Beantwoord

Vragen bij slechte wifi

  • 1 February 2021
  • 13 reacties
  • 936 Bekeken

Goedendag, 

Na 1 MAAND!!! wordt ik al helemaal gek van dit bedrijf! Echt zoveel spijt dat ik ben overgestapt.

Graag wil ik mijn klacht kenbaar aan jullie maken middels een email of een klachtenformulier maar echt nergens kan ik iets terug vinden waar mijn klacht heen gestuurd kan worden. 

Graag zou ik een antwoord krijgen wat het mailadres of postbusadres is of een link naar een klachtenformulier zodat er een oplossing gevonden kan worden. 

Bij voorbaat dank! 

Gr Wendy

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 3 February 2021, 13:21

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Goedemiddag @wkanters   Welkom, Je mag je klacht ook hier kwijt. Dit is een klant helpt klant community.

Er lopen hier veel mensen met kennis rond met ondersteuning van onze moderators.

Dit is het contact formulier

MVG. 

 

Hallo @CrisTien ,

In de eerste week dat wij gebruik maakte van het internet via jullie is het onstabiel. Bijna nergens in huis hebben wij een goed Wifi bereik. Ik probeerde contact te krijgen met jullie, telefonisch. De wachttijd was meer dan 30 minuten!! 

Tot op de dag van vandaag is internet niet stabiel. Elke keer gaat mijn telefoon naar 4G omdat Wifi niet toereikend is. Dit voel je aan het einde van de maand wel als je weer eens over je budget heen bent gegaan. Daarbij werk ik thuis en de kinderen hebben les met een Ipad. Dit is waardeloos. Elke keer flikkert de hele zooi weer uit en moeten we weer opnieuw opstarten. En dat meerdere keren op een dag. 

Op het moment dat ik het helemaal zat was en ik per direct weg wilde gaan, was heel snel contact ineens wel mogelijk. Want er werd mij vrolijk verteld dat ik dan nog wel 11 maanden x maandtarief even mocht overmaken. Anders kon ik niet overstappen. En als ik een klacht wilde indienen mocht dat altijd maar waar deze klacht dan heen moest…..geen idee! 

Als oplossing wil ik gewoon dat ik krijg waar ik voor betaal maandelijks en als dat niet mogelijk is dat jullie mij kosteloos laten overstappen. 

Gr Wendy

Reputatie 7
Badge +4

Goedemiddag @wkanters, goed dat je dit kenbaar bij ons maakt zodat wij gericht actie kunnen ondernemen en onze excuses voor de problemen die je ervaart. Als ik het helder begrijp ervaar je enkel problemen met de Wifi en werkt de bekabelde verbinding naadloos? In dat geval raad ik je graag aan om onze Wifi tips & tricks te doorlopen die in het volgende topic staan: [Info] Hoe verbeter ik mijn Wifi?

Ervaar je, na het doorlopen van deze tips, nog steeds hinder? Geef het graag aan en hiermee zullen wij beslist vervolgstappen ondernemen! Dit gaan wij vast en zeker voor jullie oplossen.

goedendag,

Vijftien jaar lang zitten ik en mijn hele familie bij T-mobile. Ik heb in al die tijd nooit zo een slechte service ontvangen.

Na het kijken in mijn afschriften merkten ik op dat het bedrag van T-mobile opvallend hoog was voor het abonnement dat ik nu gebruik. Na dit verder te hebben uitgezocht ben ik er achter gekomen dat ik bijna anderhalf jaar betaal voor een extra abonnement die ik nooit heb aangesloten. Het nummer dat bij deze voor mij onbekende abonnement hoort ken ik ook niet.

De eerste keer dat ik contact had opgenomen met de klantenservice over dit onderwerp werd er mij verteld dat er een onderzoek gestart zou worden. Ze zouden mij terugbellen om het verder af te handelen, ik ben nooit hierna teruggebeld.

Ik had dus vandaag besloten om zelf contact op te gaan nemen. De mevrouw met wie ik aan de lijn zat vertelde dat het enige wat haar collega voor mij heeft gedaan is de abonnement stop gezet te hebben, deze zou beëindigd worden in februari 2022. Ik ben niet van plan om meer dan een half jaar voor een abonnement te betalen die ik niet heb aangesloten, daarnaast wil ik een passende vergoeding ontvangen voor het anderhalve jaar betalen voor het abonnement. Toen ik dit kenbaar had gemaakt bij een aantal medewerkers werd de telefoon in mijn gezicht meerdere malen opgehangen, hierna werd niet meer opgenomen wanneer ik belde, dit vind ik onacceptabel. Ik beschik over opnames van de telefonische gesprekken.

Na kenbaar gemaakt te hebben bij de klantenservice dat ik via de mail de contract wil ontvangen, hebben ze mij doorgegeven dat het mijn eigen schuld is dat ik er niet eerder achter gekomen ben. Ze geven me aan dat ik via dat nummer moet inloggen om het contract te zien, ik bezit de simkaart van dit nummer niet, ik weet niet hoe ze verwachten dat ik daar mee zou kunnen inloggen? Ik zou graag het contract alsnog ontvangen. Als dit niet geleverd kan worden en ik geen vergoeding ga ontvangen, zeg ik alle contracten bij T-mobile op en ga ik juridisch stappen zetten want dit beschouw ik als fraude. 

Tenslotte vind ik het absurd dat je een brief moet opsturen om een klacht in te dienen.

Gr Sharif

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Sese123, welkom op de Community!

Dat is een zeer onprettige situatie, helemaal begrijpelijk dat je het zo snel mogelijk opgelost wilt hebben! Aan jouw uitleg te lezen, gaat dit om een extra mobiel abonnement, klopt dat? Indien het om Thuis gaat, pak ik het graag voor je op, als het om Mobiel gaat, schakel ik één van mijn zeer kundige collega-moderators voor je in. Alvast bedankt voor het laten weten en geen zorgen: we gaan hier werk van maken!

Reputatie 1

Goede dag TMT community,

omdat ik internetsnelheid van mijn contract wilde verhogen maar niet zeker was of ik dat goed deed, contact gezocht met klantenservice. Bleek idd goed te gaan maar omdat ik sinds 2016 klant ben kon ik ook tijdelijke korting krijgen. De medewerker die dat zou invoeren begreep dat ik de prijs na einde van de tijdelijke korting wilde horen en nadat alles punt voor punt was doorgesproken heeft hij het doorgevoerd en zegt hij dat mail met bevestiging volgt. Blijkt uit mail dat hij andere zaken meerekende, internet niet had aangepast en mijn uiteindelijke prijs steeg. Nogmaals gebeld, andere man gesproken die probleem zou oplossen “zonder prijsconsequentie”. Kijk ik in mn account en zie dat hij extra tijdelijke korting hanteert en ik nadien nog duurder uit ben!  Weer gebeld wordt gezegd dat ik geen bedenktijd oid heb en men niets kan terugdraaien. Enfin na een week en vele telefonische contacten, vele uren aan de telefoon, klantenservice dames die zeggen dat ik uiteraard  de wijzigingen ongedaan kan maken (“natuurlijk heeft u 2 weken bedenktijd”) maar als ik dit wil effectueren wijzigt men zaken verder in verkeerde richting. In 1 van de contacten werd beweerd dat ik technische problemen zou hebben en nieuwe hardware (data converter+modem en TV-boxen) toegestuurd krijg. Weigeren heeft geen zin want “het is onderweg”. Blijkt contract weer aangepast en nog duurder te worden! In volgend contact worst aangegeven dat de harfwarw swop op verzoek van TM is en voor mij geen kosten mee mag brengen. Als ik dat dan in meer detail navraag blijkt dat niet te kloppen (opnemen in Cloud kost extra tov huidige TV-box met harddisk).

Enz. enz.

Na in 1 week met ca 6 verschillende klantenservicemedewerkers gesproken te hebben zei laatste dame uiteindelijk dat zei zaken niet kunnen /mogen escaleren en ik dit via de Community bij de TM directie voor moet leggen (“want zij lezen dit mee”). 
Omdat ik het principe “Bent u tevreden, vertel het anderen. Heeft u een klacht, meld het ons” steun en de community meer zie als “Heeft u een klacht, laat dat anderen weten” heb ik een brief aan Klantenservice (want dat is enige adres waar je zaken schriftelijk heen kunt communiceren!) en alles tot in detail uiteengezet en voor oplossing binnen enkele dagen gevraagd zodat we straks niet met facturen zitten die gebaseerd zijn op contractaanpassingen die ik zo niet gevraagd en geaccepteerd heb. 

 

ik hoop dat TMT het bovenstaande leest, met mij in contact treed en alle fouten ongedaan maakt (dus oude situatie herstelt, zodat vervolgens de stappen kan ondernemen die ik wilde en zo de producten/diensten krijg die ik wil en voor de juiste prijs. 
 

Reputatie 7
Badge +1

Momenteel zou ik er niet over peinzen om maar iets aan mijn contract te veranderen wat verder gaat dan het simpel aan of uit zetten van een themapakket omdat je dat in my T-Mobile zelf kunt doen.

Voor andere meer complexe zaken vind ik het risico momenteel veel te groot, de kans dat er weer eens wat fout gaat vind ik gewoon weg te groot.

Ik heb al een tijd geen bereik steeds gemiste oproepen.

Al een paar dagen ene keer doet ie het andere keer gemiste oproep terwijl ik mijn tel in mijn hand heb.

Hoe gaan jullie dit oplossen terwijl ik netjes mijn abonnement per maand betaal.

Ik ben dit zat nu.

 

Internet is ook gaar.

Reputatie 7
Badge +4

Gaat dit om mobiele of vaste diensten? Welke stappen heb je inmiddels al ondernomen? Dit is belangrijk om te weten, zodat gekeken kan worden wat de oorzaak van de problemen is en je dus goed ondersteund kan worden.

Belangrijke stappen:

  • Bij mobiel; uit- en aanzetten mobiel.
  • Updaten mobiel
  • Simkaart in een ander toestel proberen. Zijn er dan nog steeds problemen?
  • Bij vast; heb je het modem al een een reset gegeven? Eventueel de media convertor? Beide door ze even een half minuutje van het stroom af te halen.

In beide gevallen helpen dit soort dingen vaak al erg goed, omdat het zorgt dat alle software en geheugen daardoor weer opgefrist worden.

Als het om bellen thuis gaat; wat voor soort woning heb je? Een goed geisoleerde woning of appartement? Dit kan zeker met mobiel een verminderd bereik geven.

Met andere woorden kan wat extra informatie erg helpen om jou op weg te helpen.

T-mobile maakt nep reclame. Onlangs onbeperkt-4G thuis afgesloten, waar ook duidelijk ONBEPERKT bij staat. Kom ik achteraf er achter dat het helemaal geen onbeperkt is en je bepaald hoeveelheid MB per dag krijgt. Nou moet je zelf in de gaten houden wanneer je MB op zijn zodat je ze kan bijvullen. Super handig nu met dit thuiswerken als ik tijdens een zoommeeting me MB moet gaan checken. Ik vind dit schandalig dat ik iets voor onbeperkt afsluit en hiervoor betaal en dit achteraf niet het geval is. 
 

Na dit hebben aangegeven ook niet met oplossingen komen. 

Onbeperkt 4G voor thuis bestaat helemaal niet, ik denk dat je een mobiel unlimited abonnement hebt afgesloten.

Daar krijg je gewoon onbeperkte data, net zoveel als je wilt gebruiken, met 1 horde, na de "dagbundel” van 8Gb moet je per 2 Gb onbeperkt aanvragen, dit is om misbruik en overbelasting van het netwerk te voorkomen.

Dus weer een gevalletje, "De Voorwaarden Niet Gelezen”

Goedemiddag @wkanters   Welkom, Je mag je klacht ook hier kwijt. Dit is een klant helpt klant community.

Er lopen hier veel mensen met kennis rond met ondersteuning van onze moderators.

Dit is het contact formulier

MVG. 

 

Geachte T-mobile,
Aangezien ik jullie de site zo hebben dicht gebouwd om normaal een klacht in te dienen, doe ik het maar even op deze manier.
Ik heb 01-04-2022 mijn mobiele abonnement overgezet naar sim only, dacht ook makkelijk dan neem ik ook t-mobile thuis zodat ik met alles bij jullie zit.
Echter na een aantal keer een monteur te hebben gestuurd (en daar ook vrij voor moest nemen omdat jullie in tijdsblokken werken ipv een normale afspraak kunnen inplannen)
Heb ik afgezien na meerdere malen slecht geholpen te zijn door de klantenservice en monteurs.
Zo slecht dat ik dus ook het contract mobiel heb ontbonden op 14-04-2022.
Echter kom ik er nu in augustus achter dat jullie blijven afschrijven.
Nu na te hebben gebeld met de slecht Nederlands sprekende klantenservice, eindelijk wel een slim communicatief te hebben gevonden werd mij verteld dat ik heb abonnement van 2 jaar moest afkopen om het af te sluiten, en als ik daar niet mee akkoord ging dat ik beter even met de chatbot kan communiceren want die kan ik een screenshot uploaden van het bericht dat mijn abonnement is geannuleerd op de 14e.
Zo gezegd zo gedaan (ondertussen 2 uur verder)
Werd mij verteld dat heb abonnement kon worden afgesloten maar de kosten ervan niet werden terug gestort.
14-04-2022 opgezegd 18-04-2022 mijn sim kaart van bij budget mobiel binnen gekregen en zo ligt de simkaart van t-mobile als sinds die dag stof te vergaren.
Echter vertellen ze mij dat er nogsteeds data word verbruikt op de sim kaart en het abo van bij youtube premium heeft doorgelopen.
Waarop ik heel netjes reageer kosten van een youtube Premium ben ik uiteraard bereid te betalen maar abonnement kosten uiteraard niet.
Aangezien het abonnement al 14-04 stop had moeten worden gezet en hun dit hebben laten doorlopen zonder mijn toestemming, ik eigenlijk in mijn recht sta niks te betalen.
Maar ben nog zo coulant geweest dit voor te stellen aangezien alles betaald is en hun mij toch terug zouden moeten betalen.
Krijg een mailtje van opzeggen met bericht dat ik 2 maanden nog in mijn facturen inzicht heb, dit is niet het geval ik kan niets meer inzien.

Ook de korte vragenlijst die ze mij vragen in te vullen, krijg ik te zien dat ik niet voldoe aan de doelgroep van het onderzoek.

Ik Juridisch loket gevraagd wat nu de vervolgstappen zijn:
klachtenformulier invullen, erna eventueel naar de geschillencommissie telecommunicatie, en uiteindelijk naar de rechter.

Klachten formulier niet te vinden op de site word doorverwezen naar hun service pagina waar je weer alleen maar kan bellen of chatten, overigens word je bij al het andere doorverwezen naar een blanco pagina.
En dus geen formulier vind, en zo dus ook geen klacht kunt invullen.
Wat wel kan is een brief sturen anno 2022 angry

Heb van elke chat belletje(calrecorder) mailtjes(screenshots)

En benieuwd hoe t-mobile dit netjes wilt gaan oplossen.

Mvg,
Gilbert

Reputatie 7
Badge +9

Hi @gilliej 

Ik heb je in dit topic van een reactie voorzien. Ik hoor daar graag van je. 

Reageer