossing te vinden?

 

dank en groet,

Lene

Reputatie 7
Badge +9

Hey @leneidee, welkom op onze Community!

Zou je het modem een factory reset willen geven? Dit doe je zo: 

1. Druk met een tandenstoker of paperclip de factory reset in (boven de powerknop aan de linkerkant van de achterkant). Houd deze ingedrukt totdat alle lampjes, behalve het powerlampje, uitgaan.
2. Laat de factory reset na tien seconden weer los. Alle instellingen van het modem zijn nu hersteld naar de fabriekswaarden.
3. Check of het modem weer verbinding heeft, dit kan drie minuten duren. Op de sticker op het modem staan de username en het wachtwoord waarmee je kunt inloggen op het modem. 

Lukt het nu wel weer om verbinding te krijgen met je VPN?

Dag Tommie, dank! Gisteravond is het gelukt de vpn verbonden te krijgen na reset :-). Maar… vanochtend had ik een e-mail dat vannacht internet eruit lag 5300/1.22130965. Ons netwerk had vanochtend ineens een andere naam, een die de installateur had proberen in te geven maar die na de reset niet meer in gebruik was. Daarnaast ligt nu internet eruit, lijkt of het niet goed binnenkomt op huwawei kastje, die geeft rood lampje. Wij hebben thuis geen bereik met Vodafone 5G dus hotspot biedt geen soelaas. Beste maar de helpdesk bellen?

groet

Lene 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @leneidee, gelukkig werkt de VPN wel weer, maar dit ziet er niet heel goed uit verder. Zou je je klantnummer willen toevoegen aan je profiel? Deze is te vinden in Mijn Odido (in een webbrowser) → Klik op Abonnementen →  Klik op pijltje omlaag bij Klant sinds →  Klantnummer: ABC12345. Dan kijk ik met je mee!

Dank, Tommie. Ik had al even gebeld en er is net een monteur geweest die het gemaakt heeft. Ik zal de VPN maandag weer even testen.

 

Fijne dag en groet,

Lene

Dag @Tommie van Odido kun je toch nog even met me meekijken? Ik heb mijn klantnummer  toegevoegd aan mijn account. De monteur heeft het glasvezel hersteld maar boven in huis gebeurt er iets raars.

Ik heb in de meterkast de Zykel aangesloten en op begane grond zie ik het wifi netwerk TMNL-8B57C3, dit is ook het netwerk zoals het in de routerinstellingen staat (als ik inlog op mijn odido zakelijk internet en in de router ga).

Op de 3 verdiepingen erboven heb ik bedraad zo’n wifi punt van jullie hangen, deze deden het vorige week op zelfde netwerk TMNL-8B57C3. Nu echter, zie ik op deze 3 verdiepingen enkel het netwerk Benbril 9. Deze heeft hetzelfde wachtwoord en is wel snel ed. Welk netwerk is dit? Is dit het 4G back up netwerk?

De monteur heeft ergens deze naam voor netwerk ingegeven de eerste keer, maar ik weet niet waar. Hoe kan ik de wifi punten in huis weer op het routernetwerk krijgen? Ik heb al een reset gedaan van de router en wifipunten van de stroom gehaal en er weer op. De tv verbinden met TMNL-8B57C3 lukt niet, wel met Benbril 9.

Heel fijn als je kunt helpen met dit,

Dank en groet,

Lene

Ps. Samsung the frame op eerste verdieping krijg ik werkend met Benbril 9, Samsung op derde verdieping niet, deze deed het eerder wel.

Reputatie 6
Badge +2

@leneidee Fijn om te lezen dat de monteur het heeft kunnen oplossen! Ik zoek dit graag verder voor je uit, maar ik zie het juiste Klantnummer nog niet staan. 

Deze ziet er echt uit als ABC12345 en kun je vinden op je contract en facturen. Geef je een seintje als je zo ver bent? Dan kijk ik gelijk met je mee!

Dank @Teresa van Odido ik heb een zakelijk abonnement, zou het daardoor kunnen komen? Mijn klantnummer begint met 1221. 

Groet,

Lene

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @leneidee, dat is inderdaad het missende puzzelstukje, goed dat je dit aangeeft! Lastig genoeg is de zakelijke klantenservice niet actief op de Community. Omdat zakelijk internet echt een andere tak van sport is raad ik je graag aan om contact op te nemen met de zakelijke klantenservice via een van deze contactopties: zakelijke klantenservice contact.

Ik heb er vertrouwen in dat zij je goed kunnen helpen, ik ga duimen voor je dat de oplossing er snel is! 

Reageer